Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس سی‌سخت؛ عباس شیرزادی- استان کهگیلویه و بویراحمد آکنده از موهبت‌های الهی در هر بخش و زمینه‌ای ‌است از معادن و ذخایر زیرزمینی گرفته تا نعمت‌های خدادادی روی زمین از جنگل و کوه و دشت پر از لاله گرفته تا آبشار و کوه‌های بلند و فراتر از 4000 متر تنها بخشی از این نعمت‌های الهی است که به استان و مردمان آن ارزانی داشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر چند توسعه استان در چهار محور تعریف شده و سندی برای آن در اوایل روی کار آمدن دولت فعلی توسط استاندار وقت و همکارانش تدوین شده اما به هر حال با توجه به وضعیت استان و نما و شمای کلی آن گردشگری بیش از سایر بخش‌ها ظرفیت ایجاد شغل و کسب و کار و معیشت آفرینی را در استان دارد.

از شمال تا جنوب و از گرمسیر تا سردسیر استان همه ظرفیت‌های گردشگری است که در صورت استفاده از این ظرفیت‌ها و سرمایه گذاری و به فعل درآوردن آن‌ها نیازی به هیچ یک از محورهای دیگر توسعه استان جهت رونق اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد نیست.

اما متاسفانه در سال‌های اخیر به خصوص 7 سال گذشته تا حدود زیادی حرف بر عمل چیره شده و زیرساخت‌های گردشگری تنها در مقام حرف و نه در اجرا و عمل به بار نشسته است.

به گزارش فارس؛ در همین شهر سی‌سخت اگر گذر و نظری داشته باشیم در خواهیم یافت که در سال‌های گذشته به اندازه یک دهم ظرفیت‌های خدادادی این شهر و مناطق اطراف آن زیرساخت ایجاد نشده و آن چه که بوده و آن چه که هست همه به واسطه نقش و نگار خداوندی بوده که موجب لذت و فرح‌بخشی مسافران و گردشگران می‌شود.


سی‌سخت بهشت گردشگری جنوب ایران

در همین خصوص به سراغ یکی از سرمایه‌گذاران بخش گردشگری این شهر رفتیم که همه سرمایه و توان اقتصادی خود را به پای مجموعه تفریحی و گردشگری ریخته تا هم درآمدی برای خود کسب کرده و هم عده‌ای جوان بیکار را مشغول و هم گردشگران و آن تعداد اندک توریست را که به این شهر سفر می‌کنند از سرگردانی و بی‌سرپناهی نجات دهد.عدم رسیدگی به وضعیت گردشگری شهر سی‌سخت مربوط به دوره کنونی نیست چرا که در حال حاضر این حوزه مدیریت جدیدی را تجربه می کند اما با همه کارهایی که انجام نشده و وعده‌هایی که روی کاغذ مانده بر مسوولان گردشگری استان است که راه گذشتگان را ادامه نداده و بیش از حرف زدن در مقام عمل برآیند و شهر زیبا و گردشگرپذیر سی‌سخت را برای حضور گردشگران در روزها و سال‌های پیش رو مجهز به زیرساخت کنند.

محمدحسن بهشتی سرمایه‌گذار مجتمع تفریحی و اقامتی دال دنا از همه سنگ اندازی‌هایی که در طول این سال‌ها در پیش پای خود دیده فاکتور گرفته و صرف نظر می‌کند و می‌گوید: کار از سنگ‌اندازی گذشت و به جور و جفا و ظلم و ستم رسید تا توانستیم در وضعیت کنونی به مردم کشور و استانمان خدمت کنیم.


مجموعه تفریحی سحرانگیز دال دنا که به همت سرمایه‌گذار بخش خصوصی در سی‌سخت احداث شده است

 

وی گفت: حرف زدن از گذشته و ظلم‌هایی که به ما شد دیگر دردی دوا نمی‌کند باید از امروز صحبت کنیم امروزی که زیرساخت های گردشگری در شهر سی‌سخت آماده نیست و همه دچار خسران و ضرر می‌شوند.

 

بهشتی که با حسرت از گذشته یاد می‌کند به آینده پیش روی شهر توریستی سی‌سخت می‌اندیشد که چگونه باید از تلفیق این همه ظرفیت خدادادی و ابزارهای  دولتی برای بهبود وضعیت گردشگری سی‌سخت استفاده کرد.

به گزارش فارس؛ محمدحسن بهشتی سرمایه‌گذار دال دنا با بیان اینکه نباید برکات و خدمات  نظام جمهوری اسلامی را نادیده گرفت و ما هم به نوبه خود از همه این خدمات قدردانی می‌کنیم از مدیران مرتبط با حوزه گردشگری انتقاد کرد و گفت: وقتی که وضعیت جاده دسترسی به کوه‌گل این باشد و وقتی که زیرساخت‌های ضعیف گردشگری در شهر سی‌سخت داشته باشیم و تله‌کابین و جاده سلامت نباشد و ده‌ها و صدها نواقص دیگر همه ضرر خواهیم کرد.

