Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، همزمان با برگزاری نشست‌های دوجانبه هیات‌های مذاکره کننده دولت افغانستان و طالبان در دوحه، رئیس و شماری از اعضای هیئت مذاکره‌کننده کابل با محمد بن احمد المسند مشاور امنیت ملی قطر، معاون صدراعظم و وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو کردند.

بر اساس اعلام وزارت دولت افغانستان در امور صلح، «محمد بن احمد المسند» مشاور امنیت ملی قطر در این دیدار گفت که هدف دولت کشورش از میزبانی مذاکرات برقراری صلح و ثبات در افغانستان بوده و دوحه آماده همکاری در راستای پیشبرد مؤثر مذاکرات صلح افغانستان می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اختیار اصل بی‌طرفی از سوی قطر در جریان مذاکرات افزود که دولت این کشور در قبال مسایل مطرح‌شده در روند مذاکرات ابراز نظر نخواهد کرد و از استمرار روند حمایت می‌کند.

همچنین محمد معصوم استانکزی، رئیس هیئت مذاکره‌کننده دولت افغانستان نیز در این دیدار گفت که کابل با تعهد و اراده جدی برای پیشبرد مذاکرات به قطر آمده و با حوصله‌مندی این روند را به پیش خواهد برد.

«شیخ محمد بن عبدالرحمن ‌آل‌ثانی» معاون صدراعظم و وزیر امور خارجه قطر در دیوان امیری نیز در دیدار با هیات دولت افغانستان با اشاره به جنبه‌های خارجی جنگ افغانستان گفت که قطر متعهد به عدم مداخله در روند مذاکرات صلح افغانستان می‌باشد و برای تداوم همکاری‌ها تلاش خواهد کرد.

معاون صدراعظم و وزیر امور خارجه قطر همچنین گفت که این کشور در زمینه اجرای توافقات و بازسازی و توسعه اقتصادی ما تعهد کامل دارد، از جمله اینکه از سه سال پیش تاکنون بر روی ایجاد خطوط هوایی قطر به افغانستان به عنوان یک فرصت توسعه اقتصادی کار را آغاز کرده‌است.

این در حالی است که کشور قطر از مذاکرات صلح میان حکومت افغانستان و گروه طالبان میزبانی می‌کند و پیش از این نیز میزبان نشست امضای توافق‌نامه‌ی صلح میان آمریکا و گروه طالبان بود.

انتهای پیام/ ر

منبع: فارس

کلیدواژه: قطر مذاکرات دولت افغانستان مذاکرات صلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۴۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی دولت: پس از بارش‌های اخیر بخشی از حقابه هیرمند آزادسازی شد / معیشت مردم و ایجاد رشد اقتصادی اولویت مذاکرات مشترک دولت و مجلس دوازدهم خواهد بود

بهادری جهرمی گفت: این دولت در طول دوره گذشته تعامل خوبی با مجلس یازدهم داشت، همین مسیر تعاملی دولت با مجلس دوازدهم نیز ادامه خواهد یافت.

 به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه طی سخنانی ضمن گرامیداشت شکست تاریخی حمله نظامی آمریکا به طبس و قدردانی از مردم سمنان برای استقبال پرشور از رییس‌جمهور و هیات دولت در سفر استانی اخیر اعضای کابینه، بیان کرد: اعضای دولت به صورت شبانه‌روزی برای حل مشکلات و توسعه کشور می‌کوشند.

وی افزود: رییس‌جمهور هم‌اکنون در سفر به پاکستان هستند و سعی می‌شود برای تحقق شعار سال از تمامی ظرفیت‌های داخلی و خارجی استفاده شود. ایشان فردا به سریلانکا خواهند رفت و توافقات دوجانبه وجود خواهد داشت و یک پروژه افتتاح خواهد شد.

سخنگوی دولت اظهار داشت: هم‌چنین هفته گذشته سومین جلسه معاون اول رئیس جمهور با فعالان بخش خصوصی برگزار شد و این جلسات با توجه به شعار سال و لزوم دخیل کردن مردم و بخش خصوصی در اقتصاد برگزار و دنبال می‌شود.

بهادری‌جهرمی در پاسخ به سوالی پیرامون سفر فردای رییس‌جمهور به سریلانکا گفت: سفر رییس‌جمهور به پاکستان و سریلانکا با محوریت توسعه روابط است و با توجه به اقدامات تروریستی و اقدامات خرابکارانه در منطقه، توسعه و تقویت همکاری‌های دو کشور نیز دنبال می‌شود و در زمینه تبادلات اقتصادی اهمیت دارد. حجم تجارت خارجی دو کشور افزایش یافته و صادرات ما به پاکستان هم افزایش داشته است. پاکستان در سال گذشته ششمین مقصد صادراتی برای ما بوده و میزان صادرات از ۱.۵ میلیارد دلار به بیش از ۲ میلیارد دلار رسیده است. در این سفر هدف‌گذاری شده که حجم تجاری تبادلات به ۱۰ میلیارد دلار برسد.

وی اضافه کرد: در سفر رییس‌جمهور به کشور سریلانکا، یک پروژه و طرح انتقال آب، سدسازی و نیروگاه با حجم گسترده و توان فنی گسترده توسط نخبگان ایرانی اجرا شده که فردا با حضور رییس‌جمهور افتتاح خواهد شد. ارزش این پروژه حدود ۵۰۰ میلیون دلار بوده که توسط دولت سریلانکا تامین شده و کار اجرا توسط نخبگان ایرانی انجام شده است.

ادامه دارد...

دیگر خبرها

  • روند تخصیص اعتبارات باندهای دوم خراسان‌جنوبی شتاب می‌گیرد
  • حضور هیأت بلندپایه کوالالامپور در کابل
  • مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد
  • سخنگوی دولت: پس از بارش‌های اخیر بخشی از حقابه هیرمند آزادسازی شد / معیشت مردم و ایجاد رشد اقتصادی اولویت مذاکرات مشترک دولت و مجلس دوازدهم خواهد بود
  • کارگران به دیدار رهبر انقلاب می‌روند
  • مذاکرات بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت شمال
  • اسلامی: امنیت مرکزهای هسته‎ای کشور به‌طور صد درصد برقرار است
  • مذاکرات ایران و کویت برای تضمین امنیت مرزهای دریایی
  • دیدار نخست وزیر قطر با مشاور امنیت ملی امارات در دوحه