Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- اختصاص کمک ۲۰ میلیارد ریالی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان گامی مهم در مسیر امیدبخشی بیشتر به مردمان این خطه است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، امسال کرونا همه شرایط را نه در سطح داخلی بلکه در سطح جهانی تغییر داده و تمام جامعه بشری شرایط جدیدی را در حال تجربه کردن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از نظر اقتصادی اگر نگاهی دقیق به گوشه و کنار دنیا داشته باشیم شاهد این مهم هستیم که اقتصاد دنیا و اقتصاد بسیاری از کشورها کوچک شده و بسیاری از مشاغل نیز در معرض تهدیدهایی همچون بیکاری قرار گرفته‌اند.

از سوی دیگر بخش دولتی نیز با کمبودهای متعددی در این میان روبرو شده است و بخش خصوصی و یا سازمان‌های مردم نهاد در این میان پای کار آمده‌اند.

در این میان اما از همان نخستین روزهای کرونایی، مردم ایران مشق همدلی را بارها و بارها با یکدیگر تمرین کرده‌اند و این شرایط هنوز هم ادامه دارد و نمونه آن کمک 20 میلیاردی است که شهرداری مشهد به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان اختصاص داده است.

برداشت بی‌رویه از بستر رودخانه‌ها دلیل افزایش سیلاب در استان گیلان استمدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه: امدادرسانی به 324 فرد گرفتار در سیل و آبگرفتگی هرسین انجام شده استکرمانشاه| سیلاب هرسین خسارات جانی و مالی به بار آورد/ تیم‌های ارزیاب به منطقه اعزام شدند

رضا خواجه نائینی؛ معاون شهردار مشهدمقدس در رابطه با اقدامات شهرداری مشهد در بحث امدادرسانی به سیل سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: در پی بارندگی‌های شدید و وقوع سیلاب در دی ماه سال قبل رودخانه‌های فصلی در استان سیستان و بلوچستان هم چون زرآباد، قصرقند، دشتیاری، سرباز، کنارک، نیکشهر، خاش و چابهار در اثر بارش باران و برف آسیب جدی دیده‌اند.

وی افزود:  مدیریت شهری مشهد، در زمان وقوع این بحران با بهره‌گیری از کرامت رضوی و منویات مقام معظم رهبری برای امیدبخشی به هم وطنان و همسایگان خویش عزم خود را جزم کرد و با تصویب مصوبه‌ای در هشتاد و سومین جلسه صحن علنی شورای شهر اعتبار 20 میلیارد ریالی در جهت امداد رسانی و خدمات اختصاص داد.

معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد در رابطه با دیگر اقدامات شهرداری به این مناطق، تصریح کرد: اهدای لوازم التحریر به کودکان روستای کلانی بخش دشتیاری از محل جذب کمک‌های مردمی، سوخت‌رسانی به تیم‌های اعزامی امداد، کمک رسانی و احداث جاده روستایی توسط ماشین آلات اعزامی و کمک رسانی و امداد شبانه روزی نیروهای اعزامی سازمان آتش‌نشانی شهرداری مشهد از مهم ترین اقدامات ما بوده است.

خواجه نائینی با اشاره به اینکه پایان عملیات نجات روستای نوبندیان از سیلاب پس از یک هفته یکی از اقدامات مهم بوده بیان کرد: در این راستا نیروهای اعزامی سازمان آتش نشانی شهرداری مشهد پس از 48 ساعت توانستند روستای غرق شده را نجات دهند.

وی با بیان اینکه تاکنون یکصد میلیون تومان بابت خرید منبع آب کمک رسانی شد است، خاطرنشان کرد: مبلغ 500 میلیون تومان بابت احداث و تجهیز مدرسه چهار کلاسی در روستای کلانی ها در نظر گرفته شده است.

خواجه نائینی اضافه کرد:کلنگ‌زنی این مدرسه چهار کلاسی در منطقه کلانی نیز با حضور رییس شورای اسلامی و نائب رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهر مشهد، انجام شد؛ ساخت این مدرسه زمینه تحصیل 150 دانش آموز روستا را فراهم می‌کند.

معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد افزود: درخصوص اهدای لوازم التحریر برای دانش آموزان مناطق مورد نظر نیز با مشارکت و همراهی مردمی 300 بسته تحصیلی آماده و تحویل شد.

انتهای پیام/282/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان شهرداری مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۱۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هلال احمر در خط مقدم امدادرسانی به سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، هلال احمر در خط مقدم امدادرسانی به سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان قرار دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دست یاری تهران به بلوچستان | چگونه شهرداری تهران به سیل زدگان چابهار کمک می‌کند؟
  • کمک تهران به بلوچستان | چگونه آتش نشانان تهرانی به سیل زدگان چابهار کمک می‌کنند؟
  • انجام ۸۳ سورت پرواز برای امدادرسانی به سیل‌زدگان بلوچستان
  • اعزام کاروان خودرویی شهرداری مشهد به سیستان و بلوچستان
  • اعزام کاروان خودرویی شهرداری مشهد به مناطق سیل‌زده کنارک
  • تصاویری از امدادرسانی هوایی به سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان + فیلم
  • اعزام کاروان خودرویی شهرداری مشهد به مناطق سیل‌زده کنارک سیستان و بلوچستان
  • ارتش و سپاه؛ لشکر خدمت
  • هلال احمر در خط مقدم امدادرسانی به سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • ادامه امداد رسانی به سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان