Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/چهارمحال و بختیاری سرپرست امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری گفت: تاکنون یک دوره از طرح سه ساله استعدادهای درخشان قرآنی در استان برگزار شده است و دوره جدید این طرح به‌زودی در استان آغاز می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوذر کارگر در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه طرح استعدادهای درخشان قرآنی مختص نوجوانان ١٠ تا ١٧ سال است که با هدف شکوفاسازی استعدادها و کشف نبوغ قرآنی نوجوانان پسر اجرا می‌شود، اظهار کرد: تاکنون یک دوره از این طرح سه ساله با آموزش استاد مسعود داوری در استان اجرایی شده است که در نهایت چهار نوجوان با کسب نمره لازم توانستند در مرحله کشوری طرح حضور پیدا کنند و به‌عنوان استعداد قرآنی شناسایی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دوره ۱۶ نوجوان علاقه‌مند به قرائت تحقیق به مدت سه سال تحت آموزش قرار گرفتند و دوره جدید این طرح با ۱۶ نفر جدید به‌زودی در استان آغاز می‌شود.

وی در خصوص فرایند آموزش در این دوره، گفت: فرآیند آموزش شامل دو مرحله تقلید و تطبیق است که در مرحله تقلید، قرآن‌آموز به مدت بیش از یک سال تلاوت‌های تعیین‌شده از اساتید بزرگ قرائت را الگو قرار می‌دهد و تلاش می‌کند از این تلاوت‌ها تقلید کند.

حجت‌الاسلام کارگر ادامه داد: پس از طی این مرحله و در صورت پذیرفته شدن در آزمون نهایی تقلید، نوجوان استعداد قرآنی به مرحله دوم آموزش راه می‌یابد که در این مرحله باید بتواند سبک‌های قرائت اساتید قرآنی را اجرا کند؛ ضمن اینکه در هر دو مرحله شرکت دادن قرآن‌آموز در مسابقات و محافل قرآنی در دستور کار قرار می‌گیرد.

سرپرست امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان در خصوص حمایت این اداره از استعدادهای درخشان قرآنی استان، بیان کرد: این استعدادها به‌منظور تشویق و تقویت، در دوره جدید طرح استعدادهای قرآنی شرکت داده می‌شوند، به علاوه بر اساس اعلام دارالقرآن کشور، اوایل سال آینده همایش برگزیدگان استعدادهای برتر قرآنی با رویکرد مسابقه‌ای در یکی از استان‌های کشور برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام کارگر با اشاره به اینکه «طرح استعدادهای قرآنی» ویژه شهرستان‌های ده‌گانه استان از ابتدای سال آینده آغاز خواهد شد، بیان کرد: بر اساس این طرح، در مرحله نخست، علاقه‌مندان مستعد قرائت تحقیق در هر شهرستان انتخاب می‌شوند و در صورت لزوم تحت آموزش‌های عمومی قرار می‌گیرند. این افراد پس از آموزش چند ماهه تقلید و تطبیق و غربالگری، به مرحله استانی راه پیدا می‌کنند.

وی در خصوص اساتید این دوره، تصریح کرد: یک مربی قرائت از هر شهرستان انتخاب و در دوره تبیین طرح و ارائه الگوها شرکت می‌کنند، در حین اجرای طرح نیز نظارت و سرکشی از کلاس‌ها انجام می‌شود. در مرحله استانی نیز چند استاد در مباحث گوناگون اعم از تجوید، وقف و ابتدا و صوت و لحن امر آموزش استعدادهای قرآنی را بر عهده می‌گیرند.

حجت‌الاسلام کارگر گفت: در فرآیند اجرای طرح استانی استعدادهای قرآنی مبحث انگیزشی و تشویق نیز در دستور کار قرار دارد که تولید اثر از تلاوت‌ها در قالب لوح فشرده و انتشار در فضای مجازی، برگزاری مسابقات و محافل قرآنی، برپایی اردو و ... برای استعداهای قرآنی از بخش‌های دیده شده در طرح است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری منطقه چهارمحال و بختیاری مسابقات قرآنی استعدادهای درخشان قرآنی استعدادهای قرآنی طرح استعدادهای حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۰۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف در محور بروجن به لردگان دو فوتی برجای گذاشت

رئیس پلیس راه چهارمحال‌وبختیاری گفت: وقوع یک تصادف در محور بروجن به لردگان منجر به فوت دو نفر شد.

سید غلامعلی نوربخش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: عصر امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ در اثر برخورد یک دستگاه سواری پژو با یک دستگاه کامیون ایسوزو در محدوده روستا گدارکبک محور بروجن به لردگان راننده و سرنشین سواری پژو جان باختند.

وی افزود: علت وقوع این حادثه طبق نظر کارشناس تصادفات پلیس راه، توجه نکردن به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی تشخیص داده شده است.

رئیس پلیس راه چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: توصیه می‌شود رانندگان با رعایت سرعت مطمئنه، صبر و حوصله در رانندگی، عدم رانندگی در هنگام خستگی و خواب آلودگی و توجه کامل به جلو در جهت پیشگیری از وقوع حوادث رانندگی مؤثر باشند.

کد خبر 747055

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بارش‌های پراکنده برای چهارمحال‌ و بختیاری
  • ثبت بیش از ۲۰۰۰ مزاحمت تلفنی در اورژانس چهارمحال‌وبختیاری
  • ثبت بیش از ۲ هزار مزاحمت تلفنی در اورژانس چهارمحال‌وبختیاری
  • تصادف در محور لردگان جان یک نفر را گرفت
  • مدیریت اجتماعی پسماند در ۱۵ شهر و روستای چهارمحال وبختیاری
  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌وبختیاری اعلام شد
  • نوزدهمین دوره مسابقات قرآنی مرحله استانی در اسفراین برگزار شد
  • تصادف در محور بروجن به لردگان دو فوتی برجای گذاشت
  • چهارمحال‌وبختیاری رتبه اول کشور در عملکرد محیط طبیعی و تالاب‌ها را کسب کرد
  • وضعیت مطلوب شیر مدارس در چهارمحال‌وبختیاری