Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بهمن بهبهانیان مدیر منابع انسانی شرکت نفت و گاز آغاجاری گفت: با تأکید مدیرعامل شرکت و به منظور عمل به مسئولیت‌های اجتماعی، ۵ هزار و ۳۰۰ بسته آموزشی در قالب لوازم التحریر و با هماهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) و اداره بهزیستی در اختیار دانش آموزان بی بضاعت مدارس مناطق محروم قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: شرکت آغاجاری در کنار وظایف تکلیفی تولید نفت و گاز، با استفاده از ظرفیت‌های موجود در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی اقدامات قابل توجهی را در زمینه مباحث آموزشی و کمک به مدارس با هماهنگی و مشارکت آموزش و پرورش انجام داده است.

بهبهانیان اظهار داشت: در این رابطه از ابتدای پارسال تا کنون بیش از ٦٠ دستگاه کولر گازی در اختیار مدارس مناطق محروم مجاور تاسیسات قرار گرفت، همچنین در نیمه نخست امسال با هدف عمل به مسئولیت‌های اجتماعی و مشارکت در امر آموزش، با دستور مدیرعامل شرکت نفت و گاز آغاجاری، تعمیر و بهسازی ۹ مدرسه در شهرستان امیدیه و بخش جایزان در دستور کار قرار گرفت و عملیات آن‌ها به پایان رسید.

مدیر منابع انسانی شرکت نفت و گاز آغاجاری با اشاره به اهمیت و جایگاه مباحث آموزشی تصریح کرد: هر سال با توجه به کمبود‌ها و شرایط منطقه، کلاس‌های آمادگی کنکور و کلاس‌های تقویتی با هدف ارتقای سطح علمی در شهرستان‌های همجوار و با مشارکت عموم دانش آموزان از سوی این شرکت برگزار می‌شود.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بسته آموزشی دانش آموزان نیازمند مناطق محروم نفت و گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۰۹۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به دانش‌بنیان‌ها در راستای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به انتخاب شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی رهبر معظم انقلاب تأکید کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان، مصداق آشکار مشارکت مردم در عرصه تولید به شمار می‌روند و هرگونه اقدام برای کمک به رشد تولید در این شرکت‌ها، گامی در راستای تحقق شعار سال خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی صندوق نوآوری و شکوفایی، محمدصادق خیاطیان در تشریح شرایط زیست‌بوم نوآوری و فناوری کشور اظهار کرد: به گواه آمارهای رسمی، این زیست‌بوم اکنون بالغ‌تر شده و تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان به حدود ۱۰ هزار شرکت رسیده است و سهم اقتصاد دانش‌بنیان از تولید ناخالص داخلی به عنوان یک شاخص راهنمای مهم نه چندان پرشتاب، اما به طور مستمر در حال افزایش است، بعضی از شرکت‌های دانش‌بنیان با موفقیت وارد بازارهای بین‌المللی شده‌اند، بعضی توانسته‌اند در زنجیره ارزش صنایع مختلف کشور جای بگیرند و بعضی نیز با مشارکت سایر ذی‌نفعان کمر همت به رفع مشکلات و چالش‌های مزمن کشور بسته‌اند.

وی افزود: صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری و همسو با اهداف دولت سیزدهم در قانون برنامه هفتم توسعه، راهبرد نسبتاً جامعی برای افزایش سهم اقتصاد دانش‌بنیان از تولید ناخالص داخلی کشور به ۷ درصد تدارک دید و بخشی از آن را به اجرا گذاشت. یکی از ارکان مهم این راهبرد، برنامه «رشد تولید» بود که همسو با شعار سال ۱۴۰۲ طراحی شده بود و شعار آن، «۱۰۰۰ شرکت، ۱۰۰۰ محصول، ۱,۰۰۰ هزار میلیارد ریال رشد فروش» بود.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ با اجرای این بسته، ۷۶ شرکت دانش‌بنیان توانستند ۲,۷۲۵ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش با ضمانت صندوق نوآوری از شبکه بانکی دریافت کنند. برآوردها نشان می‌دهد که اعطای این تسهیلات، به افزایش بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومانی فروش محصولات دانش‌بنیان منجر شده است.

خیاطیان افزود: یکی دیگر از مؤلفه‌های این راهبرد که همسو با اسناد بالادستی و سیاست‌های کلان نظام، به ویژه «مردمی‌سازی اقتصاد» طراحی شده بود، توسعه فرهنگ تأمین مالی جمعی در زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور بود. در همین راستا بود که یک مسابقه تلویزیونی با عنوان «شکوفا» با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و تضمین ۱۰۰ درصدی اصل سرمایه سرمایه گذاران تولید و پخش شد، تاکنون از طریق این برنامه بیش از ۱۷۰ میلیارد تومان سرمایه برای ۱۶ شرکت با مشارکت ۳۴۷۰ سرمایه گذار جذب شده است.

وی خاطرنشان کرد: نامگذاری سال ۱۴۰۳ با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی رهبر معظم انقلاب، عزم صندوق نوآوری و شکوفایی برای کمک به جهش تولید شرکت‌های دانش‌بنیان را راسخ‌تر کرده است. به واسطه خاستگاه و ماهیت شرکت‌های دانش‌بنیان، این شرکت‌ها مصداق آشکار مشارکت مردم در عرصه تولید به شمار می‌روند و بی‌تردید هرگونه اقدام برای کمک به رشد تولید در این شرکت‌ها، گامی در راستای تحقق شعار سال خواهد بود.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی تاکید کرد: برخی از محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند دستمایه خوداشتغالی یا کارآفرینی و خلق کسب‌وکارهای جدید و سودآور برای شهروندان در اقصی نقاط کشور قرار گیرد. این اتفاق مستلزم معرفی این محصولات به شهروندان و اعطای تسهیلات لیزینگ ارزان به خریداران است. این تسهیلات که به واسطه کمک به توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان، یکی از خدمات اولویت‌دار صندوق به شمار می‌رود، امسال بیش از پیش تقویت خواهد شد.

خیاطیان تأکید کرد: برنامه‌های صندوق برای تعمیق تأمین مالی جمعی در حوزه دانش‌بنیان با قوت ادامه خواهد یافت. گرچه قانون جهش تولید دانش‌بنیان با تکیه بر سازوکار اعتبار مالیاتی، راه را برای تزریق منابع مالی شرکت‌های بزرگ کشور به حوزه فناوری و نوآوری هموارتر کرده است، اما مسیر ورود سرمایه‌های خرد مردمی به این حوزه، از ابزارهایی مانند تأمین مالی جمعی می‌گذرد.

کد خبر 739849

دیگر خبرها

  • نشست تبیین شعار سال با حضور مشاور رئیس جمهوری در مشهد
  • احداث ۲۰۰۰ کلاس درس در اردبیل پیش بینی شده است
  • توجه به دانش‌بنیان‌ها در راستای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم
  • شرکت‌های دانش‌بنیان، مصداق مشارکت مردم در عرصه تولید هستند
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به بازار‌های بین‌المللی
  • ابتکار بولونیا در افزایش مهارت و مشارکت اجتماعی جوانان
  • با تمام توان برای برقراری عدالت آموزشی در سیستان و بلوچستان تلاش می‌کنیم
  • ارسال کاروان تجهیزات آموزشی و سرمایشی مدارس به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • از هدیه گرفتن فرزند داور «محفل» از دستان وزیر ارشاد تا تاکید وزیر به پوشش ایرانی - اسلامی