Web Analytics Made Easy - Statcounter

قطر با اشاره به اینکه ساکنان غزه به خاطر محاصره از سوی رژیم صهیونیستی در وضعیت معیشتی سختی قرار دارند از جامعه جهانی خواست تلاش خود را برای پایان دادان به محاصره این باریکه به کار گیرد.

به گزارش ایرنا، شبکه الرایه قطر روز پنجشنبه به نقل از نماینده دائم این کشور که در چهل و پنجمین دوره از نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو سخن می‌گفت، افزود: تشدید اوضاع بد معیشتی و انسانی در باریکه غزه به دلیل ادامه محاصره ناعادلانه و ادامه حملات و عملیات نظامی رژیم صهیونیستی، امری است که نمی‌تواند ادامه یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

"علی خلفان المنصوری" از جامعه جهانی خواست که تمام اقدامات لازم را برای پایان دادن به محاصره غزه از سوی اسرائیلی‌ها پیش از آنکه اوضاع در این منطقه وخیم‌تر و به سطح غیرقابل کنترل برسد، انجام دهند.  

وی همچنین خواستار تبادل نظر درباره راه‌های رسیدن به صلح واقعی و اقدامات کاربردی برای مقابله با همه تلاش‌ها و پروژه‌هایی شد که انحلال این موضوع و مصادره حقوق قانونی مردم فلسطین را هدف قرار داده است. 

نماینده دائم قطر در دفتر حقوق بشر سازمان ملل در ژنو در ادامه اتخاذ تدابیر لازم برای حصول اطمینان از حمایت از فلسطینیان و فراهم کردم زمینه دسترسی مرم فلسطین به حقوق مسلم خود از جمله حق تعیین سرنوشت را خواستار شد. 

وی با قرائت بیانیه قطر در حمایت از مردم فلسطین، موضع کشورش را حمایت  از مردم فلسطین و در نظر گرفتن عدالت برای آن‌ها به طوری که همه حقوق قانونی به آن‌ها بازگردد و کشور مستقل با حق حاکمیت مستقل تاسیس کنند، بیان کرد.  

شبکه الرایه اضافه کرد: قطر که به طور خاص از نظر مالی و معنوی از تشکیلات خودگردان فلسطین و باریکه غزه حمایت می‌کند، تا زمانی که فلسطینی ها به تمام حقوق مشروع خود نرسند از هیچ کوششی برای کاهش درد و رنج آن‌ها فرو گذار نخواهد کرد.  

قطر پیشتر تاکید کرده است که تا قبل از حل مساله فلسطین،  به همسایگان خود در خلیج فارس که با رژیم صهیونیستی روابط دیپلماتیک برقرار کرده‌اند، نخواهد پیوست. 

امارات و بحرین  ۱۵ سپتامبر با نادیده گرفتن خشم مسلمانان و مردم کشورهای عربی در پی تجاوز رژیم صهیونیستی به فلسطین، با وساطت آمریکا توافق عادی‌سازی روابط با رژیم تل آویو را  امضا کردند. 

منبع: الف

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۳۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صهیونیست خواستار اعدام اسرای فلسطینی شد

ایتمار بن غفیر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی ضمن تروریست خواندن همه اسرای فلسطینی اجرای مجازات اعدام برای آن‌ها را راه حل صحیحی برای مقابله با مشکل ازدحام زندان‌های این رژیم دانست.

براساس گزارش الجزیره، او در پستی در حساب کاربری خود درباره راه حل جزئی برای بحران بازداشت در سرویس زندان ادعا کرد: اعدام برای خرابکاران راه حل صحیح برای مشکل شلوغی زندان‌ها  است.

دفتر رسانه دولتی در نوار غزه دیروز چهارشنبه اعلام کرد که ارتش اشغالگر صهیونیستی از زمان آغاز جنگ ویرانگر خود در نوار غزه از بیش از ۶ ماه پیش، بیش از ۵۰۰۰ فلسطینی را دستگیر کرده است.

بن غفیر در همان پست، خواستار انحلال شورای جنگ و توقف سیاست مهار و پاسخ متناسب محدود رژیم صهیونیستی شد. این درحالی است که اگر بنابر ادعای این وزیر صهیونیست در پاسخ مهار شده ارتش اشغالگر، تاکنون بیش از سی هزار فلسطینی که بیشتر آنان کودک و زن بودند، به شهادت رسیده‌اند.

وی افزود: اسرائیل باید به دشمنان خود نشان دهد که به قول او به شیوه‌ای جنون آمیز پاسخ می‌دهد. ادامه سیاست کنونی شورای جنگ، اسرائیل را بیش از پیش از دستیابی به پیروزی مطلق دور می‌کند.

پیش از این باشگاه اسرای فلسطینی فاش کرده بود که به دلیل افزایش تعداد اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی، این اسرا در اتاق‌های کوچک زندانی شدند. نظامیان صهیونیست اسرا را آزار داده، لباس‌های آنان را در آورده و به آنان غذای مورد نیازشان را نمی‌دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • کارشناسی‌ سیاسی: رژیم صهیونیستی درحال دست و پا زدن است
  • شورای امنیت باید ریشه جنگ و نسل کشی در غزه را فوراً پایان دهد/ هشدار نسبت به هرگونه ماجراجویی نظامی رژیم صهیونیستی
  • طرح ممنوعیت تجارت با رژیم صهیونیستی در مجلس ترکیه
  • وزیر صهیونیست خواستار اعدام اسرای فلسطینی شد
  • نماینده کنگره خواستار آتش‌بس فوری و دائمی در غزه
  • روسیه خواستار بررسی تحریم اسرائیل در شورای امنیت شد
  • انگلیس خواستار تشدید سیاست شکست‌خورده تحریم‌ ایران شد
  • تاکید بر اهمیت نقش مقاومت مردم لبنان در تحولات منطقه
  • حمله موشکی سنگین حزب الله علیه مواضع اسرائیل/نبرد شدید مقاومت فلسطین با ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه/شمار شهدای نوار غزه به ۳۳ هزار و ۸۴۳ نفر رسید
  • حمله موشکی سنگین حزب الله علیه مواضع اسرائیل/نبرد شدید مقاومت فلسطین با ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه