Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روزنامه شرق، لغو پروازهای مستقیم به ترکیه سبب شد تا قیمت بلیت پرواز غیرمستقیم قطرایرویز به استانبول طی هفته‌های اخیر حتی به ۶۰ میلیون تومان نیز برسد. اتفاقی که شوک بزرگی برای مسافرانی که سفر به این کشور برای آنها ضروری بود، در پی داشت. اما سؤال این است که با پیش‌بینی روند صعودی قیمت‌ بلیت‌های ترکیه در ایرلاین قطری، چرا هرگز با قطرایرویز مذاکره جدی نمی‌شود؟ البته باید نیم‌نگاهی نیز به درآمد شرکت فرودگاه‌ها از پروازهای عبوری این شرکت هواپیمایی قطری داشت تا سست‌بودن مذاکرات در این زمینه را به خوبی ردیابی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این اوصاف می‌توان انتظار داشت که پروازهای قطر به ترکیه کماکان برقرار باشد و مسافران ایرانی از طریق پروازهای قطرایرویز راهی استانبول شوند و دور از انتظار نیست که بار دیگر با قیمت‌های نجومی بلیت ترکیه روبه‌رو شویم.

دراین‌باره بیشتر بخوانید؛

توقف دوباره پروازهای ایران به ترکیه | فقط پرواز از ایران به ترکیه ممنوع شد؟

 توقف پرواز به ترکیه برای ۳ کشور

مقصود اسعدی‌سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به آخرین اخبار لغو پروازها به ترکیه می‌گوید: «ترکیه پیش‌تر اعتبار مجوزهای پرواز به ترکیه را تا اول اکتبر اعلام کرده بود. پنجشنبه‌شب هم اعلام کرد که از پنجم اکتبر به این‌سو، پروازها به ترکیه متوقف می‌شود».

اسعدی‌سامانی ادامه می‌دهد: «لغو پروازها مربوط به تمامی پروازهای ترکیش‌ایرلاین و ایرلاین‌های ایرانی است. پروازهای عراق و افغانستان نیز مشمول این محدودیت شده‌اند».

او با اشاره به اعلام شیوع ویروس کرونا به‌عنوان لغو دوباره پروازها، تصریح می‌کند: «اینکه برقراری پروازها از چه زمانی دوباره آغاز شود، مشخص نیست».

پرواز به ترکیه از طریق قطرایرویز

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه سیاست‌های ترکیه درباره لغو پروازها برای ما هم روشن نیست، می‌گوید: «برای ما روشن نیست که چرا سیاست‌های ترکیه درباره بازگشایی پروازها تا این اندازه متغیر است و از طرفی نمی‌دانیم چرا کماکان پروازهای دوحه به استانبول برقرار است که به نظر می‌رسد شمولیت این لغو پروازها، قطر را شامل نمی‌شود».

اسعدی‌سامانی در این زمینه‌ ادامه می‌دهد: «پروازهای تهران- دوحه برقرار است و پروازهای اتصالی از دوحه-استانبول یا دوحه-بلگراد-استانبول نیز می‌تواند طبق روال قبل و حتی در ایام شیوه ویروس کرونا، وجود داشته باشد».

او با بیان اینکه احتمالا بار دیگر با افزایش قیمت بلیت به ترکیه روبه‌رو خواهیم بود، می‌افزاید: «طبیعی است وقتی عرضه کم می‌شود و تقاضا برای سفر به ترکیه وجود دارد، ممکن است بازهم شاهد افزایش بی‌رویه قیمت بلیت استانبول باشیم».

سرگردانی احتمالی مسافران

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در پاسخ به این پرسش که مسافرانی که بلیت ترکیه را خریداری کرده بودند، اکنون چه کار باید انجام دهند، می‌گوید: «شرکت‌های هواپیمایی باید بلیت‌ها را مسترد کنند و هزینه را به مسافر برگردانند یا با توجه به تقاضای مسافر، برای پروازهای بعدی نگه دارند».

بااین‌حال اسعدی‌سامانی با توجه به تخلفاتی که تاکنون در رابطه با بازگشت پول بلیت‌های لغوشده مسافران رخ داده، می‌گوید: «مرجع رسیدگی به این موضوعات سازمان هواپیمایی کشوری است و قطعا این سازمان به این موضوع ورود می‌کند و با استفاده از اهرم‌هایی که در اختیار دارد، شرکت‌های هواپیمایی را مجاب می‌کند که اگر مسافری مایل است پول بلیتش را پس بگیرد، این اتفاق بیفتد».

قطع پروازهای ترکیه و عراق

مقام‌های عراقی می‌گویند تمام پروازهای ترکیه به کشورشان از شنبه تا اطلاع بعدی متوقف خواهد شد. به گزارش السومریه‌نیوز، جهاد دیوان سخنگوی شرکت‌های هواپیمایی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که طبق اعلام قبلی ترکیه به عراق، همه پروازهای میان دو کشور به علت تدابیر بهداشتی تا اطلاع بعدی متوقف خواهد شد.

