Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- ستاره سابق رئال مادرید و کنونی یوونتوس در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا با بارسلونا هم گروه شده و به این ترتیب بعد از چند سال وقفه بار دیگر با لیونل مسی روبرو خواهد شد.
به گزارش آریا، این چهارمین فصل در لیگ قهرمانان اروپاست که لیونل مسی و کریستیانو رونالدو به مصاف هم خواهند رفت. اولین جدال دو بازیکن در نیمه نهایی فصل 2007/08 بود که کریستیانو رونالدو همراه با منچستریونایتد در مجموع دو بازی به پیروزی 1-0 دست یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دومین جدال در فینال فصل بعد از آن بود که بارسلونا همراه با لیونل مسی به پیروزی 2-0 مقابل منچستریونایتد دست یافت و قهرمان شد. سومین جدال در فصل 2010/11 از راه رسید که در مرحله نیمه نهایی شاهد الکلاسیکو بودیم و بارسلونا در مجموع به پیروزی 3-1 دست یافت. آنها هرگز در مرحله گروهی بازی ها به مصاف هم نرفته اند. تقابل آرتور ملو و میرالم پیانیچ هم در نوع خود جالب خواهد بود.
 قرعه کشی مرحله گروهی رقابت‌های فصل 21-2020 لیگ قهرمانان اروپا انجام شد و تیم های حاضر در این مرحله، حریفان شان را شناختند. در یکی از حساس‌ترین تقابل‌های مرحله گروهی، تیم های بارسلونا و یوونتوس در گروه G با هم دیدار خواهند کرد. مصاف‌های مسی و رونالدو در لیگ قهرمانان تنها به مرحله گروهی و مراحل حذفی اولیه خلاصه نمی‌شود بلکه دو ابرستاره چندین بار در مراحل نیمه نهایی و فینال لیگ قهرمانان هم با یکدیگر مصاف داده اند. در این رقابتها در مرحله نیمه نهایی و فینال چمپیونزلیگ مسی موفقیت بیشتری داشته و دو بار فاتح جام شده درحالیکه رونالدو هر بار که در این دو مرحله مقابل مسی و تیمش قرار گرفته نتوانسته فاتح جام شود. در دیدارهای این دو در نیمه نهایی و فینال لیگ قهرمانان‌، لئو سه بار دروازه تیم رونالدو را باز کرده ولی کریستیانو نتوانسته دروازه مسی و بارسا را باز کند.
اما سابقه رقابت جذاب مسی و رونالدو با پیراهن دو غول کلاسیک فوتبال اسپانیا‌، رئال مادرید و بارسلونا، تنها به لیگ قهرمانان خلاصه نمی‌شود و این دو بخش اعظم رقابت شانه به شانه خود را در قالب لالیگا و در مسابقات معروف به ال کلاسیکو انجام داده اند. لیونل مسی و کریستیانو رونالدو در یک بازه زمانی 9 ساله یعنی از سال 2009 تا 2018 رویهم رفته 30 بار در ال کلاسیکو با پیراهن تیم‌های خود رئال مادرید و بارسلونا به مصاف هم رفته اند.
در این رقابتها کفه ترازو به نفع مسی سنگینی می کند چه اینکه او 14 بار به پیروزی رسیده درحالیکه رونالدو 8 بار موفق به شکست دادن مسی و یارانش شده است. 8 دیدار دو تیم هم به تساوی رسیده. در گلهای زده هم برتری با لئو مسی است هر چند بر خلاف تعداد پیروزی ها، این بار فاصله دو ابرستاره بسیار اندک بوده. مسی در این دیدارهای رو در رو 20 بار دروازه رئال مادرید را باز کرده و رونالدو 18 بار موفق به گشودن دروازه بارسا شده است.
قرعه کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا انجام شد و تیم های حاضر در این رقابت ها همگروهی های خود را شناختند. سی و دو تیم حاضر در لیگ قهرمانان اروپا از امروز باید برای رویارویی با حریفان خود برنامه ریزی کنند. این شما و این نتیجه قرعه کشی:

