Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@07:46:23 GMT

غرق شدن جوان ۲۰ ساله در سد درودزن

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۹۹۸۱۹

غرق شدن جوان ۲۰ ساله در سد درودزن

امیر شعبانی مسئول اورژانس شهرستان مرودشت در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، گفت: جوانی ۲۰ ساله بر اثر بی احتیاطی و شنا در سد درودزن این شهرستان ، جان خود را از دست داد.

او افزود: پیکر بی جان این جوان ۲۰ ساله بعد از ساعت ها تلاش توسط تیم غواصی آتش نشانی مرودشت از آب بیرون کشیده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول اورژانس شهرستان مرودشت اظهار کرد: دریاچه سدها به علت موقعیت خاص خود نظیر توپوگرافی کاملاً نامشخص و همچنین به دلیل باتلاقی بودن آن، مکان بسیار خطرناکی برای شنا کردن است.

او با بیان این نکته که به مهارت خود و دیگران در شنا کردن اعتماد نکنید، افزود: شواهد نشان می دهد که بیشتر غرق شدگان در دریاچه سدها و رودخانه‌ها کسانی بودند که بدلیل آشنایی با شنا به خود مغرور شده و به هشدارهای موجود توجه نکرده‌اند. یک سوم قربانی های غرق شدگی با فن شنا به طور کامل آشنا بوده اند.

سرپرست مرکز اورژانس ۱۱۵ شهرستان مرودشت یادآور شد: غرق‌شدگی یکی از علل مرگ‌ومیر غیرعمدی است که به‌راحتی پیشگیری می‌شود؛ علی‌رغم هشدارهایی که در این زمینه داده می‌شود متأسفانه همشهریان به این موضوع بی‌تفاوت هستند و گاهی این شور و اشتیاق باعث به‌جا ماندن خاطرات تلخ می‌شود.

شعبانی بیان کرد: از همه مردم می‌خواهیم که به‌هیچ‌وجه در محیط‌هایی که نجات‌غریق وجود ندارد، شنا نکنند.

شهرستان مرودشت در فاصله ۴۵ کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: غرق شدگی جوان اورژانس مرودشت سد درودزن شهرستان مرودشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۹۹۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، منصور امیریان گفت: این همایش با هدف ارتقای شاخص سلامت، پیشگیری و کاهش مخاطرات و آلودگی‌های تهدید کننده سلامت، در زنجیره مواد غذایی با منشا گیاهی و لزوم و اهمیت تولید و عرضه محصولات تولیدی شناسه دار با حضور تولیدکنندگان محصولات کشاورزی و مسئولین شهرستانی و استانی در سالن اجتماعات فرهنگیان شهرستان مرودشت شد.

او افزود: با توجه به اهمیت موضوع سلامت و امنیت غذایی جامعه و اولویت موضوع در سازمان جهاد کشاورزی فارس، مقرر شد محصولاتی که شناسه محصول را دریافت کنند، اجازه صادرات به خارج از کشور و فروش در بازار داخلی را خواهند داشت.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: محصولات باغی شامل کیوی، انگور، سیب، پسته، انار، خرما و مرکبات و محصولات مزرعه‌ای و گلخانه‌ای شامل خیار، گوجه، فلفل دلمه ای، بادمجان و کرفس برای صادرات به خارج از کشور و محصولات بازار داخلی شامل گوجه و خیار گلخانه‌ای و مزرعه ای، پیاز، سیب زمینی، پرتقال و سیب، ملزم به دریافت کد شناسه محصول هستند.

امیریان تصریح کرد: تولید کنندگان محصولات برای ثبت نام و دریافت کد شناسه محصول برای صادرات، قبل از کاشت و بازار داخلی یک ماه قبل از برداشت، به دفاتر نظام مهندسی کشاورزی و مراکز جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • زنده گیری ۲ قلاده گربه جنگلی در مرودشت
  • همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت
  • دور دوم انتخابات در حوزه شیراز و زرقان تمام الکترونیک
  • دور دوم انتخابات در شیراز و زرقان تمام الکترونیکی برگزار می‌شود
  • الکترونیکی شدن دور دوم انتخابات در حوزه شیراز و زرقان
  • دور دوم انتخابات در حوزه شیراز و زرقان تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • نجات جان بیمار ۷۰ ساله در چهارمحال و بختیاری
  • قتل جوان ۱۷ ساله و دستگیری قاتل در نهاوند
  • انتقال بیمار ۶۸ ساله با بالگرد به شیراز
  • مصدومیت شدید یک جوان بر اثر صاعقه در کرمان