در بیانیه این سازمان آمده است که به خواست ترکیه از روز شنبه (سوم اکتبر) همه پروازها میان دو کشور تا اطلاع بعدی متوقف می‌شود. این بیانیه بازگشت شهروندان عراقی از ترکیه به بغداد و نیز سفر هیئت‌های دیپلماتیک را از این موضوع مستثنا دانست.

البته ترکیه نیز بازگشت شهروندان خود از عراق را از این ممنوعیت مستثنا کرده است. ترکیه حدود دو ماه پیش بنا به توصیه وزارت بهداشت این کشور، پروازهای خود به عراق و برعکس را تا اول سپتامبر به حالت تعلیق درآورده بود.

کد خبر 554149 برچسب‌ها هواپیما - پروازها ترکیه هواپیما - بلیت

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: هواپیما پروازها ترکیه هواپیما بلیت شرکت های هواپیمایی اسعدی سامانی لغو پروازها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۴۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت بلیت هواپیما افزایش می‌یابد؟!

اردیبهشت‌ماه سال گذشته بود که به‌دنبال درخواست شرکت‌های هواپیمایی برای افزایش قیمت بلیت و در حالی که این شرکت‌ها درخواست افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت را داشتند، با تصمیم ستاد تنظیم بازار، قیمت بلیت هواپیما برای پرواز‌های داخلی به طور میانگین ۲۹ درصد افزایش یافت.

البته مناقشه درباره قیمت بلیت هواپیما به ماه‌های پیش از این تاریخ برمی‌گشت؛ زمانی‌که سازمان هواپیمایی از آذرماه از درخواست ایرلاین‌ها برای تغییر بلیت با توجه به افزایش نرخ ارز خبر داده بود و حتی در برهه‌ای هم ایرلاین‌ها با استناد به آزادسازی نرخ بلیت در قانون پنجم توسعه، قیمت‌ها را تغییر دادند؛ اما پس از آن اعلام شد که شرکت‌ها باید صبر کنند تا افزایش قیمت به تصویب ستاد تنظیم بازار برسد.

با گذشت نزدیک به یک سال از زمان آخرین تغییرات رسمی در قیمت بلیت هواپیما، این موضوع بار دیگر مطرح شده است و بار دیگر شرکت‌ها درخواست افزایش قیمت بلیت را دارند و در مواردی حتی به‌صورت غیررسمی هم افزایش نرخ بلیت از سوی برخی شرکت‌های هواپیمایی دیده می‌شود، با وجود این همچون سال گذشته، هرگونه تغییر قیمت بلیت به تصمیم ستاد تنظیم بازار موکول شده است.

در این خصوص محمد محمدی‌بخش - رئیس سازمان هواپیمایی کشوری - ۲۰ فروردین‌ماه درباره تصمیم‌گیری برای تعیین قیمت جدید بلیت هواپیما گفته بود: درباره قیمت بلیت رای دیوان عدالت اداری مبنای تصمیم گیری خواهد بود و منتظر تعیین تکلیف دیوان عدالت اداری هستیم و برای سال ١۴٠٣ قیمت‌ها تعیین شده که اگر تصویب شد اعلام خواهد شد.

البته پس از آن اخباری مبنی‌بر افزایش قیمت بلیت هواپیما در فاصله دو هفته‌ای و تا پایان فروردین منتشر شد، اما سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که این قید زمانی برای تغییر قیمت بلیت صحت ندارد و تصمیم‌گیری برای قیمت بلیت منوط به جلسه ستاد تنظیم بازار است.

تغییر قیمت بلیت هواپیما منتظر تصمیم ستاد تنظیم بازار

در این خصوص احسان خاندوزی -وزیر اقتصاد- به‌تازگی درباره قیمت بلیت هواپیما، گفت که هنوز رای دیوان عدالت اداری درباره قیمت‌گذاری‌های بلیت هواپیما نهایی نشده و تا زمانی که ابلاغ شود همچنان ستاد تنظیم بازار تصمیم‌گیرنده اصلی در این زمینه است.

به گفته او، قیمت بلیت هواپیما در شورای عالی بررسی و به ستاد تنظیم بازار ارسال شده است و باید منتظر ماند تا ستاد تنظیم بازار در این زمینه تصمیم‌گیری کند.

منبع: ایسنا

tags # هواپیما سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • توقف پروازهای دبی؛ مسافر پیش‌از عزیمت به فروگاه پروازها را چک کند
  • پروازهای دبی از سرگرفته شد
  • قیمت بلیت هواپیما افزایش می‌یابد؟!
  • بخشنامه «هما» درباره شرایط رسیدگی به امور مسافران
  • تدوین طرح جامع فرودگاه پارس آباد
  • مبلغ استرداد بلیت هواپیما باید ظرف ۷۲ ساعت بازگردانده شود
  • اخطار سازمان هواپیمایی کشوری به تمامی شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی
  • سازمان هواپیمایی: شرکت‌ها باید به امور مسافران خود رسیدگی کنند
  • هواپیمایی قطر پرواز هایش را به ایران از سر گرفت
  • هواپیمایی قطر پروازهایش به ایران را از سر گرفت