Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو با اشاره به جایگاه مساجد در اسلام در شکل گیری وحدت بین مسلمین گفت: ائمه جماعات و دست اندرکاران فعال در مساجد، این مکان را به عنوان محور اتحاد و همدلی مسلمین قرار دهند.

حجت الاسلام جواد نیک بین در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در مورد اینکه تا چه اندازه باید در شرایط فعلی مساجد محور وحدت قرار گیرند، گفت: اتحاد باعث اتفاق های قشنگ می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قطعا در اجتماع و وحدت مسلمین خیرات زیادی نهفته است. ما تا نکته های تفاهم در جامعه مسلمین را پیدا نکنیم و بر این نکته ها تاکید نکنیم، رشد نمی کنیم.

 

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: قطعا جامعه بدون اختلاف نیز رشد نمی کند یعنی اختلاف نیز باعث به وجود آمدن نقطه های اتحاد می شود. در اختلاف هست که اتحادها مستحکم تر می شود و جامعه رشد می کند.

 

وی با بیان اینکه مساجد از ابتدای تاریخ اسلام بنیان و مرکز اتحاد مسلمین بودند، گفت: در مساجد تجمعات سیاسی شکل می گرفت، فرهنگ دینی و خدماتی وجود داشت، در حال حاضر نیز این فرهنگ ادامه دارد و تنها مکانی است که ما به ازای غربی ندارد و فقط مسلمانان هستند که چنین مکانی دارند و باید از این مکان برای همفکری و اتحاد و اجتماع خود استفاده کنند تا به رشد و تعالی برسند.

 

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ائمه جماعات و روحانیون، مسئولان کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و کسانی که در مسجد فعالیت می کنند، باید محورهایی که بر روی اتحاد به وجود می آید را پررنگ و مورد تاکید قرار دهند. نمازگزاران، جوانان و کسانی را که برای امورات شان به مسجد مراجعه می کنند را به وحدت و یکپارچگی دعوت کنند و با حل مشکلات آنها در این مسیر گام بردارند.

 

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به همه کسانی که در مسجد فعالیت می کنند توصیه می کنم که فیلم کوچه عشقی را ببینند، این فیلم 25 دقیقه ای قطعا به همفکری و اتحاد آنها کمک می کند البته فیلم عبور از مه نیز فیلم بسیار خوبی است که می توانند از آن بهره ببرند.

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مساجد مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۶۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور : گلستان باید الگوی برجسته وحدت معرفی شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد حاج علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور امروز در همایش منطقه ای ائمه جمعه منطقه یک کشور در گلستان گفت : با خردمندی و بصیرت مثال زدنی شاهد تحقق و توسعه وحدت میان شیعه و سنی در استان گلستان هستیم و این استان باید به عنوان الگویی برجسته برای همه معرفی شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد حاج علی اکبری افزود : پیام اجلاس منطقه ای، وحدت است و معنایش این است که باید هم افزایی فکری ، برنامه ای و امکاناتی شکل بگیرد.

دیگر خبرها

  • ائمه جمعه در حفظ اتحاد و همدلی بین مردم نقش مهمی دارند
  • لزوم اتحاد بین دستگاه‌های اجرایی برای تحقق توسعه لرستان
  • ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند
  • جنگ ترکیبی دشمن با هدف از بین بردن وحدت مسلمین انجام می شود
  • تأکید استاندار لرستان بر همدلی بین نخبگان و مردم
  • توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست
  • وحدت در بین مردم شیعه و سنی گلستان مثال زدنی است
  • رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور : گلستان باید الگوی برجسته وحدت معرفی شود
  • نشست جبهه مردمی ایران قوی با نامزد‌های دور دوم انتخابات برگزار شد
  • مساجد و ائمه جماعات قزوین به کانون‌های فرهنگی تبدیل شوند