Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان ها-رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک راهنمایی و رانندگی قم گفت: ۷۱ درصد از مجروحین و تلفات موتورسوار در قم ۱۵ تا ۴۰ سال هستند. - اخبار استانها -

سرگرد محمد رضا هاشمی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به تصادفات رانندگی و آسیب‌های آن در جامعه اظهار داشت: برای کاهش ترافیک و حوادث راهنمایی و رانندگی نیاز به همراهی همه دستگاه ها داریم و هنوز در جامعه نسبت به تلفات راهنمایی و رانندگی حساسیت ایجاد نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک راهنمایی و رانندگی قم افزود: فرهنگ ترافیکی تاثیر بسیار بالایی در کاهش تلفات دارد و نجات یک انسان در آموزه های دینی و براساس آیات الهی بسیار مورد توجه است و رهبری یکی از دغدغه های خود را کاهش تلفات در تصادفات دانسته‌اند.

وی تصریح کرد: 5 سال اخیر روند صعودی در افزایش تصادفات به ویژه منجر به فوت در قم داشته‌ایم و اکثر تصادفات به محدوده شهری قم مرتبط است.

هاشمی عنوان کرد: 57 درصد از کشته شدگان و مجروحین تصادفات قم موتورسواران و 71 درصد از مجروحین و تلفات موتورسوار در قم 15 تا 40 سال هستند.

برخی از موتورهای توقیفی تا 8 سال در پارکینگ مانده‌اند/ رشد 14درصدی تصادفات منجر به فوت با موتورسیکلتچهارمحال و بختیاری رتبه دوم‌کاهش مرگ‌ و میر ناشی از تصادف را در کشور کسب کرد

وی خاطرنشان کرد: براساس تحقیقات علت فوت 80 درصد از موتورسواران ضربه وارده به سر است و اگر این موتوسواران جان خود را از دست داده اند یا دچار آسیب‌های جدی شده‌اند، از کلاه ایمنی استفاده می‌کردند جانشان در خطر نبود.

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک راهنمایی و رانندگی قم بیان کرد: جان عابرین پیاده نیز در خطر است و افراد کهن سال به دلیل مشکلات جسمی و کودکان دو گروه مهم در معرض حوادث ترافیکی هستند.

وی گفت: 78 درصد از علت تصادفات فوتی سه موضوع مهم عدم توجه راننده به مسیر مقابل با فراوانی 38 درصد و تخطی از سرعت مطمئنه با 24 درصد فراوانی و تغییر مسیر های ناگهانی از عوامل منجر به فوت در قم است که در تلاشیم در این حوزه، نواقص را رفع کنیم تا شاهد کاهش تصادفات رانندگی باشیم.

هاشمی افزود: عدم توجه راننده به مسیر و حواس پرتی به دلیل استفاده از تلفن همراه و صحبت کردن و گفت وگو با سرنشینان اتفاق می‌افتد و در واقع بخش عمده آن به خطای انسانی وابسته است، البته حواس‌پرتی به عوامل غیرانسانی نیز مربوط می‌شود که وجود سازه‌های تبلیغاتی زیاد در معبر و سطح شهر و میدان‌ها موجب عدم توجه راننده به مسیر می‌شود.

وی اظهار داشت: ماده 106 آئین نامه راهنمایی و رانندگی به این موضوع اشاره دارد که نصب سازه های تبلیغاتی در معابر باید براساس دستورالعمل شورای عالی ترافیک شهرها در کشور باشد و در سال 96 این دستورالعمل ابلاغ شده است.

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک راهنمایی و رانندگی قم عنوان کرد: دومین علت تصادفات تخطی از سرعت است که نصب دوربین در کنترل و کاهش سرعت در معابر نقش اثرگذاری دارد و تاکنون 96 درصد نصب دوربین در سطح شهر و معابر قم تحقق یافته است.

وی بیان کرد: سومین علت نیز تغییر مسیر ناگهانی توسط راننده است که بسیار افزایش یافته و یکی از علل این تصادفات، خط کشی معابر قم است که باید تقویت شود.

انتهای پیام/457/ ع

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۷۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جان باختن هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات در تعطیلات نوروز

عباس مسجدی رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در رابطه با میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در ایام نوروز سال ۱۴۰۳، گفت: در حدفاصل روز‌های ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ (۲۰ روز)، تعداد هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی، جان خود را از دست دادند.

وی افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که هزار و ۱۷۵ نفر فوتی ناشی از تصادفات رانندگی داشتیم، حدود ۹ و نیم درصد کاهش داشته است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه بیشترین آمار مرگ و میر‌های ناشی از تصادفات رانندگی نوروز امسال در روز‌های ۳ فروردین و ۲۸ اسفند رقم خورد، عنوان کرد: ۷۶ درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات ایام نوروز سال جاری را آقایان و ۲۴ درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: تعداد مصدومین ناشی از تصادفات رانندگی نیز در این ایام، ۱۷ هزار و ۲۴۴ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۴ و نیم درصد کاهش داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حقوقی قضایی

دیگر خبرها

  • کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات
  • آخرین آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • کاهش آمار مجروحان و مصدومان حوادث در طرح سلامت نوروزی
  • فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات
  • فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات نوروز
  • جان باختن هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات در تعطیلات نوروز
  • بازسازی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی پایتخت
  • چراغ های راهنمایی و رانندگی ترمیم می شود