Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@00:32:09 GMT

تورم مطالبات بانک مسکن همدان را افزایش داد

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۱۸۹۸۲

تورم مطالبات بانک مسکن همدان را افزایش داد

رسول مالمیر روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: میزان مطالبات بانک مسکن در ۶ ماهه سالجاری به ۲۸۰ میلیارد تومان رسیده است که در این زمینه بعد از بانک کشاورزی همدان در رتبه دوم قرار دارد.

وی اضافه کرد: بخشی از مطالبات بانکی به علت افزایش تورم بوده چرا که به تناسب تورم درآمد افراد افزایش نیافته و آنها نمی توانند پس اندازی برای پرداخت اقساط وام کنار بگذارند و تمام حقوق فرد خرج هزینه‌ها می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر امور شعب بانک مسکن همدان ادامه داد: بخش دیگری از مطالبات نیز مربوط به تسهیلات روستایی است چرا که اقساط آن سالانه پرداخت شده و در صورت به تعویق افتادن ۲ قسط، فرد وام گیرنده به یکباره به مدت ۲ سال بدهکار بانک می‌شود.

مالمیر بیان کرد: وام‌های روستایی به دنبال حمایت دولت از ساکنان در روستاها پرداخت شد و با توجه به اینکه ضمانت این قبیل وام‌ها به صورت زنجیره ای بوده نمی توان آن را تضمین محکمی برای وصول مطالبات دانست.

وی اظهار داشت: همچنین پس از مرگ یکی از ضامن های این زنجیره، میزان اقساط معوق نیز افزایش یافته و دیگر طرفین این زنجیره نسبت به پرداخت اقساط کوتاهی می‌کنند.

مدیر شعب بانک مسکن همدان افزود: تاکنون پنج واحد به علت پرداخت نکردن اقساط از سوی بانک مسکن تملیک شدند که سه واحد آنها مجدد به مالک این واحدها احاله شده و ۲ واحد دیگر به مزایده گذاشته شد.

مالمیر بیان کرد: مسکن در اشتغال‌زایی و خروج از رکود بسیار اثر گذار است و می تواند علاوه بر خارج کردن اقتصاد یک کشور از رکود در ایجاد و رونق اشتغال تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی ادامه داد: مسکن جزو ۱۰ صنعت برتر کشور بوده و میزان اشتغال زایی آن پُر رونق و اثرگذاری بالایی دارد و طبق آمار علمی، میزان اشتغال در بخش مسکن به ازای هر یک متر مربع سه نفر مستقیم و ۲ غیر مستقیم مشغول به کار شده همچنین به ازای هر ۱۲۰ میلیون تومان یک شغل دائم و پایدار ایجاد کند.

مدیر شعب بانک مسکن همدان گفت: نیمه نخست امسال در راستای اجرای طرح مسکن مهر به ۷۴۸ واحد حدود ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلون تومان در قالب فروش اقساطی و تکمیل واحد نیمه تمام از سوی بانک مسکن همدان پرداخت شده است.

مالمیر افزود: بانک مسکن همچنین در این مدت زمان در قالب قرض الحسنه کمیته امداد ۸۶ فقره تسهیلات به میزان چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، ۶۴۶ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به میزان ۳۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، ۵۸ فقره وام قرض الحسنه بهزیستی به میزان  ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان و ۳۹ فقره وام قرض الحسنه بنیاد شهید به میزان یک میلیارد ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت کرده است.

وی ادامه داد: ۱۹ فقره تسهیلات قرض الحسنه خرید به افراد زیر مجموعه بنیاد شهید به میزان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، ۱۷۰ فقره تسهیلات روستایی به مبلغ ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان، تسهیلات حوادث غیر مترقبه به میزان یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، ۱۷۴ فقره تسهیلات بافت فرسوده به ارزش هشت میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

مدیر شعب بانک مسکن همدان اظهار داشت: این بانک نیمه نخست امسال به ۶ هزار و ۳۰۱ نفر به مبلغ ۳۲۷ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده است که از نظر تعداد و میزان تسهیلات ۲۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

مالمیر درباره طرح اقدام ملی مسکن نیز گفت: تاکنون یک هزار و ۲۴ نفر در این استان نسبت به افتتاح حساب اقدام کردند که ۲۹ میلیارد تومان متقاضیان مسکن به حساب های افتتاح شده واریز کردند.

برچسب‌ها تسهیلات بانکی طرح اقدام ملی مسکن همدان بانک مسکن تورم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تسهیلات بانکی طرح اقدام ملی مسکن همدان بانک مسکن تورم تسهیلات بانکی طرح اقدام ملی مسکن همدان بانک مسکن تورم اخبار کنکور شعب بانک مسکن همدان فقره تسهیلات میلیون تومان قرض الحسنه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۸۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ میلیارد ریال تسهیلات مسکن به مددجویان بهزیستی سبزوار پرداخت شد

مرضیه کیانی گفت: ۲۰ میلیارد ریال از این رقم برای ساخت و یا خرید مسکن و ۲۰ میلیارد ریال نیز به عنوان کمک هزینه ودیعه مسکن به مستأجران مددجوی بهزیستی سبزوار اعطا شده است.

وی اظهار کرد: مددجویان متقاضی ساخت مسکن از ابتدای دریافت پروانه ساختمانی علاوه بر برخورداری از یک تا ۲ میلیارد ریال تسهیلات ساخت مسکن از امتیازهای دیگری چون آب، برق و گاز رایگان نیز برخوردار می شوند.

کیانی ادامه داد: این تسهیلات برای خانواده های با یک معلول و خانواده های زنان سرپرست خانوار یک میلیارد ریال و برای خانواده های دومعلولی ساکن شهرها ۲ برابر این رقم است.

وی افزود: این تسهیلات برای خانواده های دومعلولی در روستاها یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است.

رییس اداره بهزیستی سبزوار یکی از رویکردهای مهم بهزیستی را رساندن جامعه هدف به استقلال و خودکفایی عنوان کرد و گفت: ما با کمک به مددجویان در زمینه تامین تسهیلات اشتغال، شهریه دانشگاه و مهارت آموزی سعی داریم مددجویان را به افرادی توانمند و مستقل تبدیل کنیم که وابستگی آن ها به کمک های حمایتی برطرف شود.

حدود ۲۳ هزار نفر زیر پوشش خدمات حمایتی بهزیستی سبزوار هستند.

سبزوار در ۲۳۰ کلیومتری غرب مشهد واقع است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • رتبه نخست استان همدان در تحقق اشتغال به رزن رسید
  • دریافت تسهیلات ساخت مسکن ۴۰۰ روستا در چناران
  • بازدید مدیرعامل بانک مسکن از شرکت ناواکو و تاکید بر استفاده از ظرفیت ها، تجارب و دانش بومی شرکت در جهت افزایش نوآوری، درآمدزایی و خودکفایی مالی
  • پرداخت بیش از یک هزار میلیارد ریال تسهیلات به فعالان مشاغل خانگی در همدان
  • لزوم تعیین تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان
  • لزوم تعیین و تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان
  • نخستین اقدام مالکان جدید پرسپولیس؛ پرداخت بخشی از مطالبات بازیکنان
  • جزئیات و شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣
  • پرداخت بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن در ایلام
  • ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات مسکن به مددجویان بهزیستی سبزوار پرداخت شد