Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، یدالله موحد،رییس کل دادگستری استان کرمان در مجمع عمومی عادی سالانه نوبت دوم کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمان که به صورت مجازی و آنلاین برگزار شد، گفت: کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمان به صورتی دلسوازنه و با احساس مسئولیت زمینه تحقق عدالت در پرونده‌های قضایی را فراهم می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او به مسائل و مشکلات فی مابین دادگستری و کارشناسان رسمی دادگستری اشاره و بیان کرد: تاخیر در اعلام نظر کارشناسی یکی از آسیب‌های اصلی این حوزه به شمار می‌رود.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان ادامه داد: اخیرا دستورالعملی از طرف ریاست قوه قضاییه به منظور ساماندهی زمان و فرایند کارشناسی صادر شده تا مشکلات و معایب موجود در این مسیر مرتفع شوند و این کار نیاز به همکاری متقابل دادگستری و کانون کارشناسان رسمی دادگستری دارد.

موحد با اشاره به اینکه در مجموعه قضایی استان کرمان و کانون کارشناسان رسمی دادگستری این استان اعتقاد لازم برای رفع این مشکلات وجود دارد، اظهارداشت: وجود برخی مشکلات در حوزه کارشناسی در پرونده‌ها موجب نگرانی می‌شود و برای مردم و قضات ایجاد دغدغه می‌کند و اگر به این موارد بی توجه باشیم، جفا به حق مردم و طرفین پرونده‌ها است.

او  تاخیر در اجرای قرار کارشناسی در برخی پرونده‌ها را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های مهم ریاست قوه قضاییه، تعیین تکلیف پرونده‌های معوقه است و یکی از دلایل معوقه ماندن این پرونده‌ها مربوط به حوزه‌های کارشناسی است که باید با برنامه ریزی و تدبیر برای تعیین تکلیف آن‌ها اقدام کرد.

موحد با اشاره به این مطلب که تاخیر در رسیدگی به پرونده‌های قضایی به دلیل عدم انجام کار کارشناسی لازم در مدت زمان معقول و منطقی، موجب ایجاد خسارت‌های متعدد برای طرفین پرونده‌ها می‌شود، گفت: بانک اطلاعاتی کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمان تدوین شده و باید به صورت مستمر با همکاری معاونت آمار و برنامه ریزی دادگستری و کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمان به روزرسانی شود.

رییس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: توزیع عادلانه کارشناسی در سطح حوزه‌های قضایی استان کرمان باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد، زیرا حدود ۱۶ حوزه قضایی استان کرمان در حوزه مناطق محروم هستند و قضات این حوزه‌ها برای دسترسی به کارشناسان رسمی دادگستری با مشکلات متعددی روبرو هستند.

موحد تصریح کرد: لازم است که مشوق‌های لازم برای حضور کارشناسان در مناطق محروم استان پیش بینی شود.

او ضمن بیان این مطلب که نظرکارشناسی در پرونده‌های قضایی اهمیت ویژه‌ای دارد، گفت: کارشناس باید شخصا موضوع کارشناسی را مورد ارزیابی قرار داده و شخصا اظهارنظر کند و کارشناس در هیچ وضعیتی نباید نظر سایر کارشناسان را امضا کند بلکه باید بر مبنای مشاهدات و نظریات خود اظهار نظر کارشناسی کند، زیرا تعیین هیات کارشناسی برای رسیدن به جمع بندی مناسب در فرایند کارشناسی است.

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: وقتی فرایندکارشناسی به فردی واگذار می‌شود و به هر دلیلی امکان انجام آن را ندارد باید بلافاصله این موضوع را به دادگاه اعلام کنند و نباید در این حوزه تعلل کنند.

موحد افزود: در دستورالعمل صادره از سوی ریاست قوه قضاییه تاکید شده که باید ظرف ۴۸ ساعت پس از ارجاع موضوع به یک کارشناس، دادگاه بداند که کارشناس نمی‌تواند کار واگذار شده را انجام دهد تا نسبت به تعیین جایگزین مناسب در اسرع وقت اقدام شود.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری کرمان قوه قضاییه کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمان کانون کارشناسان رسمی دادگستری پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۳۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع معضلات تالاب انزلی نیازمند راهکارهای مناسب و کارشناسی است

رئیس کل دادگستری استان گیلان گفت: رسوبات تالاب و گیاه مهاجم سنبل آبی از معضلات کنونی تالاب انزلی است که باید راهکارهای مناسب و کارشناسی در راستای حل آن انجام شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان و به نقل از روابط عمومی دادگستری گیلان، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی امروز _یکشنبه دوم اردیبهشت_ در نشست حل مشکلات و چالش‌های تالاب انزلی اظهار کرد: اختلافات مالکیت افراد ساکن در حاشیه تالاب انزلی از معضلاتی است که سالیان متمادی مشکلاتی برای مردم منطقه ایجاد کرده است؛ لذا مسئولان باید با جرأت و شجاعت به این مسئله ورود کنند و راهکارهای لازم در جهت حل مشکلات آن ارائه دهند.

وی افزود: مسائل زیست محیطی شهرستان انزلی از جمله دفع ناصحیح پسماند در اطراف تالاب مشکلات عدیده‌ای را فراهم کرده است.

رئیس کل دادگستری گیلان خاطرنشان کرد: رسوبات تالاب و گیاه مهاجم سنبل آبی از معضلات کنونی تالاب انزلی است که باید راهکارهای مناسب و کارشناسی در راستای حل آن انجام شود.

صادقی نیارکی با بیان اینکه دستورات انقلابی، قاطع و جسورانه در راستای لایروبی تالاب باید هر چه زودتر صادر شود، تصریح کرد: باید مشکلات شهرستان انزلی را اولویت بندی شود و از تمام ظرفیت شهرستان در جهت لایروبی تالاب بهره بگیریم.

وی با تاکید بر اینکه موضوعات زیست محیطی با محوریت تالاب انزلی باید دستور کار دائم شورای اداری شهرستان باشد، گفت: حفظ محیط زیست استان اعم از جنگل، ساحل، تالاب همواره از تأکیدات رهبر معظم انقلاب است و دستگاه قضائی نیز در این مورد پشتیبان دستگاه‌های اجرایی بوده است و در این زمینه از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.

کد خبر 746755

دیگر خبرها

  • راه‌حل رفع خطاهای کارشناسی در سند تحول و تعالی قوه قضاییه
  • حمایت‌های بیشتر معاونت توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از حوزه روستایی
  • صبر ٨٤ روزه مردم کرمان برای رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر
  • متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر کرمان ۸۴ روز است
  • بررسی مشکلات و توانمندی‌های حوزه قضایی ساوه
  • متوسط زمان رسیدگی پرونده‌ها در شعب تجدیدنظر کرمان ۸۴ روز است
  • ۸۰ هزار عضو داریم/با انبوهی از شکایت‌ها مواجهیم
  • با ۸۰ هزار عضو ۷۰۰ شکایت در ماه داریم
  • رفع معضلات تالاب انزلی نیازمند راهکارهای مناسب و کارشناسی است
  • لزوم بهره‌گیری از گنجینه معرفت قرآنی