Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ حسین شریف نیا اظهار کرد: طبق آخرین سرشماری صورت گرفته در کشور که در سال ۹۵ انجام شد، ۹.۲ جمعیت ایران را افراد سالمند تشکیل می‌دادند.

وی افزود: از سال ۹۵ تاکنون به جمعیت سالمند کشور افزوده شده و میتوان این موضوع را مطرح کرد که در حال حاضر ۱۰ درصد جمعیت ایران معادل ۸ میلیون نفر را سالمندان تشکیل میدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس انجمن مراکز غیر دولتی توانبخشی سالمندان کشور درباره وضعیت سالمندی در دنیا اظهار کرد: تا سال ۲۰۵۰ حدود ۲۰ درصد جمعیت جهان را افراد سالمند تشکیل خواهند داد.

شریف نیا ادامه داد: بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته، رشد جمعیت سالمندی در ایران به نسبت دنیا بیشتر خواهد بود به نوعی که در سال ۲۰۵۰ حدود ۳۰ درصد از جمعیت کشور را سالمندان تشکیل خواهند داد.
بیشتر بخوانید: سالمندان؛ ۷۰ درصد جانباختگان کروناوی با مقایسه رشد جمعیت در ایران با رشد سالمندی کشورمان تصریح کرد: رشد سالمندی در کشور از رشد جمعیت بیشتر است و همین موضوع میتواند تا حدودی نگران کننده باشد.

رئیس انجمن مراکز غیر دولتی توانبخشی سالمندان کشور درباره شعار در نظر گرفته شده از سوی سازمان بهداشت جهانی برای روز جهانی سالمند خاطرنشان کرد: امسال سازمان بهداشت جهانی شعار "کرونا فرصتی برای تغییر نگاه به سالمندان" را برای اول اکتبر مصادف با روز جهانی سالمندان در نظر گرفته و امیدواریم این تغییر نگاه از سوی مردم و مسئولان به جمعیت سالمند صورت گیرد.

شریف نیا درباره مشکلات ایجاد شده برای سالمندان بعد از شیوع ویروس کرونا در کشور اذعان کرد: طبق دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا و سازمان بهزیستی، پذیرش سالمندان از ابتدای اسفند سال ۹۸ تاکنون در شهر‌هایی که وضعیت قرمز دارند، ممنوع شده است.

وی افزود: این ممنوعیت در شرایطی صورت گرفته که سازمان بهزیستی افراد مجهول الهویه را به مراکز معرفی و مراکز نیز ملزم به پذیرش این افراد هستند یا افرادی که به بیمارستان اعزام و ترخیص میشوند را نیز باید بپذیریم.

رئیس انجمن مراکز غیردولتی توانبخشی سالمندان کشور خواستار تجدیدنظر در دستورالعمل عدم پذیرش سالمندان در مراکز نگهداری شد و گفت: با توجه به اینکه ویروس کرونا مسافری نیست که مثلا بگوییم ۶ ماه یا یک سال دیگر از بین میرود، لازم است تجدیدنظری در رابطه با ممنوعیت پذیرش سالمندان صورت گیرد تا مشکلات این قشر و خانواده‌های آن‌ها کاهش یابد. منبع: تسنیم لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ویروس کرونا سالمندان ویروس کرونا پذیرش سالمندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۶۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، بیش از ۴۰ هزار نفر در رشته علوم آزمایشگاهی فعال هستند. این رشته در ایام کرونا در صف اول مواجهه با ویروس کرونا بود و در سایر مواقع نیز از جمله رشته‌هایی است که در ارتباط مستقیم با عوامل عفونی و ویروسی است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   آقای یار محمدی از جمله افرادی که ۳۲ سال در این رشته کار کرده و همکارانی داشته که در حین کار به علت آلودگی با نمونه ویروسی به هپاتیت مبتلا شده است. آقای یار محمدی در این باره گفت: متاسفانه برخی همکاران ما در این رشته بعلت مواجهه با نمونه‌های ویروسی به ایدز و هپاتیت آلوده شدند و برخی جانشان را از دست دادند. البته پیگیری‌های ما نشان می‌دهد هنوز مصوبه هیات وزیران در سال ۹۵ در خصوص اعمال سختی کار برای رشته آزمایشگاه اجرایی نشده است. محسنی بند پی گفت: باید این مصوبه در بخش خصوصی همچون بخش دولتی شامل حال شاغلین رشته آزمایشگاه شود و رفتار دوگانه‌ای نباید در این دو بخش وجود داشته باشد. از دیگر مشکلات این رشته محدودیت‌هایی است که برای اداامه تحصیل فارغ التحصیلان آن وجود دارد. موضوعی که سال هاست وزارت بهداشت در حال پیگیری آن است حسین درگاهی در این باره گفت: کمیته‌های تخصصی در حال بررسی این موضوع هستند و در صورت نیاز سنجی برای این رشته اجرا میشود. خبر خوب اینکه روز گذشته شورای انقلاب فرهنگی اعلام کرد ۳۰ فروردین در تقویم کشور به نام روز آزمایشگاه ثبت شده است.

دیگر خبرها

  • اعلام جزئیات ممنوعیت تردد از آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران
  • کتابخانه سیار و تلفنی آستان قدس رضوی؛ امیدبخش کتابدوستان کشور
  • تعیین ردیف بودجه برای حفظ و مرمت آثار تاریخی اراک
  • مراکز هسته‌ای کشور در امنیت کامل است/ در صورت خرابکاری هسته‌ای به سرعت مقابله به‌مثل می‌کنیم
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • ممنوعیت همراه داشتن حیوانات خانگی در مراکز عرضه غذا در کرمانشاه
  • ممنوعیت همراه داشتن حیوانات خانگی به مراکز عرضه غذا
  • بیش از ۶۰۰ خانواده متقاضی فرزند خواندگی هستند
  • هزینه نگهداری یک اوتیسمی در ماه چقدر است؟/ کلینیک‌های توانبخشی قصد تعطیلی این مراکز را دارند
  • کشاورزان بقایای هرس شده درختان خود را جمع آوری نمایند