Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم بر لزوم مبارزه با کرونا از طریق بسیج گسترده عمومی و فعال کردن حوزه رسانه تاکید کرد.

سیدموسی حسینی کاشانی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش مجدد مبتلایان به کروناویروس و آغاز موج سوم شیوع در سطح کشور اظهار کرد: یکی از عوامل بسیار اثرگذار در کنترل شیوع بیماری جلب مشارکت مردم با استفاده از ابزارهای رسانه‌ای و فرهنگی و استفاده از قالب‌های هنری برای اجرای صحیح شیوه نامه های بهداشتی در جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اذعان به اینکه در استان قم در موج نخست شیوع کرونا با توجه به عدم آشنایی مردم با کروناویروس رسانه نقش قابل توجهی در آگاه‌سازی عمومی ایفا کرد گفت: اینجاست که بار دیگر نقش پیوست رسانه‌ای و فرهنگی در امور مختلف اهمیت خود را نشان می‌دهد؛ حضور جهادی نیروهای رسانه‌ای استان قم در ابتدای شیوع کرونا برای آگاهی‌بخشی عمومی و همچنین پاسخگویی به شبهات و شبهه‌افکنی‌های مغرضانه در این زمینه، توانست قم را به یک الگو و شهر نمونه در مقابله با کروناویروس در حوزه درمان، پیشگیری، فرهنگ‌سازی و خدمت‌رسانی تبدیل کند.
دبیر شورای اطلاع‌رسانی و مدیریت جو روانی مقابله با بیماری کرونا استان قم خواستار شکل‌گیری حرکت و عزمی همگانی در آگاهی بخشی عمومی برای بالا بردن باور مردم به اینکه تنها راه عبور از این بحران مشارکت همه مردم است ،شد و افزود: البته نکته‌ای که قابل توجه است این بوده که باید در زمینه پیشگیری و مقابله با کرونا عموم آحاد جامعه در کنار ابزارهای بازدارنده و ایجابی، وظیفه خود را در قبال بیان  آسیب های عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام دهند.
باید تک تک ما در جامعه نقش یک مامور بهداشت را ایفا کرده و وظیفه خود را در قالب تذکر لسانی رعایت نکات بهداشتی ایفا کنیم.
حسینی کاشانی بیان کرد: در شرایط فعلی جامعه رعایت نکات بهداشتی و پروتکل‌ها برای جلوگیری از شیوع بیش از پیش کرونا بنا بر بیان رهبر معظم انقلاب، وظیفه‌ای شرعی و ملی است و به همین خاطر رسانه نقش تبیین‌کننده این وظیفه و این نقش را دارد.
وی با اشاره به اعلام آمادگی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه برای ایفای نقش در زمینه آگاهی‌بخشی به جامعه در خصوص کرونا و راه‌های پیشگیری از کرونا گفت: امروز کمتر کسی در سطح شهر و کشور وجود دارد که از راه‌های پیشگیری از کرونا آگاهی نداشته باشد و نیاز امروز جامعه برخلاف روزهای نخست شیوع، بالا بردن باور مردم و فرهنگ‌سازی رعایت نکات بهداشتی است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در پایان سخنان خود تصریح کرد: هنرمندان ما در برهه‌های مختلف نقش خود را به خوبی در لباس فرهنگ‌سازی جامعه ایفا کرده‌اند؛ همین ایام محرم و صفر و تولید آثار و محتواهای حسینی و عاشورایی از سوی هنرمندان بسیار در زنده نگه داشتن و برقراری ارتباط مردم با این قیام بزرگ احیاگر اسلام موثر بوده و امید است بیش از پیش از این توان و بنیه فعال و اثرگذار در بطن جامعه در راستای فرهنگ‌سازی رعایت نکات بهداشتی در جامعه استفاده شود تا شاهد پیروزی مجدد ملت ایران بر این بیماری منحوس باشیم.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه قم کروناویروس مشاركت عمومي رعایت نکات بهداشتی فرهنگ سازی استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۵۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل شورای تأمین فرهنگی در استان قزوین

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی اعلایی ظهر دوشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که با حضور حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و آیت‌الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، تصریح کرد: یکی از بارزترین ظرفیت‌های موجود در استان قزوین، ظرفیت فرهنگی و دینی ریشه دار قزوین است، وجود تعداد قابل توجهی از چهره‌های شاخص در حوزه علمی، دانشی، فرهنگی، هنری و حوزه ایثار و شهادت نشانه این ظرفیت عظیم است؛ چهره‌هایی که مانند ستاره‌ای می‌درخشند و می‌توانند راهنمای ما باشند.

اعلایی اظهار کرد: توجه جدی تر به حوزه فرهنگ در دستور کار مدیران در سطوح ملی و استانی قرار دارد، در دولت سیزدهم وزن بودجه هزینه شده حوزه فرهنگی نسبت به گذشته افزایش قابل توجهی داشته است و با اجرای طرح‌هایی مثل طرح قرارگاه شهید آوینی هم شاهد اقدامات خوبی در جهت حمایت از بودجه فرهنگی و هنری در سطح استان هستیم.

وی افزود: به جهت اهمیت مباحث این حوزه شورایی تحت عنوان شورای تأمین فرهنگی در استان ایجاد و نشست‌های فرهنگی و آسیب شناسانه برگزار می‌شود؛ به دنبال برگزاری این نشست‌ها، رسیدگی به برخی از آسیب‌های فرهنگی جدی احصا شده در استان در دستور کار قرار گرفته است، باید توجه داشت که برخی از آسیب‌های موجود را نمی‌توان به صورت استانی پیگیری کرد چرا که اغلب مسائل فرهنگی که با آن مواجهه هستیم تحت تأثیر مرزهای بیرون از استان هستند، با این حال در حوزه پیشگیری ورود جدی صورت گرفته است.

اعلایی با اشاره به اهمیت جایگاه شورای فرهنگ عمومی یادآور شد: شورای فرهنگ عمومی شورای کلانی است که تصمیمات آن در جهت تقویت سیاست‌های کشور است و جهت گیری های کلی را نشان می‌دهد، در استان هم سعی بر این است که در جهت تقویت و اجرای این سیاست‌ها و تحقق اهداف و وظایف دستگاه‌های فرهنگی حرکت‌ها سازماندهی شود.

کد خبر 6085735

دیگر خبرها

  • رسانه‌های استان سمنان روحیه بسیجی را در جامعه گسترش دهند
  • لزوم توسعه تعاونی‌ها و ترویج فرهنگ کار در ایلام
  • قدردانی از ۸۷ فعال برتر حوزه سلامت خراسان جنوبی
  • مردمی سازی سلامت در مهریز
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • فرهنگ زیست محیطی در جامعه ترویج شود / هیچ اقدامی بدون پیوست زیست محیطی معنا ندارد
  • تشکیل شورای تأمین فرهنگی در استان قزوین
  • ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز امروز جامعه است
  • انس عمومی با ادبیات کهن پارسی؛ یکی از مسیر‌های حفظ حافظه‌ی فرهنگی جامعه