Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد دانشگاه تهران درباره کتابی در شناخت کشور پاکستان گفت: مطالب این کتاب باید در کتابهای دوره ابتدایی و متوسطه گنجانده شود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، کتاب حکایت «ملک خداداد» به عنوان مرجعی کامل برای معرفی تاریخ، سیاست، ظرفیت‌های فرهنگی و اعتقادی کشور پاکستان به زبان فارسی به قلم محمدرضا کمیلی است که توسط پایگاه فرهنگی پاکستان ایرانی‌ترین همسایه منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کتاب در سیری تاریخی به عوامل استقلال پاکستان، سختی‌های مسیر استقلال، چهره‌های تأثیرگذار تشکیل پاکستان و بررسی مشکلات و دخالت‌های انگلیس می‌پردازد.

در این کتاب به ظرفیت های فرهنگی، ادبی، تاریخی، اعتقادی کشور پاکستان نیز اشاره شده است و مخاطب فارسی زبان می تواند با همراه مستندات موجود نسبت به همسایه شرقی خود اطلاعات جامعی به دست آورد.

علی بیات استاد زبان اردو دانشگاه تهران انتشار کتاب حکایت ملک خداداد را نقطه آغاز افق های تازه پیش روی اهل تحقیق و پژوهش دانست و افزود: این اثر تلاشی ارزنده است تا زیربنای فکری مردم کشورمان راجع به پاکستان اصلاح شود.

وی با اشاره به اینکه نگارش کتاب یا کتاب‌هایی که بتوانند درباره این همسایه (کشور پاکستان) شناختی کامل ارائه کنند ضرورت دارد، گفت: این کار را توسط نویسنده محترم آقای کمیلی در کتاب حکایت ملک خداداد می‌بینیم. قلم ساده‌نویس و در عین حال بلیغِ به کار برده شده در متن کتاب باعث می‌شود مخاطب علاقه بیشتری برای مطالعه آن داشته باشد.

استاد زبان اردوی دانشگاه تهران افزود: معرفی شخصیت‌های مشهور کشور پاکستان مانند مرحوم محمد علی جناح و اقبال لاهوری، معرفی ایالت‌ها، تاریخ، جغرافیای شهرهای معروف پاکستان، سرود ملی، نماد و سمبل های پرچم، دانشگاه‌ها، کالج‌ها مراکز علمی و پژوهشی بزرگ و کوچک، مراکز مهم تجاری و اقتصادی، ورزش‌ها و جلوه‌های بدیع طبعیت پاکستان به همراه غذاهای بومی و حتی جایگاه نظامی و صنایع مربوط به آن با بیانی زیبا و به شکلی مصور در این کتاب گنجانده شده‌اند.

وی افزود: بر این عقیده هستم که مطالب این کتاب باید در کتابهای دوره ابتدایی و متوسطه گنجانده شود تا زیر بنای فکری ما در مورد این همسایه مهم ترمیم شود و دیگر اشتباهات احساسی دوره‌های پیشین در خصوص پاکستان تکرار نشود، زیرا در کتاب جغرافی چهارم ابتدایی دهه 60 و 70 زبان مردم کشور افغانستان دری و اردو عنوان شده بود و نسل آن زمان هنوز هم اردو را زبان مردم کشور افغانستان می‌دانند. این کتاب می‌تواند برای دانشجویان رشته کارشناسی زبان و ادبیات اردو یک منبع کمک درسی بسیار مفید باشد. به دانشجویان این زبان توصیه می‌کنم به طور حتم یک دور کامل این کتاب را مطالعه کنند تا درک بسیاری مسائل برای آنها ساده‌تر شود.

گفتنی است کتاب حکایت ملک خداداد در 384 صفحه به صورت تمام رنگی توسط پایگاه فرهنگی پاکستان ایرانی ترین همسایه و با همکاری انتشارات مهکامه منتشر شده و علاقه‌مندان می توانند آن را از طریق فضای مجازی نیز تهیه کنند.

«به توان مردم» منتشر شد/ اولین کتاب تجربه‌نگاری فعالیت‌های مردم‌محور

انتهای‌پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار پاکستان اخبار افغانستان اخبار پاکستان کشور پاکستان کتاب حکایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۵۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده به تعویق افتاد

ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده که قرار بود از امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ آغاز شده بود به تعویق افتاد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده برای دانش‌آموزان پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم دوره متوسطه اول، یازدهم و دوازدهم دوره متوسطه دوم و پایه‌های تحصیلی آمادگی 2 (استثنایی) ، اول 2 (استثنایی)، اول 3 (استثنایی) و اول تکمیلی(استثنایی) قرار بود از امروز سه‌شنبه 28 فروردین آغاز شود.

آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی به تعویق افتاده است و در سامانه ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شده که تاریخ ثبت سفارش متعاقباً اعلام خواهدشد.

مسئولان سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اعلام کرده‌اند: با توجه به درجریان بودن هماهنگی‌های نهایی میان وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه وبودجه، زمان آغاز ثبت سفارش متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از 28 فروردین

به نظر می‌رسد، بررسی‌ها درباره قیمت گذاری کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید هنوز ادامه دارد.

پیش از این، حجت الاسلام علی لطیفی رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفته بود: ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده از اوایل اردیبهشت ماه انجام می‌شود که اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی درباره تغییرات کتاب‌های درسی هم اعلام کرد: در سال تحصیلی جدید عنوان حذفی نداریم، اجرای آزمایشی 4 کتاب درسی که از سال گذشته آغاز شد، ادامه خواهد داشت.

تغییرات اساسی کتاب‌های درسی برای سال تحصیلی آینده بسیار محدود است، برای پایه اول ابتدایی اجرای آزمایشی محدود را شروع خواهیم کرد، کتاب‌های درسی هر 10 سال نیازمند بازنگری هستند و اکنون این بازه زمانی رسیده است بنابراین از مهرماه اجرای آزمایشی محدودی را برای کتاب‌های پایه اول ابتدایی خواهیم داشت ‌که جامعه به طور محسوس آن را حس نمی‌کند و فرایندی است که بازخورد آن را خودمان خواهیم داشت تا از سال آینده بتوانیم کتاب‌های درسی را اصلاح کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کتابی که با آن تنها گریه کردم
  • نیما در کتابفروشی‌های پاکستان
  • بسیاری از مردم هر سال منتظر برگزاری نمایشگاه کتاب تهران هستند
  • ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده به تعویق افتاد
  • ارسال بیش از ۶۶ هزار کتاب به مراکز کانون در کشور
  • «حکمت و حکایت جوانمردی» منتشر شد
  • خاموشی چراغی دیگر/ شهر کتاب بهشتی تعطیل شد
  • انتشار کتابی درباره اختلالات روانپزشکی در جهاددانشگاهی قزوین
  • ۱۳ زبان و گویش ایرانی در معرض نابودی!
  • چرا باید نگرانی های پاکستان را به عنوان همسایه، درک و درخور توجه بدانیم