 

او می‌گوید: از ما که با سرمایه شخصی خود یک مجموعه میلیاردی بنا نهاده‌ایم تا مردمی که تنها چشم امیدشان بعد از خدا به همین باغ‌های کوچک است تا که از رهگذر حضور گردشگر لقمه نانی در سفره خود مشاهده کنند با این وضعیت همچنان باید طعم ضرر و زیان را بچشیم.

 

وی از مدیران گردشگری کنونی در استان انتظار دارد که به مانند گذشتگان تنها به حرف و وعده‌های بی عمل و خریدن وقت برای مدیریت خود اکتفا نکنند و اگر قرار است نامی برای خو بر جای بگذارند در عمل به فکر ایجاد زیرساخت و رفع کمبودها در حوزه گردشگری شهر سی‌سخت باشند.

بهشتی البته از یک مدیر که در این مدت کوتاه مدیریتی خود همراه و همگام با حوزه گردشگری بوده قدردانی می‌کند و می‌گوید: اگر شهردار کنونی سی‌سخت زودتر به این شهر آمده بود و چنین رویکردی از ابتدا وجود داشت اکنون در وضعیت به مراتب بهتر و آرمانی بودیم چرا که بدون چشم داشت و تنها بر اساس واقعیت‌ها و چشم‌پوشی از بروکراسی اداری و رعایت قانون رفتار می‌کند و بسیاری از گره‌ها با چنین درایتی اکنون باز شده است.

به سراغ شهردار سی‌سخت رفتیم و از او در خصوص اوضاع و احوال شهر سی‌سخت و زیرساخت های گردشگری سوال کردیم که در جواب گفت: در ابتدا ما و مجموعه گردشگری در تعامل هستیم و اگر کاری هم انجام نشود همین که حرف همدیگر را می‌فهمیم و تحمل یکدیگر راداریم  مبحثی مهم است.

دکتر علی فرد با اشاره به نشست های متعددی که تاکنون با حوزه گردشگری برای ایجاد زیرساخت ها برگزار کرده اظهار کرد: نشست های خوبی داشته‌ایم که البته بخشی از کارهای انجام نگرفته و تصمیمات عملیاتی نشده به دلیل نبود اعتبارات است که معتقدم نباید به دلیل نبود اعتبارات به کل دست روی دست بگذاریم.

وی گفت: بخشی دیگر از مشکلات به بروکراسی اداری برمی‌گردد که به جای تسهیل در امور دست و پای سرمایه‌گذار را می‌بندیم مانند همان چه که در مجتمع اقامتی و تفریحی دال دنا اتفاق افتاد و اجازه ندادیم که سرمایه‌گذار فازهای بعدی آن را اجرا کند و دود آن به چشم همه رفت.

فرد گفت: وقتی وارد این شهر شدم و مشکل را برای من گفتند فهمیدم که سنگ اندازی‌ و گره‌ها تا حدود زیادی مغرضانه نبوده بلکه فهم درستی از قانون وجود نداشته لذا خیلی راحت و بدون واهمه مشکلات این واحد اقامتی را برطرف کردیم.

شهردار سی‌سخت با اشاره به این که در این شهر بسیاری از زیرساخت ها مغفول مانده و علت را هم نباید تنها در مدیریت‌های کنونی جست‌وجو کرد افزود: در روزهایی که پول و اعتبارات به وفور وجود داشت باید این کارها انجام می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: اما اکنون هم که پول نیست می توان تدبیری اندیشید و از توان سرمایه‌گذار بیشتر استفاده کرد و یا مانند ما که با تهاتر به دنبال اجرای پروژه‌های شهری هستیم و از کمترین موجودی و ظرفیت خود برای پیشبرد کارها استفاده بهینه می‌کنیم.

انتهای پیام/82009

 

   

منبع: فارس

کلیدواژه: گردشگری توسعه خبرگزاری فارس حوزه گردشگری سرمایه گذار زیرساخت ها شهر سی سخت دال دنا سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۰۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنگ اندازی‌ها باعث فرار سرمایه‌گذار از همدان می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید بادامی‌نجات عصر امروز در جلسه کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورا که با حضور رئیس پنجره واحد اداره کل اقتصاد دارایی استان برگزار شد، افزود: همدان در حوزه سرمایه‌گذاری و گردشگری ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد که می‌توان با استفاده از این ظرفیت‌ها به توسعه و پیشرفت این استان کمک کرد.