گروه A گروه B گروه C گروه D گروه E گروه F گروه G گروه H بایرن مونیخ رئال مادرید پورتو لیورپول سویا زنیت یوونتوس پاری سن ژرمن اتلتیکو مادرید شاختار دونتسک منچسترسیتی آژاکس چلسی دورتموند بارسلونا منچستریونایتد سالزبورگ اینتر المپیاکوس آتالانتا کراسنودار لاتزیو دیناموکیف لایپزیش لوکوموتیو مسکو گلادباخ مارسی میتیولن رن بروخه فرانس واروش استانبول باشاک شهیر

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: یوونتوس بارسلونا لیگ قهرمانان اروپا مسی رونالدو لیگ قهرمانان اروپا لیگ قهرمانان رئال مادرید مرحله گروهی نیمه نهایی لیونل مسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۳۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سود ۵۰ میلیون یورویی اتلتیکومادرید از حذف بارسلونا

در شب حذف نمایندگان اسپانیا از لیگ قهرمانان اروپا، یکی بیشتر از دیگری متحمل ضرر شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سه‌شنبه شب برای فوتبال اسپانیا شب تلخی بود. دو نماینده این کشور که شانس زیادی برای صعودشان به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا قائل می‌شدند، یکی پس از دیگری حذف شدند. یکی از آنها بارسلونا بود که قدر پیروزی خارج از خانه‌اش برابر پاری‌سن‌ژرمن را ندانست و در کاتالونیا با قبول شکست تحقیرآمیز 4 بر یک حذف شد و دیگری اتلتیکومادرید که در شرایطی مشابه برد 2 بر یک دور رفت خود در خانه را با قبول شکست 4 بر 2 در آلمان برابر بوروسیا دورتموند بی‌فایده کرد.

در میان آنها اما تیمی که بیشتر ضرر کرد، بدون شک بارسلونا بود. بارسلونا به سبب مشکلات مالی فصول اخیرش روی پاداش‌های پیشروی در اروپا حساب ویژه‌ای باز کرده بود. سوای پاداش‌های نقدی صعود به مراحل بالا که یوفا آن را به حساب تیم‌ها واریز می‌کند، امسال برای کاتالان‌ها پای یک امتیاز ویژه در میان بود. آبی‌و‌اناری‌های کاتالونیا برای اینکه بتوانند سهمیه حضور در اولین دوره جدید جام جهانی باشگاه‌ها را کسب کنند، نیاز داشتند به فینال این دوره لیگ قهرمانان اروپا صعود کنند و در عین حال اتلتیکومادرید هم می‌بایست در همین مرحله حذف می‌شد. حذف اتلتیکومادرید رخ داد اما بارسایی‌ها هم همین ناکامی را تجربه کردند و به این ترتیب بارسلونا آخرین سهمیه اسپانیا در جام جهانی باشگاه‌های 2025 را به تیم مادریدی داد، سهمیه‌ای که برای آن آورده مالی 50 میلیون یورویی به همراه خواهد داشت.

پاری‌سن‌ژرمن، بارسلونا را حذف کرد/ پایان تلخ اتلتیکو

بارسلونا از حالا به بعد تنها باید روی لالیگا تمرکز کند تا کورسوی شانس خود برای رقابت با رئال مادرید در کورس قهرمانی را حفظ کند، هر چند که ناکامی در فتح ال‌کلاسیکوی هفته آینده این رؤیا را هم برای آنها بر باد خواهد داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئال مادرید بیش از دو برابر بارسلونا به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا رسیده است
  • طعنه همسر گوندوگان به بارسا: فاتح سه‌گانه! (عکس)
  • گاف عجیب حساب رسمی لیگ قهرمانان اروپا؛ وقتی عثمان دمبله دوباره بازیکن بارسلونا می‌شود!
  • صعود یوونتوس به فینال لیگ قهرمانان اروپا با درخشش جیانلوکا ویالی (17 آوریل، 1996) / فیلم
  • ناراحتی شدید رافینیا پس از حذف بارسلونا از لیگ قهرمانان اروپا / فیلم
  • سود ۵۰ میلیون یورویی اتلتیکومادرید از حذف بارسلونا
  • شانس بالای صعود بارسلونا و اتلتیکو مادرید به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا
  • لیگ قهرمانان اروپا | دشمن آشنا در خانه بارسلونا
  • آمارعلیه PSG: باید به بارسلونا ببازید!
  • پیش بازی بارسلونا و پاری سن ژرمن؛ آماده برای یک جنگ تمام‌عیار