Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسرائیل به دنبال تجزیه عربستان، اتصال چابهار و گوادر رونق منطقه را نوید می‌دهد، تقدیم طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت به هیئت رئیسه مجلس، مشارکت مجازی جابری انصاری در نشست کارگروه ویژه ایرانیان سفارت ایران برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، اسرائیل به دنبال تجزیه عربستان، اتصال چابهار و گوادر رونق منطقه را نوید می‌دهد،  تقدیم طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت به هیئت رئیسه مجلس،  مشارکت مجازی جابری انصاری در نشست کارگروه ویژه ایرانیان سفارت ایران از مهمترین اخبار اقتصادی امروز جمعه ۱۱ مهرماه شبستان به شرح زیر است:

اتصال چابهار و گوادر رونق منطقه را نوید می‌دهد

«سید محمدعلی حسینی» طی گفت وگو با روزنامه اقتصادی «بیزینس ریکوردر» پاکستان اظهار داشت که اتصال بنادر چابهار ایران و گوادر پاکستان شکوفایی و رونق در منطقه را نوید می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ایران هرگز چابهار و گوادر را به عنوان رقیب یکدیگر نمی‌داند بلکه این بنادر مکمل هم و سکویی برای تقویت مراودات تجاری مشترک و ارتباطات منطقه‌ای هستند.

حسینی گفت: چابهار و گوادر دو بندر مهم ایران و پاکستان به شمار می‌روند که اگر دامنه فعالیت آن گسترده‌تر شود می‌توانند نقش کلیدی برای پیشرفت و رونق منطقه‌ای داشته باشند.

وی با اشاره به برنامه‌های جمهوری اسلامی ایران در چابهار و توسعه هرچه تمام‌تر این بندر و همزمان اقدامات پاکستان برای توسعه زیرساخت‌های بندر گوادر با اهداف تجاری، افزود: برخی از طرف‌ها درصدد هستند تا چابهار و گوادر را بنادر رقیب جلوه دهند در حالی که ما هرگز چنین اعتقادی نداریم بلکه این دو بندر را مکمل یکدیگر می‌دانیم.

سفیر ایران در پاکستان اظهار داشت اتصال ریلی چابهار و گوادر می‌تواند فضای بهتری را برای استفاده از ظرفیت‌های این بنادر فراهم کند علاوه بر این جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را برای تامین برق بندر گوادر پاکستان اعلام کرده است.

وی تاکید کرد: در حقیقت جمهوری اسلامی ایران پیشرفت و امنیت پاکستان را پیشرفت و امنیت خود می‌داند و معتقد است که پیشرفت بنادر دو کشور موجب افزایش حجم تجارت دوجانبه و توسعه در منطقه می‌شود.

 

با شکست کرونا در چین توسعه روابط با این کشور سرعت بیشتری خواهد گرفت

محمد کشاورززاده در توییتی نوشت: عید پاییزه و روز ملی چین را به مردم و دولت چین تبریک می‌گویم. اکنون که با شکست کرونا در چین فعالیت های اقتصادی در این کشور از سر گرفته شده توسعه روابط دو کشور سرعت بیشتری خواهد گرفت و سال آینده پنجاهمین سالگرد تاسیس روابط دیپلماتیک دو کشور را با شکوه بیشتر برگزار خواهیم کرد.

 

تقدیم طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت به هیئت رئیسه مجلس

طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در مجلس توسط نمایندگان تدوین و به هیئت رئیسه مجلس تقدیم شد که متن آن به شرح زیر است:

از تاریخ تصویب این قانون، استخدام در دستگاه‌های اجرائی به دو روش زیر انجام می‌پذیرد:

الف - استخدام رسمی برای بکارگیری در مشاغل حاکمیتی.

ب - استخدام پیمانی برای بکارگیری در مشاغل غیرحاکمیتی دائمی.

تبصره ۱- کارکنانی که برای مشاغل حاکمیتی بکارگیری می‌شوند، پس از موفقیت در آزمون عمومی و تخصصی و طی مراحل گزینش و آموزش بدو خدمت، برای مدت حداقل سه و حداکثر شش سال، به صورت رسمی آزمایشی مشغول به کار خواهند شد. این نیروها، پس از انقضای مدت مزبور، و حصول اطمینان از صلاحیت و توانمندی آنان، به استخدام رسمی قطعی در خواهند آمد. بکارگیری نیرو‌های موقت برای مشاغل حاکمیتی مطلقاً ممنوع است. مشاغل نظامی، انتظامی و امنیتی، مشاغل حاکمیتی محسوب می‌شود. سایر مشاغل حاکمیتی توسط دولت پیشنهاد می‌گردد و به تصویب مجلس شورای اسلامی خواهد رسید.

