Web Analytics Made Easy - Statcounter

یگانه خدامی خبرنگار ،هر بار پیشنهادهایی برای خواندن، دیدن و شنیدن دارد و به ما می‌گوید چرا باید به پیشنهادهایش توجه کنیم

فیلم داستانی /  رضا
کارگردان: علیرضا معتمدی
بازیگران: ستاره پسیانی، سحر دولتشاهی، افسر اسدی، رضا داوود‌نژاد، سولماز غنی
فیلم‌های دیگر کارگردان: ورود ممنوع، روزهای اعتراض، آقای هفت رنگ، متل قو
از کدام سامانه ببینیم؟ فیلیمو، نماوا
چرا ببینیم؟
علیرضا معتمدی تا به حال نویسنده فیلمنامه بوده و در فیلم‌هایی  هم مانند «کمین» و «دختری به‌نام تندر»  بازی کرده است و «رضا» اولین آزمون کارگردانی اوست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فیلم «رضا» از آن فیلم‌های مستقل است که به بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر راه پیدا نکرد ،اما بسیاری از منتقدان از آن تعریف  و توصیه کردند به تماشایش. فرزاد مؤتمن و بهنام بهزادی از کارگردانانی بودند که فیلم را تحسین کردند؛ می‌شود گفت کسانی که فیلم‌های سبک هنر و تجربه را دوست دارند از این فیلم هم خوش‌شان می‌آید. داستان عمیق و بازی‌های خوب از نکات مثبتی است که طرفداران «رضا» به آن اشاره می‌کنند ،هرچند که فیلم مخالفانی هم داشته است. مخالفان می‌گویند داستان کند پیش می‌رود و مخاطب را با سؤال های زیادی رها می‌کند، البته «رضا» جایزه‌هایی مانند جایزه بهترین فیلم جشنواره آسیایی بارسلون را هم گرفت و در جشنواره فیلم پکن هم حضور داشت. نکته جالب اینکه کیومرث پوراحمد تهیه کننده این فیلم بوده است.

فیلم تئاتر
زمین مقدس
نویسنده و کارگردان: ایوب آقاخانی
بازیگران: داوود رشیدی،
افسانه ماهیان
نمایش‌های دیگر کارگردان: جنوب از شمال غربی، شمعدانی‌ها، روزهای زرد، تکه‌های سنگین سرب، فصل خون
از کدام سامانه ببینیم؟ تیوال

چرا ببینیم؟
«زمین مقدس» آخرین اثر نمایشی با بازی داوود رشیدی بود که سال 1392 روی صحنه رفت، حتی ابتدا نمایش در دفتر داوود رشیدی تمرین می‌شد و این نشان می‌دهد که او چه شوقی برای این کار داشت. متن نمایشنامه در همان زمان اجرا هم تحسین شد و حتی داوود رشیدی از آن به‌ عنوان یکی از جذاب‌ترین متن‌های نمایشنامه‌نویسی امروز ایران نام برد. یک نمایش داستان گو که ایوب آقاخانی همیشه به آن علاقه داشته است. او این نمایشنامه را سال 83 نوشت و قرار بود با حضور احمد آقالو و آشا محرابی اجرا شود اما گروه تئاتر معاصر به‌عنوان تهیه کننده کار تصمیم گرفت در جشنواره تئاتر آن سال حضور نداشته باشد و به همین دلیل تنها یک بار در خانه هنرمندان نمایشنامه خوانی شد؛ یکی از نکات جذاب این نمایش صدای یکی از بهترین بازیگران تئاتر است؛ صدای هما روستا . دو ستاره این نمایش دیگر در بین ما نیستند.

مستند/ خون مردگی
کارگردان: محمد کارت
فیلم‌های دیگر کارگردان: مستند‌های آوانتاژ، معلق، بختک، سمفونی مرگ و ذره بین و فیلم‌های داستانی بچه خور و شنای پروانه.
از کدام سامانه ببینیم؟ فیلیمو.
چرا ببینیم؟
«خون مردگی» یک داستان جنجالی دارد؛ فرهنگ لاتی جوانان جنوب شهر شیراز و خشونت آنها. این مستند سال 1392 ساخته شد و همان سال هم بسیار مورد توجه قرار گرفت و خیلی‌ها درباره‌اش حرف زدند و نوشتند.تصاویری که «خون مردگی» از این جوانان و فرهنگ‌شان نشان می‌دهد غریب است و عجیب؛ چیزهایی که شاید کمتر دیده اید در این مستند می‌بینید. چیزهایی مانند خالکوبی‌های خاص لات ها. همین موضوع جالب باعث شد که «خون مردگی» بعد از 8 روز نمایش در شبکه نمایش خانگی پربازدیدترین مستند این شبکه شود و رکورد میزان بازدید و دقیقه تماشا را بشکند، رکوردی که اولین بار است که یک مستند در مدت کوتاه به آن می‌رسد. محمد کارت با این مستند و البته فیلم «شنای پروانه» نشان داده که فرهنگ خاص این جوانان را خوب می‌شناسد و به همین دلیل می‌تواند تصویر درست و دقیقی از آنها به شما  نشان بدهد. این مستند تندیس بهترین مستند اجتماعی را از جشنواره سینما حقیقت و چهارمین دوره جایزه بزرگ شهید آوینی گرفته است.

