Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماز جمعه این هفته در برخی شهرهای استان همدان با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهمدان؛ نمازجمعه این هفته برخی شهرهای استان همدان که در وضعیت فوق‌العاده و حاد از لحاظ بیماری کرونا قرار نداشتند، با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد. در این مراسم ها ائمه جمعه بر لزوم توجه بیشتر دولت و مسئولین به کنترل بازار و قیمت ها تأکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مناظرات انتخاباتی در امریکا ماهیت آن را به جهانیان نشان داد

آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه همدان با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و اصلاح نفس آنها دعوت کرد و گفت: مناظره ای که بین ترامپ و بایدن انجام شد ماهیت امریکا را به جهانیان نشان داد.

وی با بیان اینکه بداخلاقی های برجسته در این مناظره خودنمایی کرد و نشان تنش ها و دو قطبی های واقعی در امریکاست گفت: این کشور بدون شک هفته های پر تنشی را پیش رو دارد.

امام جمعه همدان افزود: وزیر صمت معرفی شده و مدتها بود این وزارت که در معیشت مردم نقش مهمی داشت با سرپرست اداره می شد که در اول راه قرار شد رئیس جمهور دستور دادند که وزارت صمت نظارت ساعتی بر بازار داشته باشد چرا که به علت بی ثبات بودن قیمت ها در بازار مسئولین موظفند هر روز نظارت کنند.

آیت الله شعبانی گفت: نظارت های ساعتی باید جدی گرفته شود و با بخش نامه و آیین نمی توان بازار را کنترل کرد، و ما از مسئولین استان انتظار داریم نظارت را جدی بگیرند.

امام جمعه همدان با اشاره به درگیری کشورهای همسایه آذربایجان و ارمنستان گفت: آنچه که دستگاه دیپلماسی کشور اعلام کرده که اینها خویشتنداری کنند تا به جنگ منجر نشود و این دقیقا موضع جمهوری اسلامی است.

وی افزود: شهادت سردار شهید همدانی در ۱۶ مهرماه است که این یک شهید یک چهره ملی است و شهید همدانی از بنیانگذاران سپاه در همدان و کردستان بودند و از ابتدای جنگ حضور داشتند.

آیت الله شعبانی ادامه داد: شهید همدانی در کنار شهید همت، متوسلیان و شهبازی مبارزه کرد و در تاسیس لشکر۲۷ محمدرسول الله تاثیر داشت و در جریانات فتنه ۸۸ موضع گیری شفاف داشت و نقش برجسته ای در خاموشی فتنه ۸۸ داشتند.

امام جمعه همدان عنوان کرد: حدود ۴۲ معلم حق التدرسی از لرستان وارد همدان شدند که از مجمع نمایندگان تشکر می کنم که به این مساله ورود کردند و مشکل حل شد چرا که بدون شک چند سال بعد با مشکل انتقال این افراد مواجه بودیم و کار دچار سختی می شد و از طرف دیگر فارغ التحصیلان زیادی در استان همدان بیکار هستند.

وی تاکید کرد: اربعین را پیش رو داریم و در این روز مراسمات مختلفی در سطح استان برگزار می شود و از مردم تقاضا داریم در اربعین مرزها بسته است و کسی به سمت مرزها حرکت نکند.

امام جمعه همدان گفت: برگزاری نماز جمعه کاملا با ستاد ملی کرونا هماهنگ است و همدان در وضعیت نارنجی است اما کل استان قرمز است که درخواست داریم با رعایت فاصله اجتماعی و ماسک مراعات کنند.

وی ادامه داد: روز سه شنبه روز روستاست خیلی از مردم محصول سیب زمینی و سیر را برداشت کرده اند و کشاورزان گله مندند که در حال ورشکست شدن هستند اداره صنعت و معدن نظارت کند چرا خیلی از کشاورزان نباید به قیمت مناسب محصولات خود را بفروشند.

