Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادگاهی در مصر ۲۸ عضو دیگر جماعت اخوان المسلمین مصر را به حبس ابد محکوم کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، دادگاه عالی جنایی و امنیتی دولت  مصر «دایره تروریسم» در  شهر فیوم مصر ۲۸ نفر از اعضای جماعت اخوان المسلمین را به اتهام قتل چهار نفر به حبس ابد محکوم کرد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری الاهرام مصر، این افراد متهم هستند که دوم سپتامبر ۲۰۱۵ چهار نفر با نام‌های احمد بلال جمعه، عشری محمد احمد، یاسر رؤوف مجلی و مدحت رؤوف مرقص را با انفجار یک دستگاه موتور سیکلت حامل مواد منفجره به قتل رساندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سال ۲۰۱۵ سال محکومیت «محمد مرسی» رئیس جمهور فقید و اسبق مصر و شماری دیگر از رهبران اخوان المسلمین به احکام اعدام و حبس ابد در پرونده  اعتراضات سال 2011 بوده است.

محمد مرسی اولین رئیس‌جمهور پس از انقلاب ۲۰۱۱ مصر و پنجمین رئیس‌جمهور تاریخ این کشور بود که از چالش‌های پیش روی او در دوران قدرتش، اختلاف با فرماندهان عالی‌رتبه ارتش مصر در زمینه دخالت آنها در سیاست بود.

محمد مرسی در دوازدهم تیر ۱۳۹۲ پس از ناآرامی‌های چندروزه در مصر و با کودتایی به دست ارتش مصر، برکنار و زندانی شد و با چند مورد اتهام مواجه و به چند حبس بلندمدت محکوم شده بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تروریسم اخوان المسلمین مصر محمد مرسی اخوان المسلمین حبس ابد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۳۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۵۷۶ هکتار اراضی ملی گلستان به بیت‌المال

رئیس کل دادگستری استان گلستان، گفت: سال گذشته با رای دادگاه‌های استان نزدیک به ۵۷۶ هکتار جنگل و مرتع به بیت‌المال بازگشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، حیدر آسیابی، اظهار داشت: سال گذشته با رای دادگاه‌های استان نزدیک به 576 هکتار جنگل و مرتع به بیت‌المال بازگشت که از این سطح بیش از 77 هکتار اراضی جنگلی و بیش از 475 هکتار هم مرتع بوده است.

رئیس کل دادگستری استان گلستان، افزود: بیش از 23 هکتار هم از اراضی ساحلی استان جزو اراضی بود که با ورود دادگستری استان، خلع ید شد .

وی گفت: برای اعمال دقت و تسریع در رسیدگی به پرونده‌های مربوط به اراضی ملی، دادگاه‌های ویژه‌ای در حوزه‌های قضایی استان اختصاص داده شد که نتیجه آن افزایش آرای خلع ید از عرصه‌های جنگلی و مرتعی استان است.

آسیابی ادامه داد: تاکید دادگستری بر اجرای تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری زمین‌های کشاورزی و باغی هم سبب شد پارسال از تغییر کاربری 14 هکتار زمین کشاورزی و باغی استان هم جلوگیری شود.

رئیس کل دادگستری استان گلستان عنوان کرد: سال گذشته همچنین با پیگیری دادگستری،  برای حدود 300 هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان به نام منابع دولت، سند صادر شد.

وی بیان کرد: مسدود شدن  431 چاه غیرمجاز، آزادسازی 152 هکتار حریم و بستر رودخانه‌ها از تلاش‌های دادگستری استان در حوزه حفظ حقوق عامه در سال 1402 بود.

انتهای پیام/581/

دیگر خبرها

  • دادگاه عالی اروپا آمازون را محکوم کرد/ تشدید قانون خدمات دیجیتال
  • غول دنیای ارزهای دیجیتال به ۲۵ سال زندان محکوم شد
  • «سلطان رمزارز» به ۲۵ سال زندان محکوم شد
  • سکانس‌هایی از فیلم مهمانی خصوصی
  • برنامه شب‌های قدر حرم امام خمینی(س)؛ رئیس قوه قضائیه و رئیس جمهوری در شب‌های نوزدهم و بیست یکم سخنرانی می کنند
  • حبس ابد برای رئیس فدراسیون فوتبال چین
  • بازگشت ۵۷۶ هکتار اراضی ملی گلستان به بیت‌المال
  • نگرانی شریعتمداری از احضار احمدی نژاد به دادگاه: حالا چرا اینقدر عجله؟!
  • حکم زندان برای ۲ مقام ارشد فوتبال چین
  • نگرانی حسین شریعتمداری از احضار احمدی نژاد به دادگاه : حالا چرا اینقدر عجله؟ چرا بلافاصله بعد از انتخابات؟