فیلم داستانی/ بی حسی موضعی
کارگردان: حسین مهکام
بازیگران: حبیب رضایی، باران کوثری،
پارسا پیروزفر، حسن معجونی و سهیل مستجابیان
فیلم‌های دیگر کارگردان: آندرانیک،
آزادی مشروط، کشیک قلب
چرا ببینیم؟
«بی حسی موضعی» هم مانند فیلم «رضا» از تولیدات سینمای مستقل است و جالب است بدانید حبیب رضایی تهیه کننده‌اش بوده است. فیلم داستان جالبی درباره اختلال دو قطبی دارد و خیلی‌ها آن را دوست داشتند و در مقابل مخالفان زیادی هم داشت. طرفدارانش می‌گویند تا به حال در این سبک فیلمی در سینمای ایران ساخته نشده بوده و طنزش هم دلنشین است اما مخالفانش معتقدند نه داستان خوب گفته شده و نه روایت جذاب است. حتی گفته‌اند که حوصله سر بر بوده است. شاید متفاوت بودن فیلم دلیل این نگاه هاست. با این حال و با وجود دوران کم رونق سینما در این روزهای کرونایی «بی‌حسی موضعی» کمی به گیشه‌ها جان داد و چهره‌هایش باعث شد مردم برای دیدنش کنجکاو شوند. گفته می‌شود این فیلم اتفاقی جدید در سینمای ایران است و شیوه روایت آن شاید کمی گیج‌تان کند اما اگر اهل چالش در سینما باشید سر ذوق‌تان می‌آورد. پس قبل از انتخاب فیلم فکر کنید که حوصله دیدن چنین فیلم‌هایی را دارید یا نه و بعد تصمیم بگیرید.

پادکست/ هاگیر واگیر
گویندگان: سیاوش صفاریان‌پور، پژمان نوروزی
و محمدرضا ماندنی
کجا بشنویم؟ شنوتو، کست باکس
چرا گوش کنیم؟
سلامت و سبک زندگی. این موضوع کلی پادکست «هاگیر واگیر» است و در هر قسمت آن سوژه‌ای مربوط به این موضوع کلی مورد بررسی قرار می‌گیرد و درباره‌اش حرف می‌زنند ،اما با حال و هوایی غیر جدی و کاملاً شاد و سرزنده.؛ تا به حال 15 قسمت از هاگیرواگیر منتشر شده و شعار همیشگی‌شان هم این است: «در هر هاگیر واگیر با هم باشیم».
سیاوش صفاریان‌پور را بیشتر با برنامه‌های علمی مانند «آسمان شب» که از برنامه‌های محبوب شبکه چهار بود می‌شناسید اما در این پادکست او همراه پژمان نوروزی و محمدرضا ماندنی درباره موضوع های مختلف با شما حرف می‌زند و برایتان موزیک‌های مختلف پخش می‌کند. «هاگیرواگیر» برای وقت گذرانی و عوض شدن حال و هوا حسابی مناسب است؛ در واقع انگار در جمع دوستانه‌ ای نشسته اید و درباره موضوع های مختلف حرف می‌زنید.‌

