Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، براساس جزئیات طرح تامین کالاهای اساسی (توزیع کالاهای اساسی با استفاده از کالابرگ) که کلیات آن در جلسه سه شنبه این هفته مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، قرار است نیمی از اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح از محل منابع هدفمندی یارانه ها (تبصره 14 قانون بودجه 99) تامین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 ۴۰ 

براساس این گزارش، کل منابع پیش بینی شده از محل هدفمندی یارانه ها که در تبصره مذکور به جزئیات مصارف آن اشاره شده، 250 هزار میلیارد تومان است.

در گزارش مرکز پژوهش های مجلس درباره طرح مذکور تاکید کرد که در این بخش یعنی تامین 15 هزار میلیارد تومان از منابع لازم برای اجرای طرح تامین کالاهای اساسی از منابع هدفمندی یارانه ها، قرار نیست منبع جدیدی ایجاد شود و صرفا قرار است بخشی از منابع اختصاص یافته به ردیف‌های مختلف هدفمندی یارانه‌ها مانند عوارض مالیات بر ارزش‌افزوده، بازپرداخت بدهی‌ها و تعهدات دولت، هزینه‌های تولید، انتقال و توزیع، خرید و فروش آب، برق، گاز و فرآورده های نفتی، سهم شرکت‌های ملی نفت و گاز از هدفمندی یارانه‌ها و سایر مصارف هدفمندی (ردیف 30 جدول تبصره 14 قانون بودجه 99) به‌صورت سرجمع کسر شده و به سیاست پرداخت یارانه به کالاهای اساسی اختصاص یابد.

بازوی کارشناسی مجلس با اشاره به اینکه براساس عملکرد 6 ماهه، منابع هدفمندی(تبصره 14 قانون بودجه 99) حدود 50  هزار میلیارد تومان عدم تحقق (کسری) داشته است، اعلام کرد: «این نوع تأمین اعتبار صرفاً موجب افزایش عمق کسری بودجه خواهد شد».

البته این مرکز پژوهشی به این نکته هم اشاره کرد که بخشی از عدم تحقق منابع هدفمندی مربوط به ماه‌های ابتدایی سال بوده که به‌خاطر شرایط ویژه ایجاد شده ناشی از شیوع کرونا به‌شدت کاهش یافته است و لزوماً نمی‌توان همین میزان کسری را در 6 ماه دوم سال نیز انتظار داشت.

گفتنی است محمدخدابخشی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس هم در مصاحبه با خبرگزاری خانه ملت در تاریخ 23 تیرماه به نقل از مقامات سازمان برنامه و بودجه کشور گفته بود: «آنها اعلام کردند در سه ماه اول امسال 50 درصد درآمدهای مربوط به تبصره 14 یعنی تقریبا 30 هزار میلیارد تومان به دلیل شرایط حاصل از شیوع کرونا محقق نشده و عملا 33.9 هزار میلیارد تومان منابع در این تبصره وصول شده است».

پربیننده ترین تعیین تکلیف نیروهای حق التدریس و نهضتی آموزش و پرورش/ استخدام ۵هزار نیروی متقاضی در صورت رای مثبت کمیسیون آموزش و تحقیقات ۲۰میلیون نفر مستحق از دریافت سهام عدالت جاماندند مجمع سهامداران حقیقی بورس تشکیل می‌شود قالیباف: دولت ارزش پول ملی را رها کرده است نماینده جوان مجلس کرونا گرفت +عکس

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: تامین کالاهای اساسی مرکز پژوهش های مجلس کمیسیون برنامه و بودجه مرکز پژوهش های مجلس هدفمندی یارانه ها کوپن تامین کالاهای اساسی کالابرگ قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت هزار میلیارد تومان هدفمندی یارانه ها منابع هدفمندی کالاهای اساسی تبصره 14

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۸۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس با ارجاع گزارش دلیل «کمبود دارو» به قوه قضاییه مخالفت کرد

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون بهداشت و درمان درباره دلیل کمبود و گرانی دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی ناشی از استنکاف از اجرای جز (۱) بند (س) تبصره ۱ قانون بودجه ۱۴۰۱ و ردیف ۱۶ جدول مصارف تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۲ قرائت شد.

این گزارش برای اعمال ماده ۲۳۴ یعنی ارجاع تخلفات به قوه قضائیه به رأی مجلس شورای اسلامی گذاشته شد که نمایندگان با ۶۷ رأی موافق، ۱۳۷ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۵ نماینده حاضر در مجلس شورای اسلامی با اعمال ماده ۲۳۴ مخالفت کردند.

کد خبر 6086053 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • منابع و مصارف هدفمندی در بودجه ۱۴۰۳/ پیشنهاد پرداخت یارانه تشویقی کالابرگ الکترونیکی
  • کالابرگ اردیبهشت ماه کی واریز می‌شود؟
  • تلاش دانه‌درشتها برای جلوگیری از لغو رانت مالیاتی صندوق‌ها
  • مجلس با ارجاع گزارش دلیل «کمبود دارو» به قوه قضاییه مخالفت کرد
  • مجلس با ارجاع گزارش کمبود دارو به قوه قضاییه مخالفت کرد
  • بدعت عجیب در جریان تصویب بودجه؟
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی دلیل کمبود و گرانی دارو
  • هدفمندی معافیت‌های مالیاتی با سقف گذاری معافیت‌ها
  • زمان شارژ کالابرگ اردیبهشت ماه
  • جزئیات نحوه دریافت یارانه یک‌ میلیونی کودکان | این دست از کودکان یک میلیون یارانه می‌گیرند