تبصره ۲- بکارگیری در مشاغل غیرحاکمیتی دائمی، مستلزم شرکت در آزمون عمومی و تخصصی، گزینش و گذراندن آموزش بدو خدمت است. نخستین قرارداد پیمانی با پذیرفته شدگان یکساله خواهد بود. پس از اتمام مدت مزبور، در صورت حصول اطمینان از صلاحیت و توانمندی فرد، قرارداد‌های بعدی به ترتیب، به صورت دوساله، چهارساله، هشت ساله و پانزده ساله منعقد می‌شود. آخرین قرارداد، متناسب با باقیمانده مدت خدمت مستخدم تنظیم می‌شود.

تبصره ۳- قرارداد‌هایی که من بعد، با کارکنان پیمانی که در زمان تصویب این قانون در خدمت دستگاه‌های اجرائی موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه هستند، منعقد می‌شود، از حیث مدت قرارداد، تابع حکم تبصره (۲) این ماده بوده و سابقه فرد در احکام بعدی لحاظ خواهدشد.

تبصره ۴- دولت موظف است در رابطه با نیرو‌هایی که در زمان تصویب این قانون به صورت قراردادی در خدمت دستگاه‌های اجرائی موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه هستند و ب افرادی که دارای شماره شناسه قراردادی از سامانه کارمند ایران سازمان اداری و استخدامی کشور می‌باشند، به ترتیب زیر عمل کند.

 

اسرائیل به دنبال تجزیه عربستان است

حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل در توئیتر خود نوشت: « عادی سازی روابط امارات با صهیونیست‌ها صرفا مربوط به خیانت ابوظبی است و نه امارات‌های دیگر. در سفر رئیس موساد به منامه، آل خلیفه بحرین و آل سلمان سعودی فقط عروسک‌های خیمه شب بازی واشنگتن و لندن هستند.

وی در پایان آورده است: «اسراییل در حال طراحی نقشه تجزیه عربستان است.»

 

مشارکت مجازی جابری انصاری در نشست کارگروه ویژه ایرانیان سفارت ایران در برلین

نشست کارگروه ویژه ایرانیان سفارت ایران در آلمان با مشارکت مجازی حسین جابری انصاری معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه و رئیس و مدیران دبیرخانه شورایعالی ایرانیان، و حضور سفیر و رایزن فرهنگی و دیگر اعضای کارگروه، برگزار شد. محمود فرازنده، سفیر کشورمان در ابتدای این نشست که سه تن از ایرانیان نخبه مقیم آلمان نیز به عنوان میهمان ویژه در آن حضور داشتند، ضمن معرفی میهمانان، گزارشی از اقدامات نمایندگی در چارچوب کارگروه ویژه ایرانیان ارائه کرد. 

سپس جابری انصاری معاون وزارت امور خارجه با اشاره به تحولات صورت گرفته در مفهوم «مهاجرت» و تبدیل آن به امری عادی در سایه توسعه ارتباطات دنیای امروز و تاکید بر ضرورت حفظ و تحکیم پیوندهای ایرانیان مقیم خارج از کشور با مام میهن، تشکیل کارگروه ویژه ایرانیان در ۵۰ نمایندگی ایران در جهان را اقدامی در راستای تقویت پیوندها با هموطنان مقیم خارج دانست و افزود: علیرغم رویکرد روشن دولت در زمینه تسهیل و تقویت روابط ایرانیان مقیم خارج با کشورشان، در حوزه های اجرایی و عملیاتی  قصور و تقصیر داریم و هنوز مسیری طولانی در جهت ارتباط فعال با هموطنان خارج از کشور پیش روی ما است.

در بخش بعدی این نشست دکتر عفت السادات شهریاری، دانش آموخته معماری دانشگاه فنی برلین، در خصوص پروژه تبدیل کارخانه سیمان ری به یک موزه صنعتی - تاریخی و رایزنی های صورت گرفته جهت اجرای آن توضیحاتی ارائه کرد و سپس به پیشنهاد دو مجموعه فنی و حرفه ای آلمان برای پیاده سازی الگوی کاربردی توأمان «آموزش» و «کار» این کشور و کمک به کاهش شکاف میان بخش صنعت و دانشگاه در ایران و نیز ظرفیت های عملیاتی در قالب همکاری با دانشگاه فنی برلین پرداخت.