بادامی‌نجات اضافه کرد: ما معتقدیم وقتی فضا و ظرفیتی برای حوزه سرمایه‌گذاران برای شهر همدان که عنوان شهر سبز پایدار جهان اسلام و پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین را به یدک می‌کشد، ایجاد می‌شود باید مورد حمایت مسئولین مربوطه نیز قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ورود سرمایه‌گذاران در استان و به تبع آن به شهر همدان می‌تواند درآمدهای پایداری را برای استان و شهر ایجاد کند، اظهار داشت: همدان با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد می‌تواند در بسیاری از حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاری به عنوان پایلوت در کشور مطرح شود و این در صورتی محقق می‌شود که با توجه به ظرفیت‌ها حمایت همگان را به دنبال داشته باشد در غیر این صورت سنگ اندازی‌ها باعث فرار سرمایه‌گذار می‌شود.

وی با اشاره به حضور سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای فعالیت در حوزه تولید خودروهای برقی و ایجاد جایگاه‌های شارژ برقی در همدان، یادآور شد: همدان به عنوان پایلوت سرمایه‌گذاری خودروهای تولیدی برقی انتخاب شده است که انتظار می‌رود دستگاه‌های مرتبط طبق تاکید وزارت کشور همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

وی در این زمینه ضمن تشکر از مجموعه استانداری و اداره کل اقتصاد دارایی که پیگیر اقدامات این سرمایه گذار هستند، تاکید کرد: شهرداری و شورای شهر همدان هم در راستای این هدف که نقش حمایتی از سرمایه گذار است کمک می‌کند.

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان با بیان اینکه احداث کارخانه تولید خودروهای برقی و جایگاه‌های شارژ برقی در حوزه سازمان محیط زیست نیز حائز اهمیت است، گفت: چرا که احداث این پروژه در جهت ایجاد صنایع پاک است و از آلودگی‌های ناشی از سوخت‌های فسیلی؛ جلوگیری می‌کند.

بادامی‌نجات با بیان اینکه پروژه ساخت خودروهای برقی حدود ۶۰۰ نفر اشتغال‌زایی مستقیم را به دنبال خواهد داشت، گفت: یکی از مزایای این پروژه این است که از صنایع کم آب بر بوده و مشاغل غیر مستقیمی را نیز به دنبال خود خواهد داشت.

جانمایی ۱۱ نقطه شهر برای جایگاه شارژ خودروی برقی

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان با اشاره به درخواست سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای ایجاد جایگاه شارژ خودرو برقی در همدان یادآور شد: حدود ۱۱ نقطه از شهر برای احداث جایگاه شارژ شناسایی شده است

حمید بادامی‌نجات اضافه کرد: طبق مصوبه شورا مقرر شد زمین مورد نیاز که برای ایجاد جایگاه شارژ خودروی برقی که به تأیید شورای همتا رسیده باشد؛ جهت ایجاد جایگاه‌های شارژ خودرو در اختیار سرمایه‌گذار گذاشته شود.

وی همچنین به مشوق‌های دفترچه عوارض سال ۱۴۰۳ شهرداری همدان برای سرمایه‌گذاران اشاره کرد و گفت: در این دفترچه شورای شهر مصوباتی را لحاظ کرده است که می‌تواند در تشویق و جذب سرمایه‌گذار مؤثر باشد که از جمله آنها می‌توان به اختصاص تخفیف ۵۰ درصدی در تجاری‌سازی ورودی‌های شهر اشاره کرد.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان تاکید کرد: شهرداری باید در خصوص این مشوق‌ها اطلاع رسانی‌های به موقعه‌ای برای آگاهی و جذب سرمایه‌گذاران داشته باشد.

گفتنی است در این جلسه رئیس پنجره واحد اداره کل اقتصاد دارایی استان به بیان اقدامات انجام شده برای حضور سرمایه‌گذار تولید خودروهای برقی در همدان پرداخت.

کد خبر 6084836

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر
  • تبلیغات و اطلاع‌رسانی از راهکار‌های رونق گردشگری است
  • قطار محلی رامسر به ساری راه‌اندازی شود
  • توسعه زیرساخت‌های گردشگری در مسیر رشد ۲۵ درصدی جذب گردشگران
  • مصائب یک سرلشگر ارتش
  • فعالیت شبانه‌روزی در پروژه پارک آبی و آکواریوم
  • سنگ اندازی‌ها باعث فرار سرمایه‌گذار از همدان می‌شود
  • تجهیز زیرساخت‌های گردشگری در استان مرکزی
  • اولویت انتخابات سرمایه‌گذار در کیش اعلام شد
  • زیرساخت‌های منطقه نمونه گردشگری دربند سرعین تامین می‌شود