Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقام‌های آمریکا هفته گذشته گفت‌وگوهایی را مقام‌های سودان درباره عادی‌سازی روابط این کشور آفریقایی با رژیم صهیونیستی برگزار کردند. 

روزنامه واشنگتن‌پست گزارش داده این گفت‌وگوها متوقف شده‌اند. منابع مطلع می‌گویند مذاکره‌کنندگان سودان در این گفت‌وگوها ابراز نگرانی کرده‌اند عجله در به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی بدون منافع اقتصادی گسترده می‌تواند به قطع حمایت مردمی از دولت انتقالی این کشور منجر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سودان از بیش از یک سال پیش در تلاش است از فهرست سیاه وزارت خارجه آمریکا برای کشورهایی که اصطلاحاً «حامیان تروریسم دولتی» خوانده می‌شوند خارج شود. قرار گرفتن در این فهرست از سه دهه پیش موجب قطع ارتباط نظام مالی سودان با بانک‌های جهانی شده است. 

در گفت‌وگوهایی که هفته گذشته در ابوظبی میان مذاکره‌کنندگان آمریکا و سودان برگزار شد طرف آمریکایی یکی از شرایط خروج از فهرست سیاه مذکور را عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی اعلام کرد. 

مقام‌های مطلع گفته‌اند مذاکره‌کنندگان آمریکا و امارات در مذاکرات هفته گذشته پیشنهاد کمتر از ۱ میلیارد دلار در ازای عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل را مطرح کردند. وعده‌ سرمایه‌گذاری که به صورت غیرنقدی در اقتصاد سودان دیگر مشوق پیشنهادی به سودان بوده است.   

به نوشته واشنگتن‌پست، مذاکره‌کنندگان سودان پیشنهاد دریافت بیش از دو برابر این رقم در ازای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را مطرح کرده‌اند. 

کاهش نفوذ سودان در جهان عرب موجب شده عادی‌سازی روابط با این کشور از ارزش کمتری برای دولت «دونالد ترامپ» که در کوران سخت رقابت‌های انتخاباتی قرار دارد برخوردار است.  

تلاش‌های آمریکا در این راستا در حالی انجام می‌شوند که مجمع فقه اسلامی سودان امروز هر گونه رابطه با رژیم صهیونیستی حرام اعلام کرد.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی سودان رژیم صهیونیستی سودان دولت ترامپ عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی مذاکره کنندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۳۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان شهرک سازی های جدید اسرائیل را محکوم کرد

وزارت خارجه طالبان با نشر اعلامیه‌ای مصادره و ساخت شهرک‌های جدید در منطقه اغوار(رود اردن) فلسطین اشغالی را توسط رژیم صهیونیستی با شديدترين الفاظ محکوم کرد.

وزارت خارجه طالبان اعلام کرد اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی اسرائیل زیر پا کردن قوانین‌ بین‌المللی به‌ویژه قانون بشردوستانه بین‌المللی است.

وزارت خارجه طالبان در افغانستان از بازیگران بین‌المللی به‌ویژه کشورهای اسلامی تاثیر‌گذار خواست مسئولیت خود را در قبال مردم مظلوم فلسطین ادا کنند.

وزارت خارجه طالبان همچنین از کشورهای اسلامی خواست تا جلوی گسترش شهرک‌های غیرقانونی رژیم صهیونیستی را در سرزمین‌های اشغالی بگیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • طالبان شهرک سازی های جدید اسرائیل را محکوم کرد
  • رهبر انصارالله: آمریکا در بحران فرو رفته است/ رژیم اسرائیل همچنان در مسیر شکست قرار دارد
  • تاکنون ۸۶ کشتی مرتبط با اسرائیل را مورد حمله قرار داده‌ایم
  • الحوثی: رژیم اسرائیل همچنان در مسیر شکست در غزه قرار دارد
  • هرتزوگ: بایدن دوست فوق‌العاده‌ای برای اسرائیل است
  • درخواست آمریکا برای مشارکت ژنرال‌هایش در طراحی حمله به رفح
  • یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل استعفا کرد
  • رژیم صهیونیستی به ناتوانی در شکست حماس اقرار کرد
  • حمله وزیر تندرو نتانیاهو به بایدن
  • مقام جهاد اسلامی: قطعنامه شورای امنیت نشان دهنده انزوای اسرائیل در جهان است