Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-16@21:22:45 GMT

کرونا کسب و کار زنان سرپرست خانوار را کساد کرد

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۰۹۲۲۸

کرونا کسب و کار زنان سرپرست خانوار را کساد کرد

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: مسائلی مانند تحریم و کرونا بسیاری از کسب و کارها را دچار مشکل کرده و کسب وکار زنان سرپرست خانوار نیز مانند دیگر کسب و کارها دچار رکود و مشکل شده و در این زمینه نیاز به همکاری بیشتر خیران داریم.

به گزارش ایمنا، حبیب الله مسعودی فرید، اظهار کرد: بسیاری از زنان سرپرست خانوار در کار تهیه غذای خانگی، فعال بودند اما به دلیل شرایط کرونا، مردم خیلی سخت محصولات غذایی باز را تهیه می‌کنند و کمتر از این غذاها مصرف می‌کنند و هرچند کرونا برای همه مردم چالش ایجاد کرده اما این مشکلات برای مددجویان بهزیستی ملموس‌تر و محسوس‌تر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به این سوال که آیا شرایط اقتصادی کنونی، آمار مددجویان بهزیستی از جمله زنان سرپرست خانوار را افزایش داده است، گفت: افزایش آماری در این گروه نداشته‌ایم اما نیازهای اقتصادی این گروه افزایش یافته است؛ تورم در همه کلان‌شهرها موجب شده تا تعداد مراجعات مددجویان تحت پوشش بهزیستی به این سازمان افزایش یابد.

معاون بهزیستی ادامه کرد: تعدادی از مددجویان در تأمین اجاره خانه خود دچار مشکل شده‌اند و بهزیستی از طریق منابع خود یا خیرین یا از طریق بانک‌ها و وام کم‌بهره، مشکلات آنها را رفع می‌کند اما به هرحال گروه‌های دهک‌های پایین درآمدی، بیشتر با این مسائل روبرو هستند.

مسعودی فرید تصریح کرد: طی چند سال گذشته میزان مستمری مددجویان چه از محل اعتبارات سازمان و چه از محل هدفمندی یارانه‌ها در مقطعی ۳.۶ برابر افزایش داشت اما مسائل اقتصادی درونی و بیرونی موجب شد تا این میزان افزایش مستمری، معنی‌دار نباشد.

وی تاکید کرد: بهزیستی با افزایش مستمری و توانمندسازی خانواده‌ها به استقلال آنها کمک می‌کند. این سازمان از بنیاد مستضعفان برای پرداخت وام قرض‌الحسنه به مددجویان خود کمک می‌گیرد اما به‌رغم همه این تلاش‌ها، این پول‌ها کفاف زندگی مددجویان را نمی‌دهد و نیاز است که این گروه‌ها مورد حمایت بیشتری قرار بگیرند.

معاون بهزیستی با بیان اینکه تحریم، کرونا و گرانی بازار داخلی کشور و همچنین مدیریت منابع از دغدغه‌های بهزیستی و از علل فشار به معیشت مددجویان است، یادآور شد: اکنون ۲۵۰ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی قرار دارند که با احتساب خانواده آنها، بالغ بر ۶۰۰ هزار نفر می‌شوند که مستمری دریافت می‌کنند.

مسعودی فریدبه ایرنا گفت: مشارکت در پویش «ایران همدل» از طریق شماره‌گیری #۱۴* یا واریز به شماره کارت ۶۲۷۷-۶۰۷۷-۷۷۷۷-۷۷۷۷ ایران همدل، بزرگترین پویش مردمی ایران است که کمک‌های مردم و خیران را از طریق بهزیستی و کمیته امداد به دست نیازمندان می‌رساند.

کد خبر 447774

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کسب وکار زنان اشتغال زنان رکود اقتصادی تورم سازمان بهزیستی خیران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق زنان سرپرست خانوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۹۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد

رضا طوسی گفت: در فروردین ماه ۱۰۷ میلیارد تومان  مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد به حساب آنها واریز شد.

مدیر کل کمیته امداد استان کردستان از افزایش ۳۰ درصد مستمری مددجویان خبر داد و گفت: با افزایش این میزان مستمری، مددجویان یک نفره یک میلیون تومان، دو نفره یک میلیون و ۴۲۰ هزار تومان، سه نفره دو میلیون تومان، چهار نفره دو میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و پنج نفره به بالا سه میلیون و ۱۵۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد.

وی بیان کرد: این نهاد خدماتی همچون اشتغال، مسکن، درمان، تحصیل، جهیزیه و کمک به ازدواج ارائه می دهد.

در سال گذشته نیز ۸۳۵ میلیارد تومان مستمری و کمک معیشتی ماهیانه به حساب ۷۱ هزار خانوار تحت حمایت واریز شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۰درصدی مستمری مددجویان بهزیستی خراسان رضوی
  • توانمندسازی زنان سرپرست خانوار موجب توسعه اقتصادی می‌شود
  • اجرای طرح آموزشی توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار
  • صدور ۱۶۳ ضمانت نامه اعتباری برای زنان سرپرست خانوار
  • برگزاری دوره آموزشی رایگان توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در کرج
  • ۶۹۶ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به مددجوان بهزیستی زنجان پرداخت شد
  • توسعه کسب و کارهای خرد زنان سرپرست خانوار در مناطق محروم
  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد
  • ۱۰۷ میلیارد تومان به حساب مددجویان کردستانی واریز شد
  • صدور ضمانت‌نامه برای زنان سرپرست خانوار