Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه فرهنگی: جای خالی فیلم‌های گروه هنر و تجربه در اکران آنلاین همچنان نقدی بر عملکرد مدیران گروه هنر و تجربه است. در شرایطی که به‌گفته صاحبنظران، جریان اکران آنلاین بیش از اینکه فرصتی برای دیده شدن فیلم‌های تجاری باشد باید مورد استقبال گروه هنر و تجربه قرار می‌گرفت اما صاحبان این فیلم ها و تصمیم‌گیران گروه هنر و تجربه ترجیح‌شان به نمایش این آثار روی پرده سینماست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه در هفته گذشته مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی از بسته حمایتی اکران آنلاین فیلم‌های هنری و تجربی خبر داد و جزئیات این حمایت را اعلام کرد اما شــرط بهره‌مندی از این شیوه‌نامه، عــدم دریافت حمــایت از طــریق مؤسسه هنر و تجربه‌عنوان شده است.
«بیگاه» از تازه‌ترین آثار گروه اکران هنر و تجربه است که از دوم مهرماه به چرخه اکران اضافه شده است. فیلم سینمایی «بیگاه» نخستین فیلم بلند پویا اشتهاردی داستان سربازی بلوچ است که شیفت نگهبانی و عروسی خواهرش همزمان شده و برای گرفتن مرخصی دچار چالش می‌شود. ایمان افشار، شایان افشار، ایوب افشار، مهسا نارویی، آوا آذرپیرا، ملابخش رئیسی و جمعی از بازیگران محلی چابهار در فیلم سینمایی «بیگاه» نقش‌آفرینی می‌کنند. اکران مستند «گلوله باران» روایتی از مبارزه مدافعان حرم با داعش، به‌کارگردانی مرتضی پایه‌‌شناس و حسین مؤمن از دوشنبه 31 شهریورماه همزمان با هفته دفاع مقدس در سینماهای هنر و تجربه آغاز شده است. «گلوله‌باران» موفق‌ترین مستند سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت بود که نشان فیروزه بهترین فیلم، تندیس بهترین کارگردانی مستند بلند و جایزه بهترین تدوین جشنواره را کسب کرد. مجموعه «بعد از جنگ» از دیگر آثاری است که همزمان با هفته دفاع مقدس اکران آن در سینماهای گروه هنر و تجربه آغاز شده است. این مجموعه سه مستند با محوریت جنگ شامل مستندهای «شبیه‌سازی آقای زرد» به نویسندگی و کارگردانی ماهان خمامی‌پور، «سایه‌های روشن» ساخته حسین نشاطی و «پیرمرد و خواننده» به کارگردانی امیر اصانلو است. فیلم بلند «کیارستمی و عصای گمشده» به‌کارگردانی محمودرضا ثانی از شاگردان عباس کیارستمی نیز از سه‌شنبه ۲۴ شهریور به سینماهای گروه هنر و تجربه آمده است. این کارگردان در این فیلم تلاش کرده تا حضور کیارستمی در کلاس‌های درس فیلمسازی او در اسپانیا و کلمبیا را به تصویر بکشد و روایتی تازه از نوع نگاه کیارستمی به زندگی و سینما به مخاطب بدهد.
«منگی» از دیگر تازه‌های اکران این گروه هم از ۱۵ شهریور روی پرده آمده است. «منگی» اولین فیلم بلند رسول کاهانی است که پیش از این نمایش‌های «زبان اصلی»، «به اتفاق خانواده»، «فرق وسط»، «اسکورسیزی»، «تحت تأثیر»، «لنگ ظهر» و «شربت سینه» را روی صحنه اجرا کرده است. نسرین درخشان‌زاده، مهدی ضیاچمنی، داریوش رشادت، سرور پیروانی، بهزاد آقاجانی و محمود یاوری بازیگران اصلی این فیلم هستند. کاهانی در این فیلم که به شیوه پلان-سکانس و بدون هیچ‌گونه تقطیع‌نما فیلمبرداری شده، داستان زن و شوهری را روایت می‌کند که قصد جدا شدن از هم را دارند و درگیر مشکلات مختلفی هستند.
فیلم سینمایی «یلدا» به کارگردانی مسعود بخشی، مستند سینمایی «خط باریک قرمز» ساخته فرزاد خوشدست، فیلم سینمایی «مثل یک عاشق» به کارگردانی بهرام گوهری، «وقتی پروانه شدم» ساخته آرش زارع، فیلم سینمایی «پرو» به کارگردانی بهزاد نعلبندی، مستند «چی چکا قصه شب» ساخته رها فریدی، مستند «شهر سوخته» به کارگردانی ناصر پویش از دیگر آثاری هستند که اکران‌شان در سینماهای «هنروتجربه» ادامه دارد. همچنین از دیگر آثار این گروه اکران، مجموعه «بازگشت کوتاه» شامل «عزیز» به کارگردانی سیدمهدی موسوی برزکی، «اکو» به‌کارگردانی مهین صدری، «گاو امریکایی» به‌کارگردانی آسمان طوسی، «جونده» به‌کارگردانی نوید صولتی، «آسمان آبی، زمین پاک» به کارگردانی مهیار ماندگار و «هدیه» ساخته سحر ستوده بسته‌ای تماشایی از ۶ فیلمساز برای علاقه‌مندان حوزه فیلم کوتاه است.

