Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، نتایج کنکور سراسری ۳۱ شهریور اعلام شد و انتخاب رشته از ۲ مهر آغاز و ۷ مهر به پایان رسید.  

در برنامه زمانی اعلام شده توسط سازمان سنجش آمده است، بعد از پایان فرآیند انتخاب رشته اسامی چند برابر ظرفیت دانشگاه‌های دارای شرایط خاص مثل دانشگاه فرهنگیان فردا (یکشنبه، ۱۳ مهر) اعلام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزارت آموزش و پرورش جهت تامین نیروی انسانی از میان تمام داوطلبان شرکت کننده در کنکور سراسری در صورت دارا بودن شرایط زیر در مقطع کارشناسی پیوسته برای دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی دانشجو می‌پذیرد. داوطلبان در صورت داشتن شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه انتخاب رشته کنکور‌ می‌توانند به ادامه تحصیل در این دانشگاه  بپردازند.

شرایط عمومی ثبت نام دانشگاه فرهنگیان

- دارا بودن تابعیت ایرانی

- اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون جمهوری اسلامی ایران

- التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

- عدم سو سابقه محکومیت جزایی و کیفری

- داشتن سلامت کامل روانی و جسمانی از طریق معاینات پزشکی و انجام مصاحبه تخصصی

- نداشتن اعتیاد به مواد مخدر، دخانیات و الکل

- برخورداری از اخلاق و رفتار نیکو و حسن شهرت متناسب با شان معلمی

- شرایط اختصاصی پذیرش داوطلبان آزاد 

- دارا بودن حداقل نمره علمی کل ۶۵۰۰ و بالاتر

- داشتن حداکثر سن ۲۴ سال تمام در بدو ورود به دانشگاه (۱/۷/۱۳۷۵ به بعد).

- داشتن حداقل معدل کل ۱۴ در دوره متوسطه‌ی دوم (پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم)

- بومی بودن داوطلب در کد رشته محل مربوط

- برخورداری از سلامت کامل تن و روان و شرایط مناسب جسمانی برای حسن انجام وظیفه معلمی.

- موفقیت در مصاحبه اختصاصی و بررسی صلاحیت‌های عمومی.  

- شرایط اختصاصی پذیرش داوطلبان شاغل و پیمانی آموزش و پرورش

- داشتن حکم کارگزینی رسمی یا پیمانی آموزش و پرورش در زمان ثبت نام در آزمون برای ورود به دانشگاه فرهنگیان

- عدم اشتغال به تحصیل در هر یک از دوره‌های کاردانی و بالاتر (اعم از پیوسته و یا ناپیوسته) در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی در زمان (ثبت نام، شروع به تحصیل و حین تحصیل)

- دارندگان مدرک کارشناسی و بالاتر (روزانه یا نوبت دوم (شبانه)، دولتی یا غیردولتی، معادل یا غیرمعادل) مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی ویژه فرهنگیان نیستند.

- محل تحصیل پذیرفته شدگان رشته‌های تحصیلی ویژه شاغلین رسمی و پیمانی،  پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران‌ است.

- کلیه رشته‌های تحصیلی ویژه فرهنگیان در همه گروه‌های آزمایشی، مخصوص شاغلین رسمی و پیمانی آموزش و پرورش است.

- سایر داوطلبان اعم از معلمان حق التدریس و آموزش یاران نهضت سوادآموزی قراردادی، آزاد و … مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی ویژه فرهنگیان نبوده و در صورت انتخاب و قبولی در هر یک از رشته‌های تحصیلی مزبور، قبولی آنان لغو خواهد شد.

- دریافت فرم معلم مبنی بر موافقت کتبی با ادامه تحصیل شاغلین رسمی و پیمانی از اداره آموزش و پرورش محل خدمت الزامی است.

تاثیر سهمیه بومی گزینی در انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان

رشته‌هایی که با توجه به ماهیت و کاربرد آن برای هر استانی مورد نیاز است، پذیرش در آن‌ها به صورت بومی استانی صورت می‌گیرد. گزینش رشته‌های انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان نیز با توجه به ماهیت آن بصورت بومی استانی است و هر داوطلب حق انتخاب رشته محل‌های مربوط به استان بومی خود را دارد.  ملاک تعیین بومی گزینی بر اساس سه سال آخر دبیرستان هر داوطلب تعیین می‌شود.

در صورتی که محل دریافت مدرک تحصیلی سه سال آخر دوره متوسطه برای داوطلبان نظام قدیم و محل دریافت مدرک پیش دانشگاهی و دو سال آخر دبیرستان برای داوطلبان نظام جدید در یک شهر و یا استان باشد داوطلب بومی آن استان به حساب می‌آیند.

در صورتی که محل دریافت مدرک تحصیلی سه سال آخر متقاضی در یک بخش، شهر و یا استان نباشد، استان محل تولد داوطلب به عنوان استان بومی وی در نظر گرفته می‌شود.

متقاضیانی که سه سال آخر محل تحصیل را در خارج از کشور گذرانده باشند و استان محل تولد شان به عنوان استان بومی در نظر گرفته می‌شود.  

متقاضیانی که سه سال آخر محل تحصیل را در خارج از کشور گذرانده باشند و استان محل تولد شان در خارج از کشور باشد استان بومی این داوطلبان تهران خواهد بود.

بیشتر بخوانید

رتبه برتر‌های کنکور تجربی ۹۹ در چه مدارسی درس خواندند؟ رتبه برتر‌های کنکور ۹۹ دانش‌آموزان کدام مدارس و آموزشگاه‌ها بودند؟ دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۹ منتشر شد + دانلود

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان سنجش کنکور سراسری رشته های تحصیلی ویژه دانشگاه فرهنگیان آموزش و پرورش کنکور سراسری انتخاب رشته استان بومی سه سال آخر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۹۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیامک هشدار قضایی به داوطلبان کنکور ارسال شد

داوطلبان کنکور پیامک هشدار پیرامون تخلف در آزمون را دریافت کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با ارسال پیامکی به داوطلبان کنکور اعلام کرد: همراه داشتن هرگونه وسیله ارتباط الکترونیکی و دستگاه‌های حافظه دار در آزمون سراسری تحلف محسوب و سبب محرومیت از شرکت در آزمون سراسری از یک تا ۱۰ سال می‌شود.

همچنین تلاش برای دستیابی به سوالات و افشای آن مجازات زندان را در پی خواهد داشت.

کد خبر 747104

دیگر خبرها

  • جزییات برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در استان فارس اعلام شد
  • جزئیات برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در استان فارس
  • فردا، آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری
  • پیامک هشدار قضایی به داوطلبان کنکور ارسال شد
  • رقابت ۱۲ هزار داوطلب کنکور سراسری دردانشگاه صنعتی اصفهان
  • آمار داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ / پیشتازی ۲۶ درصدی داوطلبان زن در نوبت اول
  • نکات ویژه کنکوری‌ها برای پذیرش در آزمون فرهنگیان
  • کارت ورود به جلسه داوطلبان کنکور از فردا دوشنبه توزیع می شود
  • اعلام جزییات شرکت در رشته‌های خاص و دارای آزمون عملی کنکور
  • آغاز نام نویسی بدون آزمون مقطع دکتری دانشگاه آزاد