Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، منطقه اسلام آباد از جمله مناطق قدیمی کرج،  از  مدت ها پیش در انتظار اجرای شبکه فاضلاب است که بخش کوچکی از آن اجرا و مابقی  نیمه کاره رها شده است.

ساکنان منطقه اسلام آباد همچنان با مشکلات زیست محیطی و هزینه تخلیه چاه‌های منازل مواجه بوده و خواستار اجرای شبکه فاضلاب  در منطقه  هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرام حافظ، مدیر آب و فاضلاب کرج با تشریح برنامه عملیات اجرایی شبکه فاضلاب در منطقه فوق،  به خبرنگار فارس کرج، گفت: تا پایان امسال منطقه اسلام آباد به صورت کامل تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار می گیرد.

مدیر آب و فاضلاب کرج افزود: علیرغم  مشکلاتی از جمله کم عرض و باریک بودن کوچه‌ها، جنس و سختی زمین و شیب های بالا در منطقه اسلام آباد، به جز مناطقی که باید املاکشان برای تخریب به شهرداری تحویل شود، در تمامی محدوده ای که در طرح تفصیلی آورده شده، شبکه فاضلاب اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد منطقه اسلام آباد تحت پوشش شبکه فاضلاب قرارگرفته و ۴۰ درصد باقیمانده نیز  تا پایان امسال اجرا خواهد شد. 

حافظ یادآور شد: باتوجه به هماهنگی های صورت گرفته با شهرداری منطقه و رعایت حال مردم برای تردد،  اجرای شبکه فاضلاب به صورت تدریجی در منطقه صورت می‌گیرد و تا پایان سال به اتمام می‌رسد. 

اجرای عملیات حذف انهار و کانیو گذاری در منطقه اسلام آباد 
 
امیر سعید حدادیان، معاون امور عمرانی منطقه یک شهرداری کرج نیز در این رابطه به خبرنگار فارس گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته از سوی آبفا و هماهنگی با شهرداری در خصوص رعایت حال مردم برای تردد در منطقه، اجرای شبکه فاضلاب  در منطقه اسلام آباد به تناسب اولویت بندی در حال اجراست. 

وی با بیان اینکه در سال گذشته از سوی شهرداری منطقه برای اجرای ۲۲۰۰ متر شبکه فاضلاب  مجوز  صادر شده است، افزود: در سال جاری برای اجرای شبکه فاضلاب در ۳۵۰۰ متر مجوز صادر شده که در حال اجراست. ضمن اینکه برای اقدامات دیگری ازسوی آبفا درخواست مجوز شده که در مراحل صدور است. 

معاون عمرانی منطقه یک شهرداری کرج با اشاره به اینکه با تعاملات مثبت  شهرداری و آبفا در حال حاضر انشعابات فاضلاب از خیابان ولیعصر تا سرخانی خارج از نوبت در حال انجام است، اظهار کرد: شهرداری عملیات حذف نهر و کانیوگذاری از ابتدای اسلام آباد تا کوچه ولیعصر را در دستور کار دارد که همزمان با اجرای شبکه فاضلاب بخشی از عملیات کانیوگذاری انجام شده و مابقی نیز در حال اجراست که متعاقب آن اجرای شبکه فاضلاب در کوچه های منتهی به خیابان شریعتی نیز اجرا می‌شود. 

وی افزود: علیرغم مشکلات کار عمرانی در منطقه اسلام آباد به دلیل باریکی معابر و سختی زمین، امیدواریم با همکاری آبفا و اجرای شبکه فاضلاب در منطقه و مساعد بودن شرایط آب و هوایی بتوانیم عملیات حذف انهار و کانیو گذاری در منطقه را طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، به اتمام برسانیم.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: اسلام آباد شبکه فاضلاب تخلیه چاه منطقه اسلام آباد اجرای شبکه فاضلاب شبکه فاضلاب تا پایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۶۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌اجرای طرح تأمین امنیت بوستان‌ها در محلات کم برخوردار شیراز

سیده مریم حسینی در تشریح گزارش نودمین کمیته ساماندهی حاشیه‌نشینی و رفع محرومیت از محلات کم برخوردار شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: در این جلسه که با حضور اعضای کمیته، مدیران و کارشناسان شهرداری در محل سالن سعدی شورای شهر شیراز برگزار شد اولین دستور کار جلسه در خصوص هماهنگی شهرداری شیراز با فرماندهی انتظامی شیراز در جهت تامین امنیت بوستان و پارک‌ها در محلات محروم سطح شهر بحث و گفتگو شد.

