Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، برخی منابع آگاه کویتی فاش کردند که «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان سعودی «نواف الأحمد الجابر الصباح» امیر جدید کویت را جهت اتخاذ شیوه جدید برای میانجی‌گری بین قطر با چهار کشور عربی (عربستان، امارات، بحرین و مصر) تحت فشار قرار داده است.

این منابع گفتند که بن سلمان در تلاش است تا شیوه «صباح الاحمد الجابر الصباح» امیر فقید کویت در خصوص میانجی‌گری در این زمینه را تغییر دهد و سعی دارد به تفاهمی با امیر جدید دست یابد تا به موجب آن چهار کشور عربی زمان نهایی برای «تمیم بن حمد» امیر قطر جهت پذیرش خواسته‌های آن‌ها تعیین کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته وبگاه «الخلیج الجدید»، این تلاش‌های بن سلمان در حالی است که «احمد ناصر المحمد الصباح» وزیر خارجه کویت هفته گذشته در سفری به دوحه و دیدار با امیر قطر به او اطمینان داد که شیوه میانجی‌گری امیر فقید کویت برای حل بحران قطر ادامه خواهد داشت و هرگز تغییر نخواهد کرد.

امیر جدید کویت همچنین از امیر قطر خواسته بود تا آمادگی خود برای همکاری جهت احیای میانجی‌گری کویت را اعلام و چنانچه پیشنهادی در این زمینه دارد، ارائه کند که امیر قطر در پاسخ گفته بود پیشنهاد جدیدی در حال حاضر ندارد و منتظر پیشنهادات چهار کشور عربی است و همچنان به تلاش‌های میانجی‌گری کویت نیز پاسخ مثبت خواهد داد.

عربستان، امارات، بحرین و مصر از ژوئن ۲۰۱۷ به بهانه حمایت قطر از تروریسم روابط خود با این کشور را قطع کرده و تمامی گذرگاه‌های زمینی، دریایی و هوایی را به روی آن بسته‌اند، کویت از همان ابتدای بروز بحران در روابط این کشورها در تلاش است تا آشتی بین کشورها حاصل شود.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: امیر کویت بن سلمان بحران قطر میانجی گری بن سلمان امیر قطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۵۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفتر حماس در دوحه می‌ماند

به گزارش جام جم آنلاین، «ماجد الانصاری» سخنگوی وزارت خارجه قطر در پاسخ به گزارش‌هایی درباره احتمال انتقال دفتر حماس به کشوری دیگر، تاکید کرد: «تا زمانی که حضور آن‌ها (رهبران حماس) در اینجا در دوحه برای تلاش‌های میانجی‌گری مفید و مثبت باشد، آن‌ها در اینجا خواهند ماند».

قطر از سال ۲۰۱۲ میزبان دفتر سیاسی حماس است و مدت‌هاست نقش میانجی بین رژیم صهیونیستی و فلسطینی را ایفا می‌کند.

روزنامه رای الیوم نوشت الانصاری امروز سه شنبه در نشست خبری هفتگی گفت: «دفتر حماس با هماهنگی آمریکا و طرف‌های دیگر ایجاد شد تا یک کانال ارتباطی برای به ثمر رساندن میانجیگری‌های قطر بین رژیم صهیونیستی و فلسطین را وجود داشته باشد. این کانال ارتباطی طی سال‌های اخیر در موفقیت و تکمیل بسیاری از وساطت‌ها موفق بوده است».

دیگر خبرها

  • صلح با تحقق عدالت در حق فلسطینیان محقق می‌شود
  • کنعانی مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن را مردود دانست
  • ایران مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن را درباره میدان آرش مردود خواند
  • سخنگوی وزارت خارجه: مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن در خصوص میدان آرش را مردود است/ این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند/ به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب کند
  • پادشاه عربستان به بیمارستان رفت
  • پادشاه عربستان بستری شد
  • بیانیه مشترک امیر کویت و پادشاه اردن با تاکید بر کاهش تنش‌ها
  • دفتر حماس در دوحه می‌ماند
  • قطر: دفتر حماس در دوحه می ماند
  • فشار آمریکا و اسرائیل به قطر برای تحت فشار قرار دادن حماس