Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@06:58:29 GMT

۸۴ درصد بیماران کرونایی در زنجان بهبود یافته اند

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۹۴۸۹۴

۸۴ درصد بیماران کرونایی در زنجان بهبود یافته اند

دکتر پرویز قزلباش شامگاه پنجشنبه در ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا که بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به اینکه  از ابتدای شیوع کرونا تا کنون بیش از ۶۲ هزار تست سرپایی و بستری در استان انجام داده اند افزود: در مجموع تست ۱۹ هزار  و ۵۱۰  نفر مثبت شناسایی شد که این رقم مهم محسوب می شود، چرا که پیش از این  در آمارهای رسمی فقط موارد مثبت بستری اعلام می شد، اما موارد سرپایی نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: همین موضوع به انتشار اخباری در فضای مجازی منجر و اعلام شد که میزان  مرگ و میر کرونایی ها در این  استان نسبت به کشور بالاتر و حتی به ۱۳ درصد رسیده که دلیل  این است که شمار موارد مثبت سرپایی ها اعلام نمی‌شد در حالی که بر اساس محاسبات انجام گرفته میزان مرگ و میر کرونایی های استان ۲.۶ درصد است.

قزلباش بابیان اینکه مجموع موارد مثبت مبتلایان بستری و سرپایی در جلسات بعدی ستاد اعلام خواهد شد،تا ابهامات بوجود آمده در این بخش برطرف شود گفت:هفته  اول مهر و با توجه به روند افزایشی بیماری سه هزار و ۵۰۰ نفر بیمار سرپایی ثبت شد که این تعداد در هفته دوم به چهار هزار نفر افزایش یافت که در واقع  پییشتاز بیماری موج سرپایی ها محسوب می شود که در روزهای آینده به افزایش شمار بالای بستری ها منتهی خواهد شد.

وی با بیان اینکه شمار بستری بیماران در آی سی یو بیمارستان ها نیز روند افزایشی نشان می دهد، اظهار داشت: طی هفته گذشته بطور میانگین بیش از ۷۰ بیمار در این بخش بستری شده اند که از این تعداد بیش از ۵۵ درصد را بیماران بدحال تشکیل می دهد که بیشترین  فوتی ها به این بخش اختصاص دارد.

قزلباش  افزود: بطور طبیعی شمار بیماران سرپایی نیز بر روند بیماران بستری در بیمارستان ها نیز تاثیر می گذارد که در موج دوم کرونا تلاش شد خدمات غیر کرونایی متوقف نشود، بطوری که بخش های داخلی و جراحی تا حدودی خدمات مورد نیاز را به گروه های هدف ارائه کردند.

وی  با اشاره به اینکه موج سوم کرونا روند خدمات به بیماران غیر کرونایی را تا حدودی کاهش خواهد داد، اظهار داشت: بر این اساس وضعیت بیماری شهر زنجان در هفته نخست مهر امسال بصورت افقی قرار داشت.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: موج سوم بیماری کرونا در شهرستان  ابهر و خرمدره زودتر آغاز شده و همچنان در پیک و وضعیت صعودی  قرار دارد که بسترها نسبت به میانگین استانی بالاتر  است.

وی  در خصوص وضعیت کنونی این بیماری در شهرستان خدابنده نیز گفت: روند بیماری در این شهر افزایش ناچیزی داشته که طی سه هفته گذشته در حالت افقی داشت و خوشبختانه با کارهای انجام گرفته این روند اکنون حاکم نیست و میانگین بستری ها به نسبت متوسط استانی پایین تر است.

قزلباش با اشاره به وضعیت این بیماری در طارم نیز گفت: در زمان حاضر کرونا در این شهر در مقایسه با هفته های قبل با شیب ملایم در حال افزایش است که  همچنان میانگین بستری ها نسبت به  میانگین استانی در وضعیت پایین قرار دارد.

وی اضافه کرد: روند بیماری کرونا در سلطانیه نیز افزایش یافته و میزان بستری ها به نسبت  میانگین استانی در وضعیت بالاتری قرار گرفته که  همین وضعیت در ماهنشان افزایشی بوده و در مقایسه با متوسط استانی پایین قرار گرفته است.

قزلباش افزود: پیش از این، بیماری در ایجرود روند افزایشی داشت که در هفته اول مهر امسال تا حدودی کاهشی شده، که امیدوارم همین روند ادامه یابد که در مجموع باید گفت در حد میانگین استانی قرار دارد.

وی، با تاکید بر آغاز موج سوم بیماری در استان گفت: متاسفانه بیمارستان ارتش زنجان بدون هیچ هماهنگی با این واحد دانشگاهی به ساخت و ساز و تعمیرات اقدام کرده  که در عمل خود رااز  همکاری ها خارج کرده، هر چند بارها تذکرات داده شده است.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان با بیان اینکه بیمارستان های تامین اجتماعی این استان همکاری های بسیار خوبی در ارتباط با بیماری کرونا داشته اند، خاطرنشان کرد: در صورت افزایش شمار بستری های کرونایی، استفاده از ظرفیت تخت های این بیمارستان ها نیز ضروری است و علاوه بر آن بیمارستان  خصوصی بهمن نیز با توجه به مشکلات حاکم،  همچنان در حال خدمات رسانی هستند.

برچسب‌ها کرونا ابهر ایجرود خرمدره ماهنشان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان خدابنده زنجان سلطانیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ابهر ایجرود خرمدره ماهنشان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان خدابنده زنجان سلطانیه کرونا ابهر ایجرود خرمدره ماهنشان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان خدابنده زنجان سلطانیه اخبار کنکور بیمارستان ها بستری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۴۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش آزمایشگاه‌ها در پیشگیری از بستری‌ بی‌دلیل بیماران در بیمارستان موثر است

به گزارش انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران، امیرحسین تکیان؛ استاد سیاست‌گذاری سلامت و مسئول پنل نقش آزمایشگاه‌های پزشکی در سیاست‌گذاری سلامت در بیست و یکمین کنگره کشوری و پانزدهمین کنگره بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران اظهار کرد: در این پنل با حضور صاحب نظران مجرب به نقش آزمایشگاه‌های پزشکی در سیاست‌گذاری سلامت با محوریت خدمات مبتنی بر ارزش خواهیم پرداخت و درباره نقش بنیادین آزمایشگاه‌های تشخیص پزشکی یا آزمایشگاه های سلامت در تشخیص دقیق، پیشگیری از بیماری‌ها و فرایند پایش بیماری‌ها را با شواهد جهانی و الگوی بومی مبتنی بر شواهد بحث خواهیم کرد، که به نظر می رسد در راستای دانش افزایی و افزایش آگاهی شرکت کنندگان و متخصصین علوم آزمایشگاهی، دربهبود تصمیم گیری‌های بالینی و تحقق روند مطلوب پیشگیری، تشخیص و درمان مناسب، با محوریت ارایه خدمات عادلانه و پایدار، موثر باشد و به افزایش کیفیت و کاهش قیمت خدمات درمانی و تشخیصی و همچنین بهبود رضایت‌ شهروندان، بیانجامد.

وی گفت: وقتی بخواهیم به سمت زنجیره خدمات سلامت مبتنی بر ارزش حرکت کنیم و مراقبت ها براساس ارزش‌گذاری‌ها انجام شود، مهم است بتوانیم خدمات با کیفیت را مبتنی بر هزینه انجام دهیم. بنابراین آزمایشگاه‌های تشخیص پزشکی با توجه به تشخیص دقیق خود، می توانند موثر باشند. با کمک این آزمایشگاه‌ها می‌توان در بیماری‌های مزمن و غیرواگیر حتی سرطان ها، از بستری شدن بی‌دلیل در بیمارستان پیشگیری کرد و به تجربه بهتر بیمار کمک کرد.

تکیان گفت: برای ارائه عادلانه و پایدار خدمات آزمایشگاهی، به دنبال این هستیم که استاندارد، عدالت، دسترسی مقرون به صرفه، خدمات مبتنی بر نیاز دریافت‌کنندگان در خدمات سلامت فراهم شود. همچنین باید همه بیماران بتوانند در هر سطح از جامعه از خدمات استفاده کنند.

وی عنوان کرد: با افزایش کیفیت و کاهش هزینه‌ها می‌توان تعداد بیشتری از شهروندان را تحت درمان قرار داد تا پایداری نظام سلامت تامین شود.

