Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

 10 نماینده دیگر به ترکیب مجلس یازدهم افزوده شد؛ 21 شهریور ماه مردم 10 حوزه انتخابیه نماینده خود را برای حضور در قوه مقننه و پیگیری خواسته های به حق شان برگزیدند و چهارشنبه 9 مهرماه اعتبارنامه این 10 نماینده به تایید مجلس شورای اسلامی رسید، اما همچنان ترکیب مجلس یازدهم تکمیل نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

6 کرسی بهارستان همچنان خالی است که برای تکمیل آن انتخاباتی در روز جمعه 28 خردادماه سال 1400 برگزار می شود، اما چه شد که این 6 کرسی مجلس خالی ماند؟

پس از اعلام نتایج انتخابات مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان صلاحیت منتخب مردم تفرش و آشتیان را رد کرد، شورای نگهبان با اسنادی که در اختیار داشت و با وجود اتمام انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی، اعلام کرد مدرک تحصیلی سینا کمالخانی جعلی است. طبق قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی افرادی می توانند کاندیدای انتخابات مجلس شوند که حداقل مدرک تحصیلی آنها کارشناسی ارشد باشد اما، مدرکی که کمالخانی از موسسه ای گرفته بود مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات فناوری نبود.

شیوع بیماری کرونا جان سه نفر از نمایندگان مجلس را گرفت، پیش از تشکیل مجلس یازدهم، فاطمه رهبر منتخب مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و محمدعلی رمضانی، منتخب مردم آستانه اشرفیه به بیماری کوید 19 مبتلا شدند و به دلیل داشتن بیماری های زمینه ای فوت کردند. با تشکیل مجلس و تایید اعتبارنامه ها، تعداد دیگری از نمایندگان به کرونا مبتلا شدند اما عیسی جعفری نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در برابر این بیماری شکست خورد و درگذشت.

در جریان رسیدگی به اعتبارنامه نمایندگان، که ابتدای آغاز هر دوره مجلس انجام می شود، تعدادی از نمایندگان به اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون از حوزه انتخابیه گچساران اعتراض کردند پس از بررسی این اعتراض در شعبه مربوطه، کمیسیون تحقیق و صحن علنی، نمایندگان با رای منفی به اعتبارنامه این منتخب، تاجگردون را از ادامه حضور در مجلس یازدهم محروم کردند.

قرار بر این بود که در حوزه انتخابیه میانه نیز انتخابات مرحله دوم برگزار شود و از بین دو کاندیدا که بیشترین رای را کسب کرده اند یک نفر به مجلس راه پیدا کند و 2 نماینده حوزه انتخابیه  «میانه» مشخص شوند، سید اسماعیل موسوی دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور توضیح داد:  به دلیل اینکه صلاحیت یکی از کاندیداهای  این حوزه انتخابیه از سوی شورای نگهبان رد شد، انتخابات این حوزه در 1400 برگزار خواهد شد.

بنابراین مجلس یازدهم شورای اسلامی 28 خرداد ماه سال 1400 با برگزاری انتخابات میان دوره ای در حوزه انتخابیه "آستانه اشرفیه"، "تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس"،"تفرش"، "بهار و کبودرآهنگ"، "گچساران" و "میانه" تکمیل می شود و با قدرت و قوت هر چه تمام تر در حوزه قانونگذاری و نظارت اقدام می کند.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مجلس یازدهم انتخابات مجلس کرونا انتخابات انتخابات مجلس صلاحیت مجلس یازدهم مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه مجلس یازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۴۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم

به گزارش جماران، جدول زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی منتشر شد.

ستاد انتخابات کشور، کلیات برنامه زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را منتشر کرد.

 

ردیف

موضوع برنامه

مهلت اجرا به روز

تاریخ اجرای برنامه

1

تعیین تعداد و محل استقرار شعب اخذ رأی

7 روز

1403/01/21 تا  1403/01/27

2

صدور دستور تجدید انتخاب  معتمدین هیأت اجرایی

1 روز

1403/01/28

3

اطلاع رسانی فهرست امکانات، تسهیلات و برنامه زمانبندی ، هزینه استفاده از آنها و نحوه مراجعه نامزدها توسط هیأت بررسی تبلیغات استان 

حداکثر دو هفته قبل از شروع تبلیغات

1403/01/30

4

انتخاب اعضای شعب ثبت نام و اخذ رأی توسط هیأت اجرایی و معرفی به فرماندار یا بخشدار جهت صدور حکم

10 روز

1403/01/29  تا 1403/02/07

5

انتشار آگهی اسامی نامزدهایی که به مرحله دوم راه یافته اند در سراسر  حوزه انتخابیه  توسط فرمانداران مراکز حوزه های انتخابیه  مربوطه(اطلاع رسانی عمومی از طریق رسانه های عمومی و صداوسیمای مرکز استان)

1 روز

1403/02/11
6

انتشار آگهی انتخابات در سراسر حوزه  های انتخابیه ای مرحله دوم  توسط هیأت های اجرایی مراکز حوزه انتخابیه مربوطه(اطلاع رسانی عمومی از طریق رسانه های عمومی و صداوسیمای مرکز استان)

1 روز

1403/02/11

7

صدور احکام اعضای شعب اخذ رأی مرحله دوم و دعوت از آنان جهت شرکت در جلسه توجیهی

10 روز

1403/02/11  تا 1403/02/20

8

تبلیغات انتخاباتی نامزدها و طرفداران آنان (از ساعت 00:00 روز پنجشنبه 1403/02/13 تا  08:00 صبح روز پنجشنبه مورخ 1403/02/20)

7 روز

1403/02/13  تا 1403/02/20

9

ثبت کلیه فرآیندها و امکانات الکترونیکی برای برگزاری انتخابات کاملاً الکترونیکی و تأیید شورای نگهبان

یک هفته قبل از روز اخذ رأی

1403/02/14

10

صدور کارت جهت حضور نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رأی از سوی هیات نظارت مربوطه

3 روز

1403/02/18 تا 1403/02/20

11

ممنوعیت تبلیغات انتخاباتی نامزدها و طرفداران آنان (ممنوعیت از  ساعت 08:00 صبح روز پنجشنبه مورخ 1403/02/20 آغاز می شود.)

1 روز

1403/02/20
12

اخذ رأی از واجدین شرایط

1 روز

1403/02/21

 

 

دیگر خبرها

  • دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه کرمانشاه تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • ۲۲ روز مانده تا تعیین تکلیف ۴۵ کرسی باقیمانده مجلس دوازدهم /انتخابات مرحله دوم در کدام حوزه ها الکترونیکی است؟
  • دور دوم انتخابات مجلس در تهران الکترونیکی برگزار می‌شود
  • راه اندازی پویش های انتخاباتی در کرج
  • رقابت ۲+۱ برای بالانشینی در بهارستان
  • رقابت ۲+۱ برای بالانشینی در بهارستان | رقابت این ۴ نقر به قالیباف
  • صدور اعتبار نامه نمایندگان منتخب تهران در مجلس دوازدهم
  • صدور اعتبارنامه ۱۴ نماینده منتخب تهران در مجلس
  • جدول زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم
  • وضعیت ایران قبل و بعد از انتخابات اخیر؛ قیمت دلار در ابتدای مجلس یازدهم چند بود؟