Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین خنیفر از افزایش یافتن رشته‌های تحصیلی دانشجو معلمان در این دانشگاه خبر داد و گفت: تا یک سال آینده هم ۶ رشته جدید به مجموعه رشته‌های دانشگاه فرهنگیان اضافه خواهد شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، حسین خنیفر ضمن بیان این مطلب از پذیرش دانشجو در رشته آموزش علوم تجربی در دوره کارشناسی پیوسته این دانشگاه برای نخستین بار طی سال جاری خبر داد و گفت: با تلاش و پیگیری دفتر برنامه­ ریزی درسی، معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان، داوطلبان متقاضی ورود به این دانشگاه می توانند در صورت تمایل در رشته­ آموزش علوم تجربی ثبت نام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص ظرفیت سازی و ساماندهی نیروی مورد نیاز آموزش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان، تصریح کرد: با توجه به ماموریت این دانشگاه و تاکید وزارت علوم  در خصوص ابلاغ عناوین رشته­ های جدید تربیت معلم و بر اساس نمایه برنامه ­های عملیاتی دانشگاه، راهکار شماره (۴) تولید و بازنگری برنامه­ های درسی، برنامه درسی رشته آموزش علوم تجربی دوره کارشناسی پیوسته و برنامه درسی آموزش هنر دوره کارشناسی پیوسته مصوب گروه هماهنگی برنامه­ ریزی تربیت معلم و کمیسیون برنامه­ ریزی آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه فرهنگیان برای نخستین بار در سال تحصیلی جاری دانشجو می پذیرد.

خنیفر همچنین در پایان از افزایش رشته های تحصیلی این دانشگاه خبر داد و گفت: در حال حاصر رشته های تحصیلی دانشگاه فرهنگیان از ۱۶ به ۱۷ افزایش یافته و با توجه به رشته­ های تدوین شده، طی سال آتی رشته­ های آموزش دانش­ آموزان با نیازهای ویژه، آموزش کار و فناوری، آموزش اقتصاد و کارآفرینی، آموزش مطالعات اجتماعی، آموزش مطالعات دینی، آموزش جامعه شناسی و مربی امور تربیتی نیز به مجموعه رشته­ های دانشگاه فرهنگیان اضافه خواهد شد.

انتهای پیام/4139/

منبع: آنا

کلیدواژه: دانشگاه فرهنگیان دانشجو معلم حسین خنیفر دانشگاه فرهنگیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۵۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی

حمید طریفی‌حسینی با بیان اینکه جذب در آموزش‌وپرورش نوید بخش جریان تازه‌ای در نیروی انسانی و دوره ابتدایی است گفت: در کنار جذب نیرو، بحث توانمند سازی حرفه‌ای مداوم معلمان را داریم. سال گذشته در قالب طرح شهید همت ۶۰۰۰ نفر از معلمان، دوره‌های توانمندسازی لازم را در هفت عنوان درسی گذراندند و امسال با ساز و کار متفاوت طرح توانمند سازی معلمان را دنبال خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در بعد برنامه درسی کار اصلاح و بازنگری جدول عناوین درسی دوره ابتدایی و ساعات تدریس هفتگی در سازمان پژوهش و شورای عالی آموزش و پرورش در حال برنامه‌ریزی است افزود: امسال بازنگری عناوین درسی را داریم تا یک مبنا برای اصلاح و بازنگری کتب درسی دوره ابتدایی متناسب با هویت، اهداف و شایستگی دوره ابتدایی وجود داشته باشد و بازنگری از سال‌های آینده انجام شود و برنامه درسی باکیفیت برای دانش آموزان داشته باشیم.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه توجه به بعد سلامت دانش آموزان و شایستگی حرکتی و سواد حرکتی در دوره اول ابتدایی و دانش آموزان دختر بسیار مهم است ادامه داد: با همکاری معاونت تربیتی وزارت آموزش‌وپرورش برنامه‌ریزی انجام و اعتبارات لازم در اختیار استان‌ها قرار داده شده تا ۱۰۰۰ فضای ورزشی درون مدرسه‌ای در قالب اتاق‌های تخصصی درس تربیت بدنی در مدارس ابتدایی با اولویت مدارس دوره اول و مدارس دخترانه داشته باشیم تا محیط با نشاطی برای دانش آموزان آماده کنیم.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • علوم پزشکی قم۴۰۰میلیاردتومان طلب دارد/کمبودهزار نیرو درحوزه سلامت
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • ساختمان‌های دانشگاه فرهنگیان بجنورد تکمیل شود
  • پیش بینی ۴۰ درصدی آموزش مهارتی بر اساس برنامه هفتم
  • برنامه وزارت علوم برای توسعه دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای
  • نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی
  • امتیاز پژوهشی تألیف کتب درسی بدست اعضای هیئت علمی افزایش می‌یابد
  • ۲۸ هزار نفر نیروی جدید در مدارس ابتدایی بکارگیری می شود
  • جایگاه حوزه سلامت در برنامه‌های درسی خالی است