Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: یکی از طرح‌های اولویت دار، توسعه زراعت چوب برای صفر شدن مراجعه به جنگل برای تهیه چوب بوده و سود این وام بین ۱۲ تا ۱۴ درصد متغیر است.

روح الله خدارحمی مدیرعامل بانک کشاورزی، درباره توسعه بخش کشاورزی با فین‌تک‌ها ( کسب و کارهای تکنولوژی محور) اظهار کرد: قصد داریم همکاری بین  فین‌تک‌ها و استارتاپ ها با بانک ها به خصوص بانک کشاورزی را توسعه دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
باید فضایی به وجود آید که ایده های جدید توانایی مطرح شدن داشته باشند و فعالان بخش کشاورزی با این ایده ها آشنا شوند. خدارحمی بیان کرد: خوشبختانه ما در عرصه حمایت از بخش کشاورزی با برنامه ریزی‌های وزات جهادکشاورزی و دولت قدم‌های بلندی برداشتیم. در سال گذشته ۱۰۱۲ هکتار به سطح گلخانه‌های کشور اضافه کردیم. امسال قرار است ۲۰۰۰ هکتار گلخانه جدید اجرا شود. به طور مثال حدود ۳ هفته پیش گلخانه‌ای ۸۰ هکتاری در منطقه آزاد ارس افتتاح شد که نمونه‌ای موفق در این عرصه به شمار می‌رود. همچنین در استان سیستان و بلوچستان طرح بزرگ آبرسانی و آبیاری مزارع کشاورزی در حال اجراست.
تسهیلات برای کشت چوب در اولویت قرار گرفت
 این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که " وام کشاورزان زراعت چوب  در چه تاریخی پرداخت  می شود؟ " گفت:  پرداخت وام بستگی به طرح ها دارد. یکی از  طرح های اولویت دار, توسعه زراعت چوب برای صفر شدن مراجعه به جنگل برای  تهیه چوب است. بنابراین طرح های مربوط به زراعت چوب را در اولویت خود قرار داده ایم.
خدارحمی در پایان گفت: معمولا برای طرح‌های اولویت دار بخش‌ها مانند گلخانه ها، پرورش ماهی در دریا، زراعت چوب و توسعه باغ‌ها در اراضی شیب دار از منابع ریالی صندوق توسعه ملی استفاده می‌شود و نرخ‌های ترجیحی مشخصی دارند. سود این وام‌ها برای مناطق کمتر برخوردار حدود ۱۲ درصد و مناطق برخوردار ۱۴ درصد است. همچنین بازپرداخت این وام بین ۵ تا ۷ سال دوره سازندگی است.     باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: زراعت چوب طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۲۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان بوشهری مراقب شیوع بیماری زنگ زرد گندم باشند

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، کبری توکلی با اشاره به شرایط محیطی مناسب برای شیوع بیماری زنگ زرد در مزارع بیان کرد: به دلیل بارش‌های چند روز اخیر و کاهش نسبی دما، احتمال شیوع و خسارت بیماری زنگ زرد گندم زیاد است.

وی تاکید کرد: کشاورزان گندم‌کار به‌محض مشاهده کانون‌های آلودگی، نسبت‌به سمپاشی و کانون‌کوبی در مناطق آلوده با استفاده از سموم قارچ‌کش توصیه شده طبق شیوه‌نامه‌های سازمان حفظ نباتات اقدام کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: کارشناسان مراکز کشاورزی استان نیز با حضور جدی و مستمر در عرصه‌های تولیدی هرگونه شیوع بیماری را به کشاورزان اطلاع رسانی کنند.

دیگر خبرها

  • کشت گندم در ۵۹ هزار هکتار اراضی چهارمحال و بختیاری
  • بازدید و پایش عوامل خسارت زای گیاهی مزارع چنقرالوی پل ارومیه
  • پیش بینی تولید ۱۳.۵ میلیون تن گندم در سال جدید
  • صرفه جویی ۵ میلیارد دلاری ارز با توسعه طرح زراعت چوب
  • کشاورزان بوشهری مراقب شیوع بیماری زنگ زرد گندم باشند
  • نخستین برداشت گندم کشور در هرمزگان
  • شخم ۴۵ درصد از شالیزارهای گیلان
  • برداشت گندم امروز رسماً آغاز شد
  • ورود ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به سد‌های خراسان‌شمالی
  • توسعه زراعت چوب راه حل مناسب برای رسیدن به خودکفایی