Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد استاندار کهگیلویه و بویراحمد با ابراز نگرانی از تجمعات و مراسمات شکل گرفته در برخی از جاهای استان، گفت: افزایش مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی و بالا رفتن مبتلایان نشان می دهد که اگر دقت لازم صورت نگیرد خطر افزایش بیش از پیش خواهد بود.

"حسین کلانتری" در نشست اضطراری ستاد مدیریت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا با  اشاره به خدمات دولت تدبیر و امید در حوزه بهداشت و درمان استان، افزود: در این مدت میزان تخت های بیمارستانی استان دو برابر شده است و نشان می دهد که این هشت سال به اندازه ۳۳ سال گذشته در استان خدمات بهداشتی و درمانی ارائه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با ابراز نگرانی از تجمعات و مراسمات شکل گرفته در برخی از جاهای استان، اظهار کرد: افزایش مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی و بالا رفتن مبتلایان نشان می دهد که اگر دقت لازم صورت نگیرد خطر افزایش بیش از پیش خواهد بود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد: انتظار می رود مردم از شب نشینی های خانوادگی، تجمعات غیرضرور و حضور در تجمعات پرهیز کرده و رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را جدی تلقی کنند.
کلانتری با اشاره به لزوم نصب تجهیزات بیمارستانی در مرکز درمانی امام خمینی(ره) دهدشت در اسرع وقت و در مدار قرار گرفتن دستگاه اکسیژن ساز و سایر خدمات، بیان کرد:  مسئولان دانشگاه علوم پزشکی به جد پیگیر موضوع هستند و به زودی این موضوع انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه تاکنون روند نمونه گیری، بیماریابی و ردیابی بیماران مطلوب بوده و آمار فوتی استان نسبت به سایر استان ها کمتر بوده است، تصریح کرد: در برخی شاخص ها و بر اساس اعلام وزارت بهداشت رعایت پروتکل ها در استان نسبت به سایر استان ها بهتر بوده و البته باید تلاش شود که رعایت اصول بهداشتی و پروتکل ها در بین همه مردم فرهنگ سازی شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: همه نهادها، ادارات و دستگاه ها موظف به اجرا و نظارت بر رعایت پروتکل ها هستند و سعی شود کسانی که رعایت نمی‌کنند از ارائه خدمات به آنان خودداری شود و در صورت نقض این قانون با کارمند ارائه کننده خدمات و مدیر دستگاه طبق آیین تخلفات اداری برخورد می شود.
کلانتری ضمن تقدیر از اعضای شوراهای تامین در استان و شهرستان ها تاکید کرد: با نظارت این شورا نسبت به تشکیل گشت های ارشاد سلامت (کرونا) متشکل از تیم های پایگاه های مقاومت، سازمان های مردم نهاد و هلال احمر اقدام می شود.
وی استفاده از ظرفیت های دهیاران، شوراها، نیروهای مقاومت و پایگاه های انتظامی برای پیشگیری و مقابله با این ویروس را مورد تاکید قرار داد.
استاندارکهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: تشکیل جلسه هفتگی در شهرستان ها با حضور یکی از معاونان استاندار و معاون دانشگاه علوم پزشکی و ارائه گزارش تحلیلی به شناخت نقاط قوت و ضعف در این خصوص کمک می کند.
در پایان استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن اظهار تشکر از اقدامات به عمل آمده در مقابله با ویروس کرونا در شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام، به فرمانداران چهارگانه و دانشگاه علوم پزشکی استان و رئیسان شبکه بهداشت و درمان ۴ شهرستان تذکرات لازم را جهت اقدامات قانونی و پیشگیری در مقابله با این بیماری به فرمانداران و دانشگاه علوم پزشکی داد.
همچنین، "پرویز یزدان پناه" رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان و اقدامات انجام شده در سطح استان و ۴ شهرستان گزارشی ارائه داد.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، نشست اضطراری ستاد مدیریت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا با حضور معاون عمرانی استاندار، فرمانداران شهرستان های کهگیلویه، بهمئی ،لنده و چرام، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و رئیسان مراکز بهداشت و درمان چهار شهرستان و به ریاست استاندار کهگیلویه و بویراحمد امروز در فرمانداری شهرستان کهگیلویه برگزار شد.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی ستادمبارزه با کرونا استاندار کهگیلویه و بویراحمد كهگيلويه و بويراحمد استاندار کهگیلویه و بویراحمد دانشگاه علوم پزشکی شهرستان ها پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۸۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش کامل اورژانس ۱۱۵ شهرستان ایرانشهر

علیرضا ایرندگانی گفت: باتوجه‌به اعلام فعالسازی دستورالعمل مدیریت سیل در حوزه سلامت و آماده‌باش کلیه مراکز درمانی و امدادی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در پی هشدار سطح قرمز سازمان هواشناسی در جنوب استان در حالت آماده‌باش کامل است.
 
  وی افزود: باتوجه‌به اعلام هشدار سطح قرمز سازمان هواشناسی همچنین سازمان اورژانس کشور شروع شرایط وضعیت قرمز از اوایل سه‌شنبه ۲۸ فروردین شروع و تا اواخر پنجشنبه ۳۰ فروردین ادامه خواهد داشت.
 
ایرندگانی خاطرنشان کرد: بر اساس این دستورالعمل کلیه نیروها در مراکز امدادی، درمانی در حالت آماده‌باش هستند و همچنین باتوجه‌به احتمال بروز آب‌گرفتگی و انسداد محورهای مواصلاتی اقداماتی مانند انتقال بیماران پرخطر و مادران باردار در مناطق صعب‌العبور یا در مسیر سیلاب به مراکز ایمن در دستور کار قرار گرفته و همچنین با تشکیل جلسات درون و برون‌سازمانی (فرمانداری) و لغو کلیه مرخصی‌ها اقداماتی از جمله فعالسازی گروه مجهزهای واکنش سریع، شناسایی بیماران خاص و تکمیل و تجهیز پایگاه‌های اورژانس و دیگر مراکز بهداشتی درمانی آمادگی خود را برای شرایط پیشرو اعلام کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • افزایش ۸۰ هزار مترمربعی فضاهای ورزشی مدارس کهگیلویه و بویراحمد در دولت سیزدهم
  • آئین اختتامیه دوازدهمین دوره المپیاد دانش آموزان آماده
  • شب شعر و شاهنامه به همت حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد
  • تکلیف مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با افزایش تعرفه‌های درمانی چه می شود؟
  • بدحجابی در کافه‌ها و مطب‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • دستگیری ۱۸ قاچاقچی مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد
  • بوستان باشت نگینی سبز در جنوب کشور
  • افزایش ۳ درصدی ظرفیت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و ریاضی فیزیک در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • سرانه فضاهای آموزشی کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • آماده‌باش کامل اورژانس ۱۱۵ شهرستان ایرانشهر