Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گلوبال ریسرچ، جلسه استماع کنگره هفته گذشته نقش پنهان آمریکا در آشوب‌های کشور‌های مختلف در جهان را برملا ساخته است.

این جلسه استماع هفته گذشته با حضور «مایکل پَک» مدیر عامل اجرایی سازمان رسانه‌های آمریکا برگزار شد و در آن دست‌های پنهان این کشور در شورش‌های مختلف جهان آشکار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پَک چند ماه پیش از سوی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، به سِمت مدیر عامل این سازمان اجرایی، قطب اصلی پروپاگاندای این کشور، منصوب شده است.

او پس از رسیدن به این مقام برخی کارکنان این سازمان و نهاد‌های وابسته به آن همچون «صدای آمریکا» و «رادیو آزاد آسیا» را اخراج و بودجه برخی از نهاد‌ها را نیز قطع کرد.

در جلسه استماعی که پنج‌شنبه هفته گذشته انجام شد قانون‌گذاران دموکرات و جمهوری‌خواه این اقدامات پک را به باد انتقاد گرفتند. البته این مقام‌های آمریکایی تاکید بیشتری بر اقدام پک در قطع بودجه «صندوق آزاد فناوری» داشتند.

در این جلسه بر نقش این صندوق در حمایت آشوب‌های دیگر کشور‌ها نیز اشاره شده است.

«گرنت گارنر» مدیر سابق مالی سازمان رسانه‌های جهانی که پک او را در ماه اوت (مرداد) اخراج کرد در این جلسه گفته است: «صندوق آزاد فناوری در برخی کشور‌های دنیا به شکلی نهان از آشوبگران حمایت می‌کند.»

گزارش دیگری از نقش اقدامات پک در جلوگیری از برقرای دموکراسی در هنگ‌کنگ می‌گوید. بر این اساس پک از رسیدن بودجه‌ای به این منطقه خودمختار جلوگیری کرده که هدفش تجزیه و تحلیل نظارت‌های چین بوده و توسعه‌دهندگان برنامه‌های مربوط به معترضان می‌توانستند از این اطلاعات استفاده کنند. مقاومت پک این پروژه را غیرممکن کرده است.

این قطع بودجه نقش بارز آمریکا در اعتراضات هنگ کنگ را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کنگره آمریکا تحولات هنگ کنگ اعتراضات هنگ کنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۹۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی نفت امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۴ سنت معادل ۰.۲۸ درصد افزایش به ۸۷ دلار و ۲۴ سنت رسید.

به گزارش تسنیم، قیمت نفت در معاملات امروز آسیا در روز سه‌شنبه تقریباً ثابت مانده است. سرمایه‌گذاران همچنان در حال بررسی خطر نگرانی‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه هستند.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۴ سنت معادل ۰.۲۸ درصد افزایش به ۸۷ دلار و ۲۴ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۹ سنت معادل ۰.۳۵ درصد کاهش ۸۲ دلار و ۸۵ سنت معامله می‌شود.

هر دوی این شاخص‌های نفتی ۲۹ سنت در روز گذشته کاهش قیمت داشتند که نشان می‌داد افزایش تنش‌های اخیر بین رژیم صهیونیستی و ایران تاثیر کمی بر عرضه نفت منطقه در کوتاه مدت داشته است.

اما تحلیلگران عقیده دارند هنوز چندین خطر در بازار نفت وجود دارد. یکی از آن‌ها تصویب تحریم‌های جدید آمریکا علیه بخش نفت ایران است که تحریم‌های فعلی را گسترده‌تر کرده و شامل بنادر، کشتی‌ها و پالایشگاه‌های خارجی که نفت خام ایران را فراوری می‌کنند هم می‌شوند.

تحلیلگران بارکلیز در روز دوشنبه اعلام کردند احتمال ۹۰ دلاری شدن قیمت نفت در سال جاری میلادی هنوز پابرجاست. این تحلیلگران عقیده دارند تهدید فوری مخاطرات ژئوپلیتیکی برای زیرساخت‌های بازار از بین رفته، ولی روند این تهدیدات از اکتبر سال گذشته میلادی نگران کننده است.

انتظار می‌رود ذخایر نفت خام آمریکا طی یک هفته گذشته افزایش داشته باشد در حالی که ذخایر محصولات پالایشی این کشور احتمالاً پایین آمده است.

دیگر خبرها

  • تسلیحات، واجب تر از نان شب / هزینه های تسلیحاتی جهان به 2.5 تریلیون دلار رسید / هزینه های تسلیحاتی در سطج جهانی رکورد زد
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت
  • کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت
  • بودجه ستاد امر به معروف در سال گذشته چقدر بود؟
  • تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است
  • بانک مرکزی در تامین ارز واردات دارو تاخیر داشته است
  • قیمت جهانی نفت چقدر افزایش یافت؟
  • قیمت جهانی نفت امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • عضو «پنهان» النقب؛ واکاوی همکاری نظامی- امنیتی اردن و صهیونیسم