وی گفت: نظام بیمه‌ای کارامد بر مبنای نظام آزمایشگاهی پزشکی متمرکز است؛ برای خروجی محور شدن خدمات به استفاده بهتر از منابع منجر می‌شود و با تحلیل داده‌های موجود می‌توانیم خدمات هزینه اثربخش‌تر را ارائه دهیم، لذا آزمایشگاه‌ها باید اجازه دهند سازمان‌های بیمه‌گر به سمتی بروند که خدمات تشخیصی و پیشگیرانه با قیمت مناسبی انجام شود.

تکیان تصریح کرد؛ بیمه‌ها در این صورت سرانه کمتری دریافت می‌کنند و می‌توانند پوشش بیشتری داشته باشند لذا تصمیمات مبتنی بر داده که با کیفیت است، کمک می‌کند آزمایشگاه‌ها در زنجیره پوشش سلامت به عنوان هدف غایی نقش موثری داشته باشند که به نظام حکمرانی سلامت کشور نیز کمک می‌کند.

وی افزود: شواهدی داریم که اگر بتوانیم خدمات آزمایشگاهی و مبتنی بر ارزش را پیش ببریم نتایج بهتری خواهیم گرفت و کیفیت خدمات استانداردتر شود.

وی اظهار کرد: یکی از روش‌های خوب در این موضوع، ارزیابی فناوری اطلاعات است که می‌تواند به  سیاست‌گذاری آگاه از شواهد کمک کند. دسترسی به این مهم نیازمند اصلاحاتی در نظام سلامت ایران شامل نظام مالی و بیمه‌ای، سرمایه‌گذاری مناسب در نظام فناوری سلامت، و آموزش و مشارکت شهروندان است.

تکیان در ادامه اظهار نمود: برای دسترسی به خدمات آزمایشگاهی باید به توزیع عادلانه منابع و برنامه‌های بیمه‌ای فکر کنیم. لذا ظرفیت آزمایشگاه‌های دولتی و خصوصی به لحاظ ساختاری خوب است اما در ایجاد تقاضای القایی و تعارض منافع، نظام ارجاع باید موثرتر عمل کنیم، ضمن اینکه وجود شواهد و دستورالعمل‌های بالینی مهم است.

وی در پایان اضافه کرد:  در این پنل، ضمن پرداختن به تعریف Value-based Healthcare، به نقش آزمایشگاه‌های پزشکی و سلامت در تحقق آن، تجربه‌های زیسته بین‌المللی و بومی، چالش‌ها و فرصت‌ها در کشور، نقش سازمان بیمه‌گر، به همراه راهکارهای سیاستی شواهدمحور برای تحقق آن خواهیم پرداخت. تعامل با جامعه آزمایشگاهی کشور در این نشست، فرصت مغتنمی است که امیدواریم بتوانیم از آن برای نیل به نظام سلامت پایدار و عادلانه، با بستر آزمایشگاه‌های موثر و مبتنی بر ارزش، با محوریت آزمایشگاهیان ایران، بهره ببریم.

گفتنی است بیست و یکمین کنگره کشوری و پانزدهمین کنگره بین‌المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی‌تشخیص پزشکی ایران،   طی روزهای ۱۱ الی ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار خواهد شد.

منبع: قدس آنلاین

دیگر خبرها

  • ارائه داروهای بیماران خاص و صعب العلاج در داروخانه هلال احمر
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری‌های صعب العلاج
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • بیش از ۳ هزار خدمت در بیمارستان سوانح و سوختگی گناوه ارائه شد
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری های صعب العلاج
  • درآمد خالص ملی سرانه در دولت روحانی ۳۰ درصد کم شد/ در دولت رئیسی ۱۴ درصد بهبود یافت
  • برای جلوگیری از بستری‌های بی دلیل بیماران چه باید کرد؟
  • نقش آزمایشگاه در جلوگیری از بستری‌های بی‌دلیل بیماران
  • نقش آزمایشگاه‌ها در پیشگیری از بستری‌ بی‌دلیل بیماران در بیمارستان موثر است
  • نقش آزمایشگاه در جلوگیری از بستری‌های بی دلیل بیماران