او افزود: باتوجه به الزام شهرداری و نیروی انتظامی جهت ایجاد فضای امن برای شهروندان شیرازی به ویژه در محلات کم‌برخوردار به جهت استفاده از فضای سبز مقرر شد، هماهنگی کامل شهرداری با نیروی انتظامی با تشکیل جلسه برقرار شود و در خصوص لیست پارک‌هایی که مشکل حضور اراذل و اوباش و فضای نا امن دارند از سوی شهرداری به نیروی انتظامی اعلام شود.

رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: شهرداری مکلف شد در جلسه آینده این کمیته، گزارش عملکرد خود را در خصوص امنیت پارک و بوستان‌ها ارائه کند.

حسینی ادامه داد: دومین دستور کار این جلسه بررسی مشکلات و نیاز‌های محله دینکان در منطقه ۶ بود که با توجه به مشکلات عدیده‌ای که این محله دارد یاوران شورا و گروه‌های جهادی در این جلسه شرکت داشتند و مسائل و مشکلات این محله احصا شد و در این جلسه که با حضور شهردار منطقه شش برگزار شد، مقرر شد شهردار منطقه طی یک بازدید میدانی و بررسی مشکلات مطرح شده را داشته باشد و در هفته آینده ارائه گزارش کند.

او اضافه کرد: دستور کار سوم در خصوص بحث و بررسی درباره مشکلات محله پودونک در منطقه یازده بود که شهردار این منطقه ضمن ارائه گزارشی از کمبود‌ها و اقدامات صورت گرفته در این منطقه به شورای شهر و کمیته محرومیت‌زدایی ارائه کرد.

حسینی با اشاره به پیشنهاد اجرای طرح پرواز بیان کرد: طرح پرواز با عنوان توانمندسازی نوجوانان کنکوری در مناطق محروم اجرا می‌شود.

او ادامه داد: هدف از اجرای این طرح ایجاد عدالت آموزشی در سطح مناطق شهر شیراز است تا دانش‌آموزان مستعد که در مناطق محروم سطح شهر ساکن هستند بتوانند از امکانات و ظرفیت و فضای آموزشی موسسات استفاده کنند و بتوانند در کنکور به موفقیت دست یابند.

رئیس کمیسیون محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: در این جلسه پیرامون این دستور کار مقرر شد کارگروه ویژه‌ای با محوریت محرومیت‌زدایی و نمایندگان اداره‌کل آموزش و پرورش استان فارس، شهرداری شیراز و موسسات آموزشی کنکور جهت بررسی و راه‌اندازی طرح مذکور حداکثر ظرف دو هفته آینده تشکیل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ‌اجرای طرح تأمین امنیت بوستان‌ها در محلات کم برخوردار شیراز
  • فصل تازه همکاری های امنیتی تهران - اسلام آباد
  • ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۱۲ اصفهان/ اجرای فاز نخست پردیس خانواده به‌زودی
  • اجرای بیش از ۴۵۰ کیلومتر حفاری در پروژه ملی توسعه شبکه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در خراسان شمالی
  • اجرای ۳۰ برنامه ویژه هفته فرهنگی اصفهان/ برگزاری جشنواره «نون و نمک» در فرهنگسرای کوثر
  • خیالمان از مرزهای شرقی راحت باشد؟!
  • ارومیه نیازمند ۲۵۰ کیلومتر توسعه شبکه فاضلاب است
  • گامی برای توسعه روابط پرمنفعت تهران و اسلام آباد
  • تحقق ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در آب و فاضلاب خراسان رضوی
  • امنیت و ایمنی اراضی کوره معک باید در دستور کار قرار گیرد