رمان /  تصرف عدوانی
نویسنده: لنا اندرشون
مترجم: سعید مقدم
نشر: مرکز
چرا بخوانیم؟
«داستانی درباره عشق» این جمله‌ای است که روی جلد کتاب می‌خوانید و در واقع تکلیف شما را با خودش مشخص می‌کند. قرار است یک داستان عاشقانه بخوانید، اما چه جور عشقی؟ داستان «تصرف عدوانی» از آن داستان‌های عاشقانه کلیشه‌ای نیست. قصه تلاش می‌کند شما را با خودش همراه کند تا آسیب‌ عشق‌های یکطرفه و بی‌منطق را ببینید و حس کنید؛ عشق‌هایی که فقط یک نفر در آنها عاشق است و همه تلاشش را می‌کند تا طرف مقابل هم همین احساس را داشته باشد و بدتر از آن اینکه هر رفتار کوچکی را از او به حساب عشق می‌گذارد که در واقع انگار یک روانشناس پشت تک تک جمله‌های داستان نشسته و با این قصه به خوانندگانش هشدار می‌دهد، بدون اینکه آنها را خسته و دلزده کند. پشت کتاب نوشته شده: «وقتی آدم عاشق است و عشقش پذیرفته شده تن اش احساس راحتی می‌کند، برعکس وقتی عشق بی‌پاسخ می‌ماند تن احساس می‌کند وزنش سه برابر شده است.» همین کافی است برای اینکه اگر نیاز به تلنگر دارید سراغ این کتاب بروید.

موزه آنلاین / ایران باستان
بخش‌های موزه: پیش از تاریخ، تاریخی، اسلامی، مهر و سکه، کتیبه ها
کجا ببینیم؟ www.irannationalmuseum.ir/virtula-tour
چرا ببینیم؟
موزه ایران باستان بزرگترین موزه باستان شناسی و تاریخی ایران است که در آن از اشیای زمان پارینه سنگی را می‌توانید ببینید تا اشیای ایران پس از اسلام. سفالینه‌های لعاب دار، سردیس‌های ایلامی، اشیای خاص تمدن ایلامی، اشیای فلزی عصر مفرغ و عصر آهن و ظروف سنگی جیرفت و شهداد از آثار جالب و دیدنی هستند که در این موزه نگهداری می‌شوند و حالا با تور مجازی موزه می‌توانید بدون اینکه در این روزهای کرونایی جایی بروید این موزه جذاب را ببینید. حتی پیکر گلی مردی با دستانی جمع شده از شهداد و تندیس بزرگ‌زاده اشکانی را که از آثار خاص تاریخ ایران است هم در این بازدید مجازی می‌توانید ببینید. تور مجازی به شکلی طراحی شده که انگار از همان خیابان امام خمینی(ره) وارد موزه می‌شوید و سالن‌ها را تک تک می‌بینید و پیش می‌روید. سایت کمی اشکال دارد و به طور مثال قرار بوده راهنمای صوتی داشته باشد که فعال نیست اما دیدن این همه اشیای گرانبها از راه دور حتی با همین کاستی‌ها هم جذاب است.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: دیگر کارگردان داوود رشیدی چرا ببینیم خون مردگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۵۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم روزه داری که بعد از اذان صبح به وطن می‌رسد چیست؟ | پاسخ حضرت آیت الله خامنه‌ای را بخوانید

به گزارش همشهری آنلاین، متن پرسش و پاسخ حضرت آیت الله خامنه ای به آن به شرح ذیل است:

اگر فردی در ماه رمضان قبل از اذان صبح به قصد سفر از وطن حرکت کند و بعد از اذان صبح به مقصد برسد، آیا روزه‌اش صحیح است؟

در فرض سؤال اگر چنین فردی پیش از ظهر به وطنش برسد یا به جایی برسد که می‌خواهد ده روز در آنجا بماند، چنانچه کاری که روزه را باطل می‌کند انجام نداده باشد، روزه‌اش صحیح است.

کد خبر 840973 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر ویژه رهبر معظم انقلاب

دیگر خبرها

  • اعمال توصیه شده برای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان
  • اعمال شب نوزدهم ماه مبارک رمضان 19 + اعمال مشترک شب های قدر
  • هفته چهارم مارس؛ از داستان سیاره‌خواران فضایی تا قابلیت‌های درخشان هوش مصنوعی
  • (بشنوید) مینا گیان
  • حکم روزه داری که بعد از اذان صبح به وطن می‌رسد چیست؟ | پاسخ حضرت آیت الله خامنه‌ای را بخوانید
  • راهیابی آثار ۵ سینماگر ایرانی به جشنواره هات داکس
  • «مستندفرهنگ» راوی پدر بیماران جذامی
  • حسام‌الدین سراج چگونه به موسیقی علاقه‌مند شد؟ از زبان خودش بشنوید(فیلم)
  • خبر مهم ایران خودرو برای خریداران پارس / بخوانید تا دلتان آرام شود!
  • (بشنوید) محو تماشا