پیام محمدباقر نوبخت به مناسبت سالگرد تأسیس سینمای هنر وتجربه
تفکر پیشرو در سینمای ایران

محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهوری در پیامی به مناسبت سالگرد تأسیس سینمای هنر و تجربه، این اتفاق را از نمونه‌های توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری دولت دانست. رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به مناسبت ۱۳ مهرماه سالروز گشایش سینمای هنر و تجربه در پیامی نوشت: «یکی از مهمترین سیاست‌های دولت در زمینه توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری، مشارکت اعضای نخبه رشته‌های فرهنگی و هنری بوده است و هرکجا این سیاست مهم پنداشته شده آثار مطلوب آن نمایان شده است. گروه سینمایی هنر و تجربه مصداق بارز یک تفکر پیشرو در سینمای ایران است که طی ۶ سال گذشته توانسته است بعنوان یک الگوی فاخر، کم‌هزینه و کاربردی نزد مراجع مختلف فرهنگی و هنری مطرح شود. از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای سیاستگذاری و دست‌اندرکاران اجرایی این گروه سینمایی و همه فعالان این سینمای نجیب در آستانه ششمین سالگرد فعالیت‌شان قدردانی می‌کنم و امیدوارم هنرمندان این عرصه همچنان با شور و نشاط به فعالیت خود ادامه دهند.»

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: گروه هنر و تجربه فرهنگی و هنری فیلم سینمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۰۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«قوی‌دل» به هنر و تجربه رسید

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی گروه سینمایی هنر و تجربه؛ مراسم رونمایی و نمایش ویژه فیلم مستند «قوی‌دل» عصر روز سه‌شنبه(28 فروردین) با حضور عوامل فیلم در پردیس سینمایی چارسو برگزار و از فردای آن روز در سینماهای منتخب این گروه در تهران و شهرستان‌ها به نمایش در خواهد آمد.

مستند «قوی‌دل» با تلفیق روایتی جدی و طنز، به بهانه بازخوانی یکی از پرونده‌های جنجالی قضایی کشور به بحث عدالتخواهی و ضرورت نظارت همگانی در سطح جامعه می پردازد.

عوامل مستند «قوی‌دل» عبارتند از؛ تهیه‌کننده: سعید الهی، کارگردان: علی فراهانی صدر، پژوهشگر: آرش خلیلی، نویسنده: علی رستم‌آبادی، مدیر تصویربرداری: هادی زهره کاشانی، صدابردار: حسین خانی، اصلاح نور و رنگ: علی شریفی، تدارکات: امیرمهدی عزیزی، مجری صحنه: مجید عرفانیان، مدیر تولید: جواد قاسمی، مجری طرح: دیبا فیلم، محصول: مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی.

«قوی‌دل» در جشنواره مستند «سینماحقیقت» موفق به کسب جایزه ویژه هیات داوران، جایزه ویژه شهید آوینی، جایزه ویژه تماشاگران، جایزه دبیر جشنواره به شخصیت مستند شد و در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر تندیس بلورین بهترین فیلم مستند بلند را دریافت کرد.

دیگر خبرها

  • تأخیر در اکران «مست عشق»/ دوری شمس و مولانا از پرده نقره‌ای طولانی شد
  • فرزاد موتمن :سینمای ایران نیازمند دگردیسی است/ چرا تنوع ژانر نداریم؟
  • سینمای ایران نیازمند دگردیسی است/ چرا تنوع ژانر نداریم؟
  • «قوی‌دل» به «هنر و تجربه» رسید
  • بیش از ۱۶ هزار همدانی در تعطیلات نوروز به سینما رفتند
  • به سینمای تازه‌ای نیاز داریم / باید امنیت پلتفرم ها بیشتر شود
  • اکران مستندی از یک پرونده جنجالی و قضایی
  • «قوی‌دل» به هنر و تجربه رسید
  • اکران اختصاصی فیلم «آپاراتچی» در ارومیه
  • اکران اختصاصی فیلم سینمایی «آپاراتچی» در ارومیه