Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@04:12:38 GMT

توصیه‌های خوراکی برای پیشگیری از آنفلوآنزا

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۱۵۲۴۱

توصیه‌های خوراکی برای پیشگیری از آنفلوآنزا

به گزارش «تابناک»، میترا جاودان در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: بیماری‌های تنفسی یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها در فصل‌های سرد سال است و موثرترین راهکار برای پیشگیری از ابتلا به آن تقویت سیستم ایمنی بدن است.

وی بیان کرد: شهروندان باید از میوه و سبزیجات که منبع غنی ویتامین «سی» مانند انواع مرکبات، سبزیجات زرد رنگ و نارنجی همچون کدو حلوایی، هویج، شلغم، لبو و انواع کلم مثل کلم بروکلی مصرف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس تغذیه گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان همچنین نوشیدن مایعات گرم همچون چای به خصوص چای سبز به خاطر آنتی اکسیدانی‌های موجود، دم کرده پونه و آویشن را توصیه کرد.

جاودان اظهار داشت: ویتامین «آ» موجود در غذاهای گیاهی مانند میوه‌ها و سبزی‌های زرد، قرمز، نارنجی و سبز تیره ، اسفناج، هویج، انبه، کلم بروکلی و گوجه فرنگی، کدو حلوایی، آلو، زردآلو، خرمالو، گرمک، فلفل دلمه‌ای نقش مهمی در پیشگیری از بیماریهای ریوی دارد و این سبزیجات را می توان به‌ صورت خام و بخار پز در کنار غذا مصرف کرد.

وی ادامه داد: همچنین مصرف مواد غذایی غنی شده با ویتامین «دی» نظیر ماهی‌های چرب، زرده تخم مرغ و شیر مورد تاکید است همچنین انتظار می رود شهروندان از مصرف مکمل ویتامین «دی» با مشورت پزشک غافل نشوند.

کارشناس تغذیه گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: «روی» از جمله مواد معدنی است که نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد و از منابع حیوانی مانند گوشت و غذاهای دریایی، شیر و لبنیات بهتر جذب می‌شود.

جاودان افزود: در منابع گیاهی مانند جوانه گندم، حبوبات و آجیل نیز «روی» وجود دارد همچنین توصیه می‌شود از جوانه گندم، ماش و عدس هنگام تهیه سالاد استفاده شود.

وی با بیان اینکه «آهن» ماده مغذی دیگری است که موجب افزایش مقاومت بدن می‌شود اضافه کرد: میزان جذب آهن در منابع حیوانی مانند انواع گوشت بیشتر است ولی در منابع گیاهی مانند حبوبات، انجیر، تخم شربتی، جگر، مغزها و خشکبار، خرما، توت خشک و برگه‌های میوه مثل برگه زردآلو نیز وجود دارد.

کارشناس تغذیه گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت: برای افزایش میزان جذب آهن در منابع گیاهی بهتر است همراه با ویتامین «سی»که به طور طبیعی در سبزی و میوه ها وجود دارد مصرف شود.

جاودان بیان کرد: «پروبیوتیک‌ها» موجود در ماست، پنیر و دوغ نیز می توانند بدن انسان را تقویت کنند بنابراین به شهروندان توصیه می‌شود از لبنیات حاوی پروبیوتیک‌ها استفاده کنند.

وی افزود: مصرف همزمان غلات و حبوبات موجب افزایش کیفیت پروتئین غذاها می شود پس برای افزایش مقاومت بدن خود باید غلات و حبوبات را باهم مصرف کرد.

همه ساله با آغاز فصل سرد سال شاهد شیوع آنفلوآنزا بوده که با شروع ناگهانی تب، سرفه خشک، سردرد، درد عضلانی و مفاصل، ضعف شدید، گلو درد و آب ریزش بینی همراه است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 عیسی آل کثیر پرسپولیس بندر دیلم آنفلوآنزا پیشگیری تغذیه مواد غذایی میوه سبزیجات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 عیسی آل کثیر پرسپولیس بندر دیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۵۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید سالانه ۳۵۰۰ تن قارچ خوراکی در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، علی دیانتی افزود: بیشترین قارچ خوراکی استان در شهرستان ارومیه و به مقدار ۹۰۰ تن تولید می شود و عمده قارچ خوراکی تولیدی در استان از نوع دکمه ای است.

وی اضافه کرد: ۶۸ واحد تولیدی قارچ در استان وجود دارد که بیش از ۲۰۰ نفر در این واحدها اشتغال دارند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: سرانه مصرف قارچ خوراکی در کشور حدود ۱.۵ تا ۲ کیلوگرم است که این مصرف سرانه برای استان حدود یک تا ۱.۵ کیلوگرم برآورد می شود.

دیانتی اضافه کرد: در سال جاری یک واحد تولیدی قارچ دکمه ای به ظرفیت ۵۰۰ تن در سال در شهرستان ارومیه در دست احداث است که پیش بینی می شود تا پایان شهریور ماه به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه تولید و پرورش این محصول اغلب در سالنهای سرپوشیده است، اظهار کرد: سازمان جهاد کشاورزی با معرفی برای دریافت تسهیلات بانکی احداث و یا سرمایه در گردش برای واحدهای تولیدی قارچ خوراکی از این واحدها جهت توسعه و تداوم تولید حمایت می کند.

دیانتی اضافه کرد: اغلب بذر مورد نیاز برای این اقدام تولیدی در واحد های دانش بنیان تولید، آماده سازی و در اختیار پرورش دهندگان قرار داده می شود.

قارچ سرشار از پروتئین است و مصرف آن باعث تنظیم کلسترول خون، افزایش فعالیت مغز، تقویت معده در هضم غذا و تسهیل در جذب مواد غذایی در بدن می شود.

 

 

دیگر خبرها

  • تولید سالانه سه هزار و 500 تن قارچ خوراکی در آذربایجان‌غربی
  • تولید سالانه ۳۵۰۰ تن قارچ خوراکی در آذربایجان‌غربی
  • فواید بی‌نظیر ریواس
  • غذا‌های مناسب برای پرکاری تیروئید
  • گیاهی که برای تعدیل قند خون در افراد دیابتی مفید است | فواید بی‌نظیر ریواس : این افراد نباید ریواس مصرف شود
  • ویژگی رژیم غذایی سالم چیست؟
  • اگر هر روز نوشابه بخوریم چه اتفاقی در بدن ما می‌افتد؟
  • چه خوراکی‌هایی را باید کمتر خورد؟
  • نقش گیاهان خوراکی طبیعی و دارویی در سلامت
  • این خوراکی‌ها را برای افزایش طول عمر بخورید