Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بنیاد امید امید ایرانیان با بیان اینکه همه ارکان حاکمیت باید خود را ملزم به رعایت حقوق شهروندی بدانند،گفت: برخی اخباری که از وخامت وضعیت جسمانی فعالان مدنی که در زندان به سر می‌برند به‌ویژه زنان زندانی شنیده می شود، نگران‌کننده است و درخواست من از مسئولان این است که اجازه ندهند با برخوردهای سلیقه‌ای با فعالان مدنی حقوق شهروندی آنان نادیده گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، محمدرضا عارف در نشست مشترک هیات مدیره بنیاد امید ایرانیان  با روسای استانی این بنیاد که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به هفته دفاع مقدس و گرامی داشت یاد  و خاطره شهدای جنگ تحمیلی بر ضرورت آسیب‌شناسی فعالیت‌های بنیاد امید در دهه اول با توجه به اساسنامه و مأموریت‌های این نهاد مدنی تأکید کرد و گفت: یکی از اولویت‌های مهم بنیاد امید باید تدوین برنامه راهبردی ۵ ساله این بنیاد با توجه به آسیب‌شناسی فعالیت‌ها، شرایط کشور، اولویت‌های موردنظر مردم و  شرایط منطقه و بین‌الملل باشد.

وی با تأکید بر توسعه واحدهای استانی بنیاد امید ایرانیان به‌صورت خوداتکایی و ارجاع کارهای مطالعاتی به آنها تصریح کرد: باید تلاش شود از جوانان باانگیزه و بانشاط در امور اجرایی و کمیته‌های بنیاد امید استفاده شود.

رئیس بنیاد امید ایرانیان با اشاره به‌ضرورت توجه به امور خیریه و ایجاد واحدها و تشکل‌های مربوطه در این راستا بر ضرورت همکاری با سازمان‌های مردم‌نهاد در چارچوب فعالیت‌های این بنیاد و نیز همکاری با دستگاه‌های اجرایی و نهادها و مؤسسات برای حل مشکلات کشور تأکید کرد.

عارف با توصیه به لزوم ارتباط با سازمان‌های بین‌المللی، خاطرنشان کرد: بنیاد امید ایرانیان باید در جهت بازسازی و ارتقاء سرمایه‌های اجتماعی و نیز تقویت اتحاد و انسجام ملی با اولویت قرار دادن  به منافع ملی تلاش کند.

وی  بابیان اینکه توجه و رعایت حقوق شهروندی از دغدغه‌های جدی اعضای بنیاد امید ایرانیان است ،خاطرنشان کرد:همه ارکان حاکمیت باید خود را ملزم به رعایت حقوق شهروندی بدانند و این موضوع تنها در شعار کفایت نمی‌کند باید در عمل حق‌وحقوق آحاد شهروندان محترم دانسته شود البته که قوه قضاییه به‌عنوان نهادی که صیانت از حقوق شهروندی از وظایف ذاتی آن است باید بیش از دیگر نهادها در پاسداری از حقوق شهروندی پیشتاز باشد .

عارف در همین راستا تأکید کرد: برخی اخباری که از وخامت وضعیت جسمانی فعالان مدنی که در زندان به سر می‌برند به‌ویژه زنان زندانی شنیده می شود، نگران‌کننده است و درخواست من از مسئولان این است که اجازه ندهند با برخوردهای سلیقه‌ای با فعالان مدنی حقوق شهروندی آنان نادیده گرفته شود.

رئیس بنیاد امید ایرانیان  همچنین راه پایان دادن به منازعات سیاسی در کشور را گفتگوی ملی با همه جریان‌های سیاسی و نهادهای داخل نظام در چارچوب قانون اساسی دانست و بر ضرورت رسیدن به حکمرانی خوب با استفاده از جذب نخبگان و فرهیختگان کشور به‌ویژه جوانان تأکید کرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امور خیریه حقوق زنان زندان نخبگان بنیاد امید ایرانیان حقوق شهروندی فعالان مدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۵۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات افزایش حقوق خانواده شهدا و جانبازان نیرو‌های مسلح

معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن تشریح جزییات افزایش حقوق ایثارگران از افزایش ۲۰ درصدی حقوق خانواده شهدا و جانبازان نیرو‌های مسلح خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمود پاکدل، معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به جزئیات افزایش حقوق سال ۱۴۰۳ ایثارگران، اظهار کرد: افزایش حقوق شهدای نیرو‌های مسلح اعم از حالت اشتغال و بازنشسته و کسانی که در همکاری با نیرو‌های مسلح شهید یا جانباز شده‌اند، مطابق مواد ۳۸، ۳۹ و ۴۰ بر اساس احکام صادر شده در اسفندماه سال قبل، افزایش ۲۰ درصدی داشته است.

