Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره طرح این دانشگاه برای ساماندهی حق التدریسی ها در دانشگاه تهران گفت: در این ارتباط، براساس مصوبه هیات امنای دانشگاه تهران، حق التدریس کاهش پیدا کرده است؛ به این ترتیب که مثلا اگر در سال ۹۵ یک عضو هیات علمی، علاوه بر تدریس موظفش، می توانست تا ۲۶ واحد نیز حق التدریس بگیرد، این میزان در سال قبل به ۱۰ واحد و برای سال تحصیلی جدید به ۷ واحد رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: در ظاهر چنین به نظر می رسد که دریافتی اعضای هیات علمی به واسطه کاهش سقف واحد حق التدریس، کم شده است، واقعیت اما این است که اعضای هیات علمی با توجه به ترفیعی که در سال دریافت می کنند، می توانند به مرور این کاهش رقم را جبران کرده و حتی با افزایش نسبی حقوق نیز مواجه شوند.

معاون آموزشی دانشگاه تهران توضیح داد: ارزشیابی و ترفیع اعضای هیات علمی، بر مبنای برآیند مجموع فعالیت های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و اجرایی هر فرد صورت می گیرد که اگر امتیاز حاصله بالاتر از ۵۰ باشد، پایه ممتاز (ضریب ۳ برابر پایه عادی) و در صورتی که پایین تر از این میزان باشد، پایه ویژه (ضریب ۲ برابر پایه عادی) به وی داده خواهد شد.

وی ادامه داد: هر یک از این پایه های ۳ گانه (ممتاز، ویژه و عادی)، در قالب مبالغ تعریف شده، وزنی به میزان حقوق دریافتی اعضا اضافه می کند و بالطبع هر ساله نیز شامل ضریب افزایش حقوق او نیز خواهد شد.

حسینی در ادامه خاطرنشان کرد: بدین ترتیب به جای یک بار پرداخت حق التدریس که معمولا با تاخیر نیز همراه بود، با اصلاح تدریجی حقوق ها از طریق کسب این پایه ها؛ خصوصا پایه ممتاز و ویژه که متاثر از شاخص های بهره وری است، شاهد افزایش نسبی حقوق و پرداخت بموقع و ماهیانه حق التدریسها خواهیم بود.

معاون آموزشی دانشگاه تهران در تشریح طرح اجرایی این دانشگاه در خصوص ترفیع اعضای هیات علمی نیز گفت: در گذشته در بررسی عملکرد اعضای هیات علمی، رویکردهای کمّی مورد تشویق و توجه بود در حالی که در شیوه کنونی رویکرد به گونه ای است که در ترفیع اعضای هیات علمی، ملاحظات دیگری همچون؛ کیفیت تدریس، نظم و انضباط حضور، سابقه خوب در فعالیت آموزشی، داشتن ارزشیابی مناسب در کیفیت تدریس، فعالیت های پژوهشی و فناورانه، ارتباط با صنعت، فعالیت های بین المللی و فعالیت های اجرایی، به عنوان شاخص های موثرتر، مورد توجه و تاکید قرار می گیرد. 

کد خبر 5039151 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: حسین حسینی دانشگاه تهران حق التدریس اساتید دانشگاه اعضای هیات علمی کنکور 99 انتخاب رشته سازمان سنجش دانشگاه های علوم پزشکی وزارت علوم تحقیقات و فناوری ویروس کرونا دانشگاه آزاد اسلامی پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی آموزش مجازی چهل سالگی دفاع مقدس دانشگاه ها دانشجویان پذیرش دانشجو پذیرش بدون آزمون اعضای هیات علمی دانشگاه تهران حق التدریس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۵۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت‌های تحقیقاتی و استنادی مبنای ارتقاء رتبه استادان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم رونمایی از «سیاست‌نامه‌ای برای دانشگاه جمهوری اسلامی» که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، انتخاب استادان را بر اساس سیاست‌گذاری علمی و پژوهشی عنوان و تأکید کرد: در حال حاضر استادان بر اساس فعالیت‌های تحقیقاتی و استنادی رتبه می‌گیرند.
زلفی گل خاطرنشان کرد: به استادانی که پویایی علمی ندارند، پایه علمی هم تعلق نمی‌گیرد.
وی همچنین با اشاره به تقویت پژوهانه در برنامه پنج ساله هفتم توسعه گفت: دانشگاه‌های فعال، هم بودجه فرهنگی بیشتر می‌گیرند و هم دانشجویان آنها بورسیه و سرآمد می‌شوند.
زلفی گل در ادامه، افزوده شدن ۶۷ مجله تحقیقاتی به نشریات علمی کشور طی دو سال و نیم گذشته را یادآور شد و تأکید کرد: اگر قبلاً عیبی در مدیریت وزارت علوم و دانشگاه‌ها وجود داشته، نباید به حساب ما گذاشته شود.

دیگر خبرها

  • نشست تخصصی «اقلیم، طبیعت و بیان هنری» برگزار می‌شود
  • باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم
  • وزیر علوم: باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم
  • تجمع در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از غزه
  • حضور نخبگان در لایه‌های حکمرانی
  • فعالیت‌های تحقیقاتی و استنادی مبنای ارتقاء رتبه استادان است
  • شیوه‌نامه صلاحیت علمی اساتید به صلاحیت علمی- حرفه‌ای تغییر کرد
  • امتیاز پژوهشی تألیف کتب درسی بدست اعضای هیئت علمی افزایش می‌یابد
  • ارائه عنوان بهترین مقاله در کنگره پزشکی هسته‌ای آمریکا به عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • پر رنگ شدن ارتباط مستمر اتاق بازرگانی با دانشگاهیان و اعضای هیات علمی