Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@15:09:54 GMT

وضعیت کرونا در کردستان نگران کننده است

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۱۰۸۷۹

وضعیت کرونا در کردستان نگران کننده است

ایسنا/کردستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، با اشاره به اینکه وضعیت شهرستان های سنندج، بانه و سقز در راستای مبتلایان به کرونا بسیار نگران‌کننده است، گفت: در حال حاضر وضعیت تمام شهرستان‌های استان قرمز و نارنجی است.

فرزین رضاعی، امروز(12 مهرماه) در جلسه ستاد کرونا، با اشاره به اینکه اکنون 47 نفر بیمار مبتلابه کرونا در بخش ویژه (آی سی یو) بستری هستند، اظهار کرد: در حال حاضر 285 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به آمار بستری‌شدگان در کردستان به تفکیک شهرستان‌های استان، افزود: سنندج 127 نفر، سقز 37 نفر، مریوان 34 نفر، گروه 25 نفر بیجار: 20 نفر، کامیاران 20 نفر، دیواندره 5 نفر، بانه 16 نفر و دهگلان 1 نفر به کرونا مبتلا هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، از مرگ 4 بیمار در 24 ساعت گذشته خبر داد و آمار فوت‌شدگان براثر بیماری کرونا در کردستان از ابتدا تاکنون را 482 نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد 170 نفر در سنندج، 94 نفر در سقز،43 نفر در قروه،38 نفر در کامیاران،35نفر در بانه،34نفر در دیواندره،31 نفر در بیجار،27 نفر در مریوان و 10نفر در دهگلان جان ‌باختند که همه موارد به‌صورت بهداشتی و با رعایت دستورالعمل‌های مرتبط دفن شده‌اند.

رضاعی بیان کرد: اگر به این روند پیش برود با شرایط سخت تر خردادماه قرار می‌گیریم و تعداد مرگ‌ومیر به کرونا بیشتر می‌شود.

به گفته وی طبق شواهد و نتایج فعلی مبتلایان به کرونا، افراد جوان در استان نیز بیشتر به این بیماری مبتلا می‌شوند و این‌یک هشدار جدی برای جوانانی است که از کنار این بیماری بی‌تفاوت می‌گذرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، خواستار تعطیلی مدارس به مدت دو هفته و نماز جمعه شد و از فرمانداران شهرستان‌ها نیز درخواست کرد که در این راستا دانشگاه را حمایت کنند.

رضاعی با اشاره به اینکه وضعیت شهرستان های سنندج، بانه و سقز در راستای مبتلایان به کرونا بسیار نگران‌کننده است، افزود: در حال حاضر وضعیت تمام شهرستان‌های استان قرمز و نارنجی است.

ابراهیم قادری، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، گفت: با توجه به آمار، شیب افزایشی بیماران کرونا در کشور از اوایل اسفند تاکنون بسیار تند است.

وی افزود: استان کردستان به میزان بروز به ازای صد هزار نفر وضعیت مناسبی دارد اما در طول این چند هفته میزان بروز افزایش‌یافته است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیان کرد: استان کردستان نسبت به استان‌های دیگر از پیک دوم در خردادماه تاکنون به‌خوبی توانسته این ایپدمی را کنترل و مرگ‌ومیر ناشی از کرونا را کاهش دهد.

قادری ذکر کرد: در آبان ماه انتظار اپیدمی شدیدتر را داریم در این راستا افزایش قرنطینه خانگی، افزایش ظرفیت تست، هشدارها را تشدید و افراد را به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توصیه می‌کنیم.

وی ادامه داد: محدودیت‌ها در این جهت بسیار مهم است چراکه یک بیمار مبتلا به کرونا به‌راحتی می‌تواند 15 نفر را مبتلا کند، در پاساژها، ادارات و اصناف باید محدودیت اعمال شود که شاهد افزایش مبتلایان به کرونا نباشیم.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان همچنین خواستار عدم برگزاری مهمانی‌ها، تجمعات، عروسی و عزا شد.

قادری گفت: اگر بسیاری از پاساژها ازجمله شهرستان بانه محدودیت‌ها را رعایت نکند به‌ناچار بسیاری از مغازه‌ها را پلمب می‌کنیم.

رشید قربانی، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کردستان، نیز در این جلسه گفت: 17 مدرسه استان به‌صورت مجازی آموزش‌ها را برگزار می‌کنند.

وی بیان کرد: در هفته اول بازگشایی مدارس 90 درصد از دانش آموزان در کلاس حضور داشتند، اما در حال حاضر تنها 20 درصد از دانش آموزان یعنی در هر کلاس 6 نفر حضور دارند و در مناطق روستایی 80 درصد از دانش آموزان حضوری آموزش می بینند.

