Web Analytics Made Easy - Statcounter

موحدی زاده با بیان اینکه منطقه خراسان از دیرباز یکی از مهمترین پایگاه‌های هنری و پرورش نیروهای خلاق در رشته‌های مختلف هنری بوده، گفت:هنر عمیق و با ارزشی مانند تئاتر می‌تواند سطح فرهنگی جامعه را ارتقاء داده و به انتقال مفاهیم اجتماعی کمک شایانی کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «حمیدرضا موحدی زاده» امروز( ۱۲ مهر) در بازدید از پروژه اجرای پردیس تئاتر مشهد با اشاره به اینکه شهر مشهد و منطقه خراسان از دیرباز یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های هنری و پرورش نیروهای خلاق در رشته‌های مختلف هنری بوده، گفت: بی‌شک وجود مراکز مجهز و دارای امکاناتی مانند پردیس تئاتر به پرورش نسل‌های خلاق و هنرمند کمک شایانی کرده ضمن اینکه چنین مراکز فرهنگی و هنری به‌مثابه فضا و محفلی برای پرورش انسان به شمار می‌رود لذا وجود چنین مرکزی در مشهد از واجبات حوزه فرهنگی و اجتماعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نایب ‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه کلنگ احداث این پروژه در آذرماه سال گذشته و با حضور وزیر ارشاد بر زمین خورد، افزود: در هنگام آغاز به کار عملیات اجرایی پروژه، مدیریت شهری مشهد به همه شهروندان فرهنگ مدار و هنردوست این کلان‌شهر مذهبی قول داد که پروژه در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد همچنان نیز پای قول خود استواریم و درصد پیشرفت پروژه حاکی از برنامه زمان‌بندی آن دارد همچنین در جلسه امروز کمیسیون فرهنگی مقرر شد برای تسریع درروند اجرایی پروژه ۴۰ میلیارد تومان بودجه نقدی در لایحه اصلاح بودجه سال جاری این پروژه در نظر گرفته شود تا امکان تکمیل و بهره برداری از فاز اول پروژه در ابتدای تابستان سال آینده مهیا شود.

 

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد با تأکید بر اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده پردیس تئاتر مشهد مجموعه ای فاخر درشان جایگاه فرهنگی پایتخت معنوی ایران اسلامی خواهد بود افزود: تئاتر سرچشمه همه هنرهاست و قدیمی‌ترین شاخه هنری در تاریخ بشری است که از دو هزار سال پیش‌نمایش در جوامع بشری رایج بوده و سالن های چند ده هزارنفری برای حضور مردم ساخته‌وپرداخته شده بود.

 

موحدی زاده تأکید کرد: هنر عمیق و با ارزشی مانند تئاتر می‌تواند سطح فرهنگی جامعه را ارتقاء داده و به انتقال مفاهیم اجتماعی کمک شایانی کند، در شهر مشهد نیز باوجود مردمان هنرپرور و هنردوست، ظرفیت بسیاری در این عرصه وجود دارد و در حال حاضر و درگذشته تعداد پرشماری از هنرمندان از این خاک هنرپرور سر برآورده و در عرصه هنر مملکت به شهرت و اعتبار رسیده‌اند لذا باید بتوانیم در مشهد با شناسایی ظرفیت‌ها، امکان رشد و بالندگی آن‌ها را مهیا کنیم، لازمه چنین اقدامی نیز وجود مراکز مجهز و پیشرفته‌ای مانند پردیس تئاتر مشهد است.

 

وی گفت: سالن بزرگ پردیس تئاتر قابلیت گنجایش ۷۰۰ نفر تماشاگر را در خود خواهد داشت ضمن اینکه سه سالن بلک باکس برای اجرای تئاترهای هم‌زمان و اجرای برنامه‌های آموزشی در این پروژه پیش‌بینی‌شده است.

 

نایب ‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: مجموعه مدیریت شهری مشهد به‌ویژه معاونت عمران و حمل‌ونقل و سازمان عمران شهرداری مشهد برای اجرای سریع و بدون کم‌وکاست پروژه پای‌کار ایستاده اند و از هیچ تلاشی برای تکمیل به‌موقع و واگذاری آن به هنرمندان به‌عنوان بهره‌برداران اصلی آن کوتاهی نمی‌کنند.