امام جمعه اسدآباد: لزوم قرائت زیارت اربعین حسینی در روز اربعین

حجت‌الاسلام حسینی مجد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اسدآباد نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی و دوری از گناهان توصیه کرد و گفت: حضرت علی ع فرمود کسی که لباس تقوا را بر قلب و جانش بپوشاند، کارهای نیکوی او آشکار و در کارش پیروز می‌شود، بنابراین برای داشتن تقوا تلاش کنید.

وی با اشاره به هفته سالمندان، گفت: احترام به سالمند از سفارشات پیامبر اکرم ص است و این هفته فرصت مناسبی برای ارج نهادن بر مقام پدر و مادر و سالمندان و مهربانی کردن به آنان است.

امام جمعه اسدآباد باگرامیداشت هفته ناجا، گفت: باید همه قدرشناس نیروهای انتظامی و یاد و خاطره شهدای گرامی بداریم.

وی بااشاره به سالگرد شهادت سردار شهید حسین همدانی، گفت: روز پنج شنبه در این شهرستان مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید برگزار می شود.

حسینی مجد بااشاره به روز اربعین، گفت: باتوجه به شیوع ویروس کرونا راه بر ما برای پیاده روی اربعین حسینی بسته شده اما مراسمی با رعایت پروتکل بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می شود.

وی باتأکید بر قرائت زیارت اربعین، گفت: مؤمن پنج نشانه دارد که یکی از نشانه‌ها قرائت زیارت اربعین حسینی است و انتظار می رود که در روز اربعین قرائت شود.

امام جمعه اسدآباد با اشاره به قیام امام حسین ع، گفت: امام حسین همچون چراغی است که اگر مسیر و روش اورا ادامه دهد گمراه و گم نخواهد شد.؛ 

انتهای خبر/

منبع: دانا

کلیدواژه: امام جمعه همدان اربعین حسینی نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۸۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام محدودیت‌های ترافیکی مراسم روز ارتش در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، سرهنگ غلامعلی همایی با اشاره به برگزاری مراسم روز ارتش در همدان گفت: برای این روز یکسری محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی تعیین شده که از ساعت ۷ صبح چهارشنبه ۲۹ فروردین اعمال خواهد شد و بر این اساس اجازه تردد به خودرو‌ها در معابر منتهی به محل برگزاری رژه (میدان باباطاهر) داده نخواهد شد.

او درباره معابر دارای ممنوعیت تردد هم تصریح کرد: در تمامی مسیر‌های منتهی به میدان باباطاهر شامل فرعی باباطاهر، خیابان نیروی انتظامی، میدان سپاه، بلوار بدیع الزمان به سمت میدان باباطاهر، بلوار فلسطین، بلوار سید جمال اسدآبادی، خیابان خبرنگار و کلیه ورودی و خروجی و کوچه‌های منشعب در حاشیه میدان مسدود است. 

سرهنگ همایی افزود: از همشهریان عزیز خواست از توقف در معابر حوالی میدان آرامگاه باباطاهر خودداری نمایند.

دیگر خبرها

  • برگزاری تظاهرات حمایت از سپاه بعد از نماز جمعه
  • دیدار امام جمعه همدان و استاندار با اعضای شورای تأمین استان همدان
  • مراسم رژه نیروهای ارتش و مسلح دراصفهان
  • عملیات وعده صادق ، سیلی محکم به اسرائیل و آمریکا
  • برگزاری یادواره شهدا در ملکان
  • برگزاری جلسه برنامه‌ریزی بزرگداشت سالگرد عملیات بازی دراز
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی مراسم روز ارتش در همدان
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی مراسم روز ارتش در همدان
  • عملیات «وعده صادق» حیثیتی برای رژیم صهیونیستی باقی نگذاشت
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها یا شنبه‌ها؛ آخر هفته ایرانی‌ها چگونه تغییر می‌کند؟