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار اسرائیل به دنبال تجزیه عربستان منطقه را نوید می دهد چابهار و گوادر مشاغل حاکمیتی جابری انصاری مشارکت مجازی رونق منطقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۶۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علاقه‌مندی تاجیکستان برای سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از سازمان بنادر و دریانوردی، شایسته مراد زاده معاون وزیر حمل ونقل تاجیکستان در دیدار با علی‌اکبر صفایی معاون وزیر راه و شهرسازی بر علاقه مندی دولت این کشور برای سرمایه‌گذاری لجستیکی در بندر چابهار تاکید کرد.

معاون وزیر حمل ونقل تاجیکستان در این نشست افزود: روابط دو جانبه تجاری و اقتصادی بین تهران و دوشنبه در سطح خوبی قرار دارد.

وی با اشاره به سوابق تاریخی و فرهنگی مشترک بین ایران و تاجیکستان، اظهار داشت: در ۲ سال گذشته سطح روابط اقتصادی و جابه‌جایی کالا بین دو کشور رو به رشد بوده و افزایش یافته است.

مراد زاده همچنین از علاقه تاجیکستان برای ساخت محوطه لجستیکی در بندر چابهار خبر داد.

اهتمام دولت سیزدهم برای توسعه روابط تجاری با کشور‌های فارسی زبان

در این دیدار همچنین علی‌اکبر صفایی، معاون وزیر راه و شهرسازی ایران نیز با اشاره اهتمام دولت سیزدهم برای توسعه همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی با کشور‌های همسایه به ویژه با کشور‌های فارسی زبان، تاکید کرد: رویکرد تهران در توسعه همکاری‌های حمل‌ونقلی و ترانزیتی با کشور‌های همسایه، منافع برد- برد و اشتراکی برای همه فعالان اقتصادی است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه مطابق برنامه‌ریزی انجام شده و اهتمام وزیر راه وشهرسازی ایران برای اتصال بندر چابهار به راه‌آهن سراسری کشور در یک سال آینده، تاکید کرد: با حضور دولت هند و سرمایه‌گذاری یک شرکت هندی در بندر چابهار، علاوه بر ارتقای ظرفیت‌های زیرساختی و تجهیزاتی این بندر، عملکرد تخلیه و بارگیری بندر چابهار نیز به بیش از پنج میلیون تن افزایش یافته است.

صفایی با بیان اینکه آینده تجاری و بازرگانی بسیار خوبی در انتظار بندر چابهار است، افزود: هم اکنون کشتی‌های لاینر به صورت مستقیم از هند و چین در بندر شهید بهشتی چابهار پهلوگیری می‌کنند.

وی با استقبال از سرمایه‌گذاری زیرساختی دولت و شرکت‌های خصوصی مورد تایید تاجیکستان در بندر چابهار برای ساخت محوطه لجستیکی در این بندر تاکید کرد: مدل اقتصادی و بازرگانی مد نظر دولت تاجیکستان، میزان و مدت قرارداد سرمایه‌گذاری این کشور در بندر اقیانوسی چابهار را تعیین خواهد کرد.

به گفته صفایی، سرمایه‌گذار تاجیکی این امکان را دارد با ساخت محوطه لجستیکی در بندر چابهار، از آن برای ترانزیت کالا‌های کشورش و کالا‌های سایر کشور‌ها استفاده کند و از تسهیلات و تخفیفات ترانزیتی بندر چابهار بهره ببرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قانون مهریه 2 الی 3 سال است که معطل مانده/ نماینده مجلس: منتظر هستیم؛ فعلا دست هیئت رئیسه است
  • عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس : خام فروشی نفت ممنوع است؛ اما با افتخار می‌فروشیم!
  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود
  • نظری: دشمنان به دنبال تضعیف و تجزیه افغانستان هستند
  • بهار روابط تجاری ایران - تاجیکستان/سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار
  • علاقه‌مندی تاجیکستان برای سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار
  • جهانگیری: از نظر توسعه و اقتصاد، نصف ترکیه و عربستان شده‌ایم
  • برگزاری نشست هیئت رئیسه فدراسیون جهانی ووشو با حضور علی‌نژاد
  • حمله روزنامه دولت به کریمی قدوسی: همین افراد دستمایه ایران هراسی و تحریم می‌شوند
  • ماجرای رقابت پشت‌پرده ایران و پاکستان در بندر چابهار و گوادر!