 

موحدی‌ زاده همچنین گفت: همان‌گونه که در مشهد حرم نورانی امام رضا علیه‌السلام به قطب مذهبی و معنوی شناخته‌شده، آرامگاه حکیم طوس قطب فرهنگی این منطقه است با راه‌اندازی مراکزی چون پردیس تئاتر می‌توانیم قطب هنری پرتوان و امیدبخشی در شرق کشور ایجاد کنیم.

 

وی ادامه داد: از آغازین روزهای آغاز به کار شورای پنجم بر این باور بودیم باوجود انبوه استعدادها و توانایی‌های هنری در شهر مشهد، خلأ مرکزی درشان و جایگاه این شهر و جامعه هنری آن حس می‌شد لذا ایده احداث پردیس تئاتر مشهد باهدف کمک به ارتقاء فرهنگ شهروندان، پرورش نیروهای خلاق هنری و ارائه خدمات ارزشمند به شهروندان پایتخت معنوی ایران اسلامی در دستور کار قرار گرفت.

 

نایب رئیس شورای شهر مشهد هنر تئاتر را زبان عشق و دوستی و صلح لقب داد و افزود: مهم‌ترین هدف و همه تلاش ما در جهت رشد و توسعه شهر مشهد است و برای این هدف متعالی با هیچ‌کس اختلاف‌نظر و مخالفت نداریم. همه باید با هم افزایی توان و نیروهای خود در جهت تعالی این شهر گهربار و ارزشمند تلاش کنیم.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد پردیس تئاتر شهر مشهد هنرمندان پردیس تئاتر مشهد شهر مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۰۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص اعتبار از محل قرارگاه شهید آوینی برای تقویت انجمن های هنری

به گزارش خبرنگار مهر، حسین محمودی فر شامگاه یکشنبه در نشست با رؤسای انجمن‌های هنری که حضور مشاور برنامه ریزی و نظارت راهبردی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، افزود: بهره گیری از پتانسیل و ظرفیت انجمن‌های فرهنگی و هنری از جمله اهداف و سیاست‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی افزود: بر این امر واقف هستیم که انجمن‌های فرهنگی و هنری می‌توانند در راستای ارتقا و رونق حوزه فرهنگ و هنر نقش آفرینی کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، تاکید کرد: استان مرکزی مهد پرورش مفاخر، دانشمندان و هنرمندان بزرگی است که در طول تاریخ خدمات ارزنده‌ای را در حوزه‌های مختلف به کشور ارائه کرده‌اند و باید اذعان داشت که انجمن‌های فرهنگی و هنری در این استان در جهت رشد و اعتلای فرهنگ و هنر جامعه به خوبی نقش آفرینی می‌کنند.

وی افزود: امسال شاهد اتفاق خوبی در حوزه فرهنگ و هنر هستیم به طوری که از محل قرارگاه شهید آوینی، برای تقویت انجمن‌های فرهنگی و هنری به خصوص فعالیت‌های تولیدی اعتباراتی اختصاص داده شد تا انجمن‌ها در تولید آثار فاخر و همچنین آموزش و تربیت هنرمندان هزینه کنند.

محمودی فر، زبان هنر را به عنوان رساترین و مؤثرترین زبان انتقال پیام در جامعه یاد کرد و گفت: هنر بر روح و روان انسان‌ها، تأثیری عمیق و ماندگار دارد به همین منظور هزینه در بخش فرهنگ و هنر یک سرمایه محسوب می‌شود که نقش اساسی بر آینده حوزه فرهنگ و هنر خواهد داشت.

کد خبر 6084873

دیگر خبرها

  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود
  • این خبرها را از دست ندهید
  • «دروغ پارلمانی» در پردیس شهرزاد بازگو شد
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • «دروغ پارلمانی» به شهرزاد آمد/ با دروغ همه چیز به دست میاد!
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه
  • مانوین؛ حل مسائل جامعه با فناوری‌های فرهنگی و نوآور
  • هنر نمایشی ابزار‌ی برای انتقال موضوعات و مفاهیم به جامعه
  • تخصیص اعتبار از محل قرارگاه شهید آوینی برای تقویت انجمن های هنری