Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علیرضا عالی پور معاون خدمات شهری شهرداری اهواز در خصوص فعالیت پارک‌ها طی دیشب با وجود تصمیم ستاد استانی مدیریت کرونا مبنی بر تعطیلی پارک‌ها گفت: خبر اعلام تعطیلی پارک‌ها و خاموش شدن این اماکن را از طریق رسانه‌ها مطلع شدیم و تا دیشب در این خصوص ابلاغ رسمی به شهرداری نشده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه در پی ابلاغ این موضوع، از امشب فرآیند تعطیلی و خاموش شدن پارک‌ها آغاز می‌شود، افزود: فرآیند خاموشی و روشنایی پارک‌ها دو سه روز طول می‌کشد، اما از امشب دست به کار می‌شویم.

عالی پور با اشاره به اینکه شهرداری مخالف خاموشی پارک‌ها است، اظهار داشت: در پیک اول کرونا که پارک‌ها خاموش شدند، تابلو‌ها و کابل‌های برق و تجهیزات دیگر پارک‌ها را به سرقت بردند و خسارات زیادی به شهرداری اهواز تحمیل شد و شهرداری توان پرداخت خسارات بیشتری را ندارد.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تعطیلی پارک ها سرقت کابل برق پارک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۹۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت حل مشکل پله برقی‌های خاموش تهران/ ۶۰ یونیت تا ۳ ماه آینده نصب می‌شود

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان _ حسین قربانی؛ برای در امان ماندن از خطرات تردد از عرض خیابان و یا استفاده از حمل و نقل عمومی شهروندان تهرانی مجبور هستند از پل‌های مکانیزه استفاده کنند تا به مقصد برسند.

ساعت حوالی یک ظهر است پیرزنی که به آرامی قدم برمیدارد به یکی از پل‌های مکانیزه می‌رسد که هنگام مشاهده پله برقی خاموش این پل آهی از نهادش بلند می‌شود، اما مجبور است ارتفاع بلند این پله برقی را طی کند تا به آن سوی خیابان برسد و آرام آرام قدم روی پله می‌گذارد و خودش را بالا می‌کشد و زیر لب حرف‌هایی می‌زند و از این وضعیت گلایه می‌کند در گوشه دیگری از شهر مادری با کالسکه خودش را به پل مکانیزه می‌رساند تا به آن سوی خیابان برود، اما پله برقی خاموش این پل مجبورش می‌کند کودکش را بر روی دستانش به بالا ببرد، اما نگاه ملتمسانه او انتظار کسی را می‌کشد تا کالسکه کودکش را تا آن سوی پل حمل کند این تنها گوشه‌ای از مشاهدات در خیابان‌های پایتخت است که مشکلاتی را بر عبور مرور شهروندان ایجاد کرده است.

یکی از مطالبات همیشگی شهروندان از مدیریت شهری حل مشکل پله برقی‌های خاموش در شهر است که سال گذشته مدیرعامل سابق سازمان زیباسازی شهر تهران گفته بود ۵۰۰ یونیت پله برقی در پایتخت وجود دارد که این ناوگان پله برقی قدیمی و از سال ۸۳ نصب شده است و تعداد زیادی از این پله‌ها نوسازی نشده است.

علی‌رغم اقدامات انجام شده برای بهبود وضعیت پله برقی‌های خاموش سطح شهر، اما همچنان این مشکل در برخی از پل‌های مکانیزه ادامه دارد و باعث ایجاد اختلال در تردد مردم شده است.

اواخر سال ۱۴۰۲ و همزمان با بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری تهران گلایه‌های متعدد مردم از این موضوع به شورای شهر تهران رسید و اعضای این شورای با رأی خود مدیریت پل‌های مکانیزه را به معاونت فنی و عمران شهرداری تهران سپرده و بودجه نگهداشت پل‌ها را نیز از سازمان زیباسازی کسر و به بودجه معاونت فنی و عمرانی اضافه کردند.

هادی حق‌بین معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: گلایه به حق مردم تهران در خصوص خرابی پله‌برقی برخی پل‌های مکانیزه را از ایام پایانی سال گذشته در دستور کار قرار دادیم.

وی با بیان اینکه جلسات متعددی در این خصوص با معاونت خدمات شهری و معاونت ترافیک شهرداری تهران ظرف دو هفته گذشته برگزار شده است گفت: همزمان موضوع انتقال حقوقی وظیفه مدیریت پل‌های مکانیزه به معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران پیگیری شده که در شرف انجام است، اما در این مدت موضوع رها نشده بود بلکه پیگیری‌ها از پیمانکاران و تولید کنندگان انجام شده است.

حق‌بین گفت: مسئله خرابی پله‌برقی‌ برخی پل‌های مکانیزه تهران در چند بخش بررسی و پیگیری می‌کنیم که در بخش اول ۶۰ یونیت جدید است که باید جایگزین پله‌های برقی فاقد کارایی شوند و اولین پروژه در بزرگراه شهید چمران و محدوده گیشا در حال اجرا است به صورتی که پل جمع‌آوری شده و پل جدید با شکل جدید ظرف دو هفته آینده نصب خواهد شد.

وی افزود: این رویه برای ۵۹ یونیت دیگر ظرف چهار ماه آینده دنبال خواهد شد و تاکید شده که این کار با سرعت بالاتری انجام و ظرف سه ماه به پایان برسد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه امیدواریم با پیگیری‌های انجام شده و اقدامات در دست اجرا تعداد کمتری از پله‌برقی‌های شهر خاموش باشند گفت: برخی از پل‌های مکانیزه اساساً کارایی ندارند با هماهنگی معاونت ترافیک شهرداری و پلیس راهور باید جمع‌آوری یا تبدیل به رمپ شوند که با طرح‌های جایگزین و آرام سازی معابر این امکان فراهم خواهد شد و تعدادی از پل‌های مکانیزه ممکن است حذف شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • دستگیری سارقان حرفه ای در اهواز
  • آخرین وضعیت حل مشکل پله برقی‌های خاموش تهران/ ۶۰ یونیت تا ۳ ماه آینده نصب می‌شود
  • خبر خوب درباره پارک بانوان ولی‌عصر در اهواز
  • انهدام باند چهار نفره سارقان در اهواز
  • پارک بانوان ولی‌عصر در اهواز بازگشایی شد
  • بازگشایی و بهسازی پارک بانوان ولی‌عصر در اهواز
  • خاموشی یکساله چراغ های کمربندی جنوب شیراز
  • خاموشی چراغ های کمربندی جنوب شیراز مشکل ساز شد
  • پارک بانوان ولی‌عصر(عج) پس از سال‌ها بهسازی و بازگشایی شد
  • پارک بانوان ولیعصر(عج) پس از سال‌ها بهسازی و بازگشایی شد