Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-معاون بهره‌وری املاک و اراضی بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی از اخذ سند مالکیت تک برگ برای بیش از ۱۶۳ هکتار از اراضی موقوفه آستان قدس رضوی در یک سال گذشته خبر داد. - اخبار استانها -

مرتضی حقیقی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس با بیان اینکه مهم‌ترین عامل تثبیت وقف و زمینه‌ساز اجرای امینانه نیات واقفین، صدور سند مالکیت است، اظهار داشت: با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان خراسان رضوی و تلاش همکاران ما در معاونت املاک و اراضی آستان قدس، اسناد مالکیت تک برگ بیش از 163 هزار هکتار از اراضی موقوفات آستان قدس رضوی در یک سال گذشته صادر و تحویل آستان قدس رضوی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تاکنون سند مالکیت 163 هزار و 365 هکتار  از اراضی موقوفه در روستای «زیاران» از توابع بخش مرکزی شهرستان آبیک استان قزوین، روستای «کندکلی» سرخس، «فرهادگرد» نیشابور، «حاتم قلعه» درگز و «صفی آباد»، «محمدآباد»، «خیابان»، «علی آباد» و «صفر قلعه» تحویل گرفته شده است.

اصفهان| خادمیاران کانون شهدای آستان قدس رضوی یاد و خاطرات پیاده‌روی اربعین را زنده کردند + تصاویر116 هزار بیمار از خدمات متنوع مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی بهره مند شدندتولیت آستان قدس: برای بازگشایی رواق‌های حرم مطهر ‌با وزیر بهداشت گفت‌وگو کردم‌ / وزارت بهداشت پروتکل‎های جدید ‌‌ارائه دهد

حقیقی ابراز کرد: در حال حاضر سه دسته سند ملکی وجود دارد؛ برخی از اسناد دارای سند مالکیت تک برگ براساس سیستم کاداستر هستند که حدود، مساحت و جانمایی دقیق آن مشخص شده است، برخی دارای سند جریانی‌ هستند که مراحل اخذ سند مالکیت آن انجام شده اما منجر به صدور مالکیت نشده و نوع دیگر سند دفترچه‌ای است که براساس آن مالکیت آن تثبیت شده اما حدود و مساحت مشخصی ندارد که همین امر سبب تعدی و تصرف املاک موقوفه توسط برخی افراد سودجو می‌شود.

معاون بهره‌وری املاک و اراضی بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی با بیان اینکه یکی از وظایف ما این است که اسناد دفترچه‌ای را تبدیل به سند تک برگ کاداستر کنیم اضافه کرد: 43 درصد محدوده مصوب فعلی مشهد موقوفه است اما ما مالک همه آن نیستیم و این مقدار عمدتاً در اختیار مستأجران بوده و بخش محدودی از آن در مالکیت ما باقی مانده است.

انتهای پیام/282/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آستان قدس رضوی سند مالکیت بهره وری تک برگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۴۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت‌ های مشاوره‌ای آستان قدس رضوی در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی مدیر مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی گفت: این مرکز در راستای انجام وظایف اجتماعی و عام المنفعه خود به ارائه خدمات رایگان مشاوره‌ای در نقاط کم برخوردار مشهد می‌پردازد. دکتر رضا آذریان افزود: مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی بنا مسئولیت‌های خود، اقدام به توسعه خدمات روان شناختی در مناطق کم برخوردار مشهد کرده است. وی افزود: این مرکز علاوه بر ایجاد کلینیک‌های ۴ گانه در حرم مطهر رضوی (باب الهادی علیه السلام)، غدیر (حرم مطهر- ورودی بازار غدیر)، بعثت (بلوار شهید منتظری مشهد) و موسسه تربیت بدنی، اقدام به توسعه خدمات به صورت عام المنفعه در ۱۷ پایگاه کم برخوردار شهر مشهد کرده است. آذریان تصریح کرد: مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی به منظور آموزش و پیشگیری از مداخلات روانی و کاهش مشکلات روحی ساکنان مناطق کم برخوردار مشهد از آبان ماه سال ۱۳۹۹ توسعه خدمات روان شناسی و مشاوره در دستور کار قرار داده و ارائه خدمات در حال حاضر در ۱۷ پایگاه به ارائه خدمات مشغول است. مدیر مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی عنوان کرد: ارائه بیش از ۶ هزار خدمت در سال ۱۴۰۲ به مخاطبان حاشیه شهر به صورت مشاوره فردی و آموزش‌های گروهی در موضوعات خانواده، تربیتی و تحصیلی با مشارکت کتابخانه‌های آستان قدس رضوی، مدارس، مساجد و حسینیه‌ها و همچنین پایگاه‌های بسیج انجام پذیرفته است. شایان ذکر است مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی در سال ۱۳۹۷ با عنایت تولیت معظم وقت آستان قدس رضوی و با تجمیع دو مرکز مشاوره حرم مطهر و آستان مهر رضوی افتتاح گردید. این مرکز با هدف توسعه کمی و کیفی ارائه خدمات مشاوره‌ای و پاسخگویی به نیاز‌های مشاوره‌ای زائران و مجاوران، مبتنی بر مدل‌های مشاوره و آموزه‌های دینی به ارائه خدمات می‌پردازد.

دیگر خبرها

  • مراسم استقبال از پرچم آستان قدس رضوی در مالزی
  • صدور اسناد مالکیت جزایر استان بوشهر تسریع می‌شود
  • پاکسازی ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی با مشارکت مردم
  • تثبیت مالکیت و حد نگاری املاک و اراضی ادامه‌دار باشد
  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی
  • دسترسی به 250 هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی
  • اهدای قرآن ویژه فلسطین به هیئت آستان قدس رضوی در مالزی
  • تحویل اسناد مالکیت حدنگاری ۵ تالاب و بزرگترین موقوفه کشور
  • اسناد مالکیت ۲۵ هزار هکتار حریم و بستر رودخانه در خوزستان صادر شد
  • فعالیت‌ های مشاوره‌ای آستان قدس رضوی در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد