Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمریکا هواپیمایی امارات را به دلیل استفاده از بخش‌هایی از حریم هوایی ایران که آمریکا پرواز هواپیماهای مسافربری بر فراز آن را ممنوع اعلام کرده بود، ۴۰۰هزار دلار جریمه کرد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، وزارت حمل‌ونقل آمریکا روز پنج‌شنبه شرکت هواپیمایی امارات را به دلیل استفاده از حریم هوایی ایران در اواسط تابستان سال گذشته، ۴۰۰ هزار دلار جریمه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران

اداره هوانوردی فدرال وابسته به وزارت حمل‌ونقل آمریکا در گزارشی اعلام کرده است که تعدادی از هواپیماهای شرکت هواپیمایی امارات در ماه ژوئیه سال ۲۰۱۹ در بخش‌هایی از حریم هوایی ایران که آمریکا به دلیل افزایش فعالیت‌های نظامی و تشدید تنش‌هایی سیاسی استفاده از آن را ممنوع اعلام کرده بود، پرواز کرده‌اند.

شرکت هواپیمایی امارات به وزارت حمل‌ونقل آمریکا اعلام کرده است که این مسئله ناشی از «اشتباه سهوی و ناخواسته» بوده است،‌ اما در عین حال جریمه اعلام‌شده از سوی وزارت حمل‌ونقل آمریکا را می‌پذیرد تا پرونده بسته شود.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قرارداد ایران و چین رویترز آمریکا ایران امارات شرکت هواپیمایی حریم هوایی ایران هواپیمایی امارات اعلام کرده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۳۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ده‌ها شرکت هواپیمایی پروازهای خود به اراضی اشغالی را لغو کردند

براساس گزارش منابع خبری، تاکنون بیش از ۱۰ شرکت هواپیمایی پروازهای خود به اراضی اشغالی را لغو کرده و یا وادار به تغییر مسیر هواپیماهای خود شده اند.

به گزارش مشرق، براساس گزارش منابع خبری، تاکنون بیش از ۱۰ شرکت هواپیمایی پروازهای خود به اراضی اشغالی را لغو کرده و یا تغییر مسیر داده اند.

به گفته مارک زی، بنیانگذار شرکت «اوپی‌اس‌گروپ» که بر حریم هوایی و فرودگاه‌ها نظارت می‌کند، این بزرگ‌ترین اختلال در سفرهای هوایی از زمان حمله به مرکز تجارت جهانی در ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ بود.

زی به خبرگزاری رویترز گفت: «از آن زمان تاکنون با چنین وضعیتی مواجه نبودیم که فضاهای هوایی مختلف به این سرعت بسته شوند و این موضوع باعث ایجاد هرج و مرج شد.»

خطوط هوایی بزرگ خاورمیانه از جمله خطوط هوایی «امارات»، «قطر ایرویز» و «اتحاد ایرویز» روز یکشنبه اعلام کردند که پس از لغو یا تغییر مسیر برخی پروازها، فعالیت خود را در این منطقه از سر خواهند گرفت.

کی‌ال‌ام روز دوشنبه گفت تمام پروازهای خود را به مقصد و از تل آویو تا روز سه شنبه لغو کرد.

هواپیمایی یونایتد روز دوشنبه اعلام کرد پرواز خود به تل آویو، اسرائیل، برای روز دوشنبه را لغو کرده است. این شرکت همچنین پرواز خود از فرودگاه دالس واشنگتن به امان، پایتخت اردن، را برای روز سه‌شنبه لغو کرده است.

شرکت هواپیمایی اسپانیایی «آیبریا اکسپرس» در شبکه اجتماعی «ایکس» از لغو پروازهای خود به تل آویو در روزهای یکشنبه و دوشنبه خبر داد.

ایر ایندیا تصمیم گرفت موقتاً پروازهای خود به تل آویو را متوقف کند.

از طرفی شرکت هواپیمایی انگلیسی «ایزی جت» غروب دوشنبه به وقت تهران اعلام کرد که پروازهای خود به مقد تل‌آویو و بلعکس را تا ۲۱ آوریل (یکم اردیبهشت) به دلیل نگرانی‌های ایمنی پس از حمله ایران پهپادی و موشکی ایران به اسرائیل متوقف می‌کند.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه» این شرکت در بیانیه‌ای گفت: «ایمنی و امنیت مسافران و خدمه بالاترین اولویت ایزی جت است.»

ایران روز یکشنبه در پاسخ به حمله تروریستی اسرائیل به ساختمان کنسولی خود در «دمشق» که به شهادت شماری از شهروندان ایرانی منجر شد، اهدافی در اسرائیل مورد حمله قرار داد.

شماری دیگر از شرکت‌های هواپیمایی بین‌المللی از جمله ایر کانادا، دلتا، ایبریا و لوفت هانزا نیز پروازهای خود به تل آویو را در روزهای یکشنبه و دوشنبه به حالت تعلیق درآوردند.

دیگر خبرها

  • از سرگیری پرواز‌های خطوط هوایی قطر به ایران
  • وزیر حمل‌ونقل اسرائیل دستور بازگشایی حریم‌هوایی و فرودگاه‌ها را صادر کرد
  • ده‌ها شرکت هواپیمایی پروازهای خود به اراضی اشغالی را لغو کردند
  • تعلیق پرواز‌ها به مقصد رژیم صهیونیستی
  • ضربه شرکت های هواپیمایی بین المللی به رژیم صهیونیستی
  • امارات پروازهایش را به سرزمین‌های اشغالی لغو کرد
  • سخنگوی ارتش اسرائیل: فرانسه هم در دفاع از حریم هوایی اسرائیل شرکت داشته است
  • اجتناب شرکت‌های هواپیمایی از آسمان ایران / کانتاس استرالیا هم تغییر مسیر داد
  • تغییر مسیر پروازهای هواپیمایی کانتاس استرالیا به انگلیس
  • هشدار آلمان و استرالیا به شرکت‌های هواپیمایی درباره سفر به ایران