Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت تجارت آمریکا در گزارش سوم و نهایی خود اعلام کرد که اقتصاد این کشور در سه ماهه دوم تحت تأثیر پاندمی کرونا ۳۱.۴ درصد نسبت به سال گذشته آب رفته است. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، به نقل از راشاتودی، وزارت تجارت آمریکا در گزارش سوم و نهایی خود اعلام کرد که اقتصاد این کشور در سه ماهه دوم تحت تأثیر پاندمی کرونا ۳۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ درصد نسبت به سال گذشته آب رفته است که این بدترین سقوط اقتصادی تاریخ آمریکا است.

بدترین سقوط اقتصادی آمریکا مربوط به ۳ ماهه اول ۱۹۵۸ بود که اقتصاد این کشور ۱۰ درصد آب رفته بود.

داده‌های جدید نسبت به گزارش قبلی این وزارتخانه که در ماه آگوست اعلام شده بود ۰.۳ درصد بهبود یافته است.

در بیانیه اداره تحلیل‌های اقتصادی آمریکا در مورد این گزارش آمده است: افت اقتصادی ۳ ماهه دوم نشان‌دهنده واکنش دولت به کووید ۱۹ و صدور فرمان «در خانه بمانید» در ماه آوریل و مارس است هر چند بخشی از این محدودیت‌های برقرار شده در ماه ماه‌ می‌و ژوئن برداشته شدند و بسته‌های کمک مالی دولتی مربوط به بحران کرونا در بین خانوار‌های و شرکت‌های آمریکایی توزیع شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: محدودیت‌های قرنطینه‌ای منجر به تغییر سریع فعالیت‌های تجاری شد و شرکت‌ها و مدارس رو به دورکاری آوردند. همچنین مصرف‌کنندگان و شرکت‌ها سرمایه‌گذاری‌های خود را کاهش داده، محدود کرده و یا لغو کردند.

اقتصاد آمریکا در سه ماهه اول هم ۵ درصد آب رفته بود و به ۱۱ سال رشد متوالی اقتصادی خود پایان داده بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: آمریکا رکود اقتصادی اقتصاد سه ماهه ماهه دوم آب رفته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۳۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرر ۳۵۵ میلیون دلاری بوئینگ

ضرر خالص بوئینگ در سه ماهه اول سال میلادی کنونی، ۳۵۵ میلیون دلار اعلام شد.

به گزارش ایسنا، غول هواپیماسازی آمریکایی بوئینگ در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ میزان ۳۵۵ میلیون دلار ضرر خالص داشته است.

بوئینگ در بیانیه‌ای اعلام کرد درآمد این شرکت ازجمله فروش محصولات و خدمات با کاهش ۷.۵ درصدی به ۱۶.۶ میلیارد دلار در دوره ژانویه تا مارس نسبت به مدت مشابه سال قبل رسیده است.

درآمد این شرکت از فروش هواپیماهای تجاری به ۴.۶۵ میلیارد دلار رسید، در حالی که درآمدهای دفاعی، فضایی و امنیتی ۶.۹۵ میلیارد دلار ثبت شد.

درآمد خدمات جهانی نیز در این دوره سه ماهه بالغ بر پنج میلیارد دلار بوده است.

همچنین شرکت بوئینگ اعلام کرد که درآمد سه ماهه اول مالی سال ۲۰۲۴ به میزان ۱۶.۵۷ میلیارد دلار بوده است. نتیجه بهتر از حد انتظار این شرکت زمانی حاصل شد که اقدامات جامع را در راستای تقویت کیفیت و ایمنی تجارت خود در نظر گرفت.

کل سفارشات معوقه این شرکت به ۵۲۹ میلیارد دلار افزایش یافت که شامل بیش از ۵۶۰۰ هواپیمای تجاری می‌شود. این شرکت کاهش سرعت تولید بوئینگ ۷۳۷ خود را به زیر ۳۸  فروند اعلام کرد که هدف از این اقدام ایجاد بهبود در سیستم مدیریت کیفیت آن است.

دیو کالهون، رئیس و مدیرعامل بوئینگ، اظهار کرد نتایج سه ماهه اول ما منعکس‌کننده اقدامات فوری برای کاهش سرعت تولید ۷۳۷ برای بهبود کیفیت آن است. ما برای تقویت سیستم‌های مدیریت کیفیت و ایمنی خود زمان بیشتری صرف خواهیم کرد و این اقدام آینده‌ای قوی‌تر و با ثبات‌تری را رقم خواهد زد.

به گزارش بیزنس، پس از انتشار این گزارش در پیش بازار نیویورک، سهام بوئینگ ۳.۷۰ درصد افزایش یافت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سقوط شدید فروش گوشی‌های اپل در چین
  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد
  • ضرر ۳۵۵ میلیون دلاری بوئینگ
  • فولاد چین در تجارت جهانی پررنگ شد
  • کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت
  • آقای گل تاریخ فرانسه قدم در راه مسی گذاشت!‏
  • «نبض تولید» را روی موج رادیو اقتصاد بشنوید
  • قیمت طلا سقوط کرد
  • تورم دوازده ماهه منتهی به فروردین، ۳۸.۸درصد شد
  • جزئیات مدیریت سرخابی‌ها توسط دو کنسرسیوم پتروشیمی و بانکی از زبان وزیر اقتصاد