وی افزود: افزایش حقوق شهدای غیر مستخدم مردمی و جانبازان تبصره یک معادل ۲۰ درصد بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری، افزایش حقوق شهدای دستگاه‌های اجرایی مطابق ماده ۳۹ است؛ اما فعلاً معادل ۲۰ درصد افزایش داده‌ایم که در تطبیق احکام ارسالی دستگاه‌ها مابه‌التفاوت پس از دریافت حکم انجام می‌شود.

معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی و سرپرست معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: حق پرستاری به تعداد ۱۳۸۰۰۰ نفر و با افزایش ۳۵ درصد به مبلغ هر k معادل ۷۱ میلیون و ۶۶۱ هزار و ۸۴۰ ریال اقدام شده است که معادل مصوبه شورای عالی کار است، همچنین مستمری والدین شهدا از مبلغ ۷۰ میلیون و ۸۰ هزار ریال به ۱۵۰ میلیون ریال به استناد قانون بودجه ۱۴۰۳ افزایش داده شده که معادل ۱۱۴ درصد است.

پاکدل عنوان کرد: کمک معیشت ایثارگران با توجه به عدم ابلاغ آئین‌نامه آن مطابق اسفندماه پرداخت شده به محض ابلاغ آئین‌نامه که مراحل اولیه آن انجام شده، اقدام و از فروردین ماه مابه‌التفاوت آن نیز پرداخت می‌شود.

وی گفت: حق نگهداری موضوع ماده ۲۲ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران به این دلیل که تاکنون آئین‌نامه آن ابلاغ نشده است، معادل سال قبل اقدام شده و پس از ابلاغ سقف سال ۱۴۰۳ معادل مبلغ مصوب اصلاح می‌شود.

معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی و سرپرست معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: برای کسورات اولین افزایش مرتبط با صندوق شاهد با توجه به تماس‌ها و مراجعات ایثارگران و به منظور تأمین نظر ایثارگران و همچنین فراهم کردن زمینه پرداخت سریع وام‌های قرض‌الحسنه ضروری به ایثارگران، با مدیرعامل صندوق شاهد جلسه‌ای داشتیم و سقف کسورات معادل میانگین ۲۰ درصد افزایش و حداکثر مبلغ ۳ میلیون تومان در نظر گرفتیم.

پاکدل ادامه داد: چنانچه ایثارگرانی بابت حقوق یا مستمری و حق پرستاری افزایش بیش از ۳ میلیون داشته باشند تا این سقف اقدام می‌شود همچنین ایثارگران که دارای دریافتی‌های غیر از حقوق و مستمری مانند حق پرستاری موضوع ماده ۲۶ و حق نگهداری موضوع ماده ۲۲ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران داشته‌اند، فقط از حقوق یا مستمری کسر شده است و جانبازانی که صرفاً از بنیاد حق پرستاری دریافت می‌کنند و عضو صندوق شاهد هستند، معادل افزایش حق پرستاری و حداکثر ۳ میلیون تومان اقدام شده است.

دیگر خبرها

  • کتابخانه محل مناسبی برای آموزش حقوق شهروندی به کودکان و نوجوانان است
  • امام گفتند امروز، موضوع‌شناسی هم کار فقیه است!
  • نسخه جدید گروهک نهضت آزادی برای اصلاح طلبان
  • کاری کنید امید مردم برای خانه‎دار شدن از بین نرود/بنگاه‌‎داری بانک‌‎ها، آفت بزرگ بازار مسکن کشور است
  • سبد غذایی مناسب ایرانیان تا پایان هفته اعلام می‌شود
  • افزایش حقوق ایثارگران و خانواده شهدا
  • پایان اردوی آمادگی تیم ملی نوجوانان هندبال در دهدشت
  • جزییات افزایش حقوق خانواده شهدا و جانبازان نیرو‌های مسلح
  • وکیلی: وعده صادق اولین اقدام جهان اسلام در مقابل تجاوز تاریخی به کنسولگری ایران بود/ منافع ملی حوزه انسجام بخشی ایرانیان است + فیلم
  • وکیلی: وعده صادق اولین اقدام جهان اسلام در مقابل تجاوز تاریخی به کنسولگری ایران بود/ منافع ملی حوزه انسجام بخشی ایرانیان است