قربانی ادامه داد: نباید از کلمه تعطیلی مدارس استفاده کرد چراکه مدارس کاملاً در فضای مجازی به‌صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

محمد دره وزمی، رئیس صنعت، معدن و تجارت استان کردستان گفت: با توجه به اینکه مراجعین کافه‌ها بیشتر افراد جوانی هستند که متأسفانه از ماسک استفاده نمی‌کنند و موجب تشدید کرونا می‌شوند نسبت به تعطیلی آن‌ها اقدام می‌شود.

 گفتنی است در این جلسه تعدادی از فرمانداران شهرستان‌ها درخواست تعطیلی مدارس و به‌صورت غیر حضوری را داشتند و همچنین برای کاهش مبتلایان به کرونا در صدد تعطیلی کافه‌ها و رستوران‌ها شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس استانی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کردستان مبتلایان به کرونا استان کردستان حال حاضر شهرستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۰۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا پزشکان خودکشی می‌کنند؟

خودکشی رزیدنت‌ها و پزشکان در ماه‌های اخیر، نگرانی‌ها را بابت وضعیت این صنف بیشتر کرده است.

به گزارش انتخاب، حسین کرمانپور، پزشک، درباره خودکشی رزیدنت‌ها گفت: شما یک زمان یک خودکار گم می‌کنید، یک زمان طلا گم می‌کنید. طلا اگر خیلی کوچک هم باشد، بیشتر صدا می‌کند، اما اگر یک خودکار افتاد زمین، کسی نگران نمی‌شود. دولت باید نگران سرمایه‌های خودش باشد. جامعه پزشکی که قرار است آینده کشور را تأمین کنند، یک سرمایه جدی به حساب می‌آیند. اینکه عده‌ای داد می‌زنند و نگران این موضوع هستند به این خاطر است که یک سرمایه با هزینه ملت در حال از بین رفتن است. مهاجرت پزشکان و خودکشی‌ها و ترک کردن طرح‌هایشان نگرانی‌های جدی ایجاد می‌کند که سازمان نظام پزشکی و قسمت‌های مرتبط باید پاسخگو باشند.

وی در ادامه درباره علل اصلی خودکشی دستیاران پزشکی و پزشکان بیان کرد: به نظر من علت این خودکشی‌ها طبقه‌بندی دارد و فقط علت مالی ندارد. علل مالی در رده‌های دوم و سوم است. مباحث کاری، امید به آینده، برخوردساختار‌ها و مباحث مالی در این بین مؤثر است. وقتی در سخت‌ترین رشته قبول می‌شوید، تضمین آینده هم مهم می‌شود. هزینه کنکور و تلاش بسیار و شب بیداری‌ها برای پزشک شدن و دریافت حقوق اندک به چه درد می‌خورد؟ ما هم که پزشک مانده‌ایم شرایط سختی داریم. اگر دستمزد نیروی کار تأمین نشود، یک جای کار عیب پیدا خواهد کرد. مثل این می‌ماند که شما قیمت یک کالا را کم نگه دارید، اما همان قیمت کم را هم پرداخت نکنید. به نوعی پزشک بودن در ایران صرفه اقتصادی ندارد. تنها چیزیکه برای پزشکی مانده بحث ارزش آن است.

کرمانپور درباره وضعیت پزشکان در کشور‌های توسعه یافته گفت: در کشور‌های جهان سوم و از جمله ایران، نگاه ما به پزشکی نگاه کارگری است. در کشور‌های پیشرفته، نگاه به پزشکی یک نگاه توام با دانش و فناوری است که در اختیار هرکسی نیست. در تمام دنیا برای پزشکان ارزش قائل هستند و درآمد‌های خوبی هم دارند. کسی که می‌خواهد به این ارزش دست پیدا کند زحمت بسیاری هم می‌کشد. دولت‌ها نیز مراقب پزشکان هستند تا بی انگیزگی، آن‌ها را به سوی خودکشی نکشاند.

دیگر خبرها

  • دانشکده داروسازی در کردستان در حال مقدمات تاسیس است
  • دانشکده داروسازی در کردستان تاسیس می‌شود
  • هوای شهرستان‌های زیرکوه در وضعیت خطرناک
  • تاسیس دانشکده داروسازی در کردستان به زودی
  • دانشکده داروسازی در استان کردستان تاسیس می شود
  • چرا پزشکان خودکشی می‌کنند؟
  • پذیرش دانشجوی داروسازی در کردستان + فیلم
  • ناوگان حمل و نقل علوم پزشکی کردستان توسعه می یابد
  • افزایش۳۰دستگاه خودرو عملیاتی و آمبولانس در علوم پزشکی کردستان
  • وضعیت اخلاق مداری دانشجویان