Web Analytics Made Easy - Statcounter

ستاد ملی کرونای جمهوری اسلامی ایران به خاطر بیماری با هر گونه اعزام و برپایی راهپیمایی مخالفت کرده است و تصمیم بر این شد افرادی که شرایط ویژه‌کاری دارند مانند کارکنان شهرداری برای ارائه خدمات یا خبرنگاران برای تهیه خبر و گزارش به عراق بروند.

خبرگزاری شبستان؛ گروه قرآن و معارف؛ امام حسین(ع) به شهادت رسیدند که اسلام رسانه‌ای شود، امام می‌دانستند که با شهادت ایشان همان زمان حکومت اسلامی ایجاد نمی‌شود اما اسلام تضمین شده به نسل‌های آینده خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیام امام حسین(ع) چیزی از جنس رسانه‌ است؛ بنابراین ما باید در زندگی شخصی و اجتماعی به پیام‌های امام عمل کرده و همواره اولویت کار ما این باشد که عاشورا رسانه‌ای شود.

رسیدن پیام امام حسین به جهان مهمترین واقعه تاریخی است که در زمان ما رخ می‌دهد و در این میان پیاده روی اربعین با چنین مختصاتی مهمترین عامل جهانی شدن ابا عبد الله الحسین(ع) است. امسال به دلیل گسترش ویروس کرونا و عدم پذیرایی کشور عراق از زائران مسلمانان دیگر شکورها در جای جای جهان به عشق زیارت ابا عبد الله الحسین در اربعین مراسم های متنوعی برگزار می شود در ادامه گزارشی از آخرین خبرها درباره مراسم اربعین امسال در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.

 

 

حرکت به سمت مرزعراق غیرقانونی است

 

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح شنبه  12 مهر ماه در نشست ستاد ملی کرونا به گزارش فرمانده نیروی انتظامی اشاره کرد و افزود: متاسفانه تعدادی توسط یکسری افراد اغفال شده‌اند که البته به «بلدچی» تعبیر می‌کنند که ما به آن «قاچاقچی» می‌گوییم؛ این قاچاقچیان پولی از افراد می‌گیرند و آنها را به آن طرف مرز می‌برند و وسط راه رها و مشکلات و خطرات جانی برای بعضی از آنها ایجاد کرده‌اند.

روحانی تاکید کرد: هیچ‌کس به سمت مرزهای (غربی) کشور حرکت نکند، این کار قانونی نیست، نیروی انتظامی، بسیج، سپاه و نیروهای مرزدار، استانداران و وزارت کشور همه در این زمینه احساس مسوولیت و از جان مردم حفاظت کنند.

رئیس جمهوری باتاکید بر این که امسال راهپیمایی نمادین اربعین در داخل کشور نداریم، تصریح کرد: در برخی سال‌ها  این راهپیمایی در کشور برگزار می شد اما امسال در ایران راهپیمایی در روز اربعین نداریم، و عزاداری‌های امام حسین(ع) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

 

 

 

 

دبیر ستاد مرکزی اربعین:

اربعین مرزها باز نمی شود/ پذیرش ۱۵۰۰ زائر ایرانی در مراسم اربعین از سوی دولت عراق

 

حسین ذوالفقاری در گفت و گویی به ارائه آخرین برنامه ها درباره مراسم اربعین امسال گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا قرار شد هیچ زائری به کربلا اعزام نشود که در فضاهای مجازی مسایلی در این زمینه مطرح شد.  پیگیری‌های زیادی با طرف عراقی انجام دادیم و در نهایت وزارت بهداشت عراق اعلام کرد هیچ زائر خارجی در مراسم اربعین امسال نخواهیم داشت.

 

وی ادامه داد: همزمان، وضعیت این بیماری در ایران هم بررسی شد و ستاد ملی کرونا هم اعلام کرد که در ایام اربعین پیاده روی و اعزام زائر نخواهیم داشت و بعد از بیان این دو موضع رسمی،  تکلیف ستاد مرکزی اربعین هم تقریبا روشن شد و اعلام کردیم مرزها باز نمی شود.

 

معاون وزیر کشور ادامه داد: ما قصد داشتیم تعدادی موکب به عراق اعزام کنیم تا خدمات بهداشتی و درمانی ارائه دهند اما در نهایت این موضوع هم منتفی شد و بعد از آن به دنبال برنامه‌های جایگزین رفتیم.

 

وی افزود: پنجشنبه گذشته برخی از داخل با بنده تماس گرفتند و گفتند که دولت عراق تصمیم گرفته ۲۵۰ موکب  با ظرفیت هر موکب ۱۰ نفر و در مجموع ۲۵۰۰ زائر ایرانی را بپذیرد. این موضوع هم اعلام شد که دولت عراق علاوه بر این با پذیرش ۱۵۰۰ شهروند ایرانی دیگر موافقت کرده است.

 

ذوالفقاری افزود: به همین منظور تماس‌هایی با مسئولان عراقی گرفته و به آنها گفته شد چرا هنگامی که درخواست اعزام ۵۰۰ موکب را دادیم و نپذیرفتید، همان موقع اعلام نکردید. الان حتی اگر یک میلیون نفر هم سهمیه داشته باشیم، انتخاب و اعزام آنان دیر است و این افراد تا به عراق برسند آخر مراسم اربعین خواهد بود.

 

معاون وزیر کشور تصریح کرد: من امروز سوال کردم گفتند که قرار است وزارت کشور عراق به شما اعلام کند که تصمیم عدم پذیرش زائران خارجی تغییر کرده است.

 

دبیر ستاد مرکزی اربعین اعلام کرد: از کانال‌های غیررسمی متوجه شدم دولت عراق تحت‌فشار برخی افراد متنفذ در داخل عراق و به دلیل ارتباطات و دوستی ها این کار را انجام دادند. البته باید از خودشان پرسید که چرا انقدر دیر اعلام کردند.

 

ذوالفقاری با اشاره به رایزنیهای خود گفت: امروز هم با وزارت خارجه و هم با عراق و هم با سفیر عراق در ایران صحبت کردم. تاکنون پذیرش ۱۵۰۰ نفر را به سفیر عراق اعلام کردند و او به وزارت خارجه ما یادداشت داد.

 

وی ادامه داد: همچنین امروز در مورد ۲۵۰۰ نفری که مطرح شده، سوال کردم و گفتند قرار است وزارت کشور عراق به شما اعلام کند؛ اما هنوز هیچ موضع رسمی به ما اعلام نشده است.

 

معاون وزیر کشور خاطرنشان کرد: ستاد ملی کرونای جمهوری اسلامی ایران به خاطر بیماری با هر گونه اعزام و برپایی راهپیمایی مخالفت کرده است و تصمیم بر این شد افرادی که شرایط ویژه‌کاری دارند مانند کارکنان شهرداری برای ارائه خدمات یا خبرنگاران برای تهیه خبر و گزارش به عراق بروند.

 

بنابراین گزارش ستاد مرکزی اربعین حسینی در اطلاعیه های متعدد از عدم پذیرش هرگونه زائر خارجی از سوی کشور عراق خبر داد است به عنوان نمونه در اطلاعیه شماره ۵ ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به انتشار اخباری در خصوص اظهار نظر در دولت عراق در خصوص مراسم اربعین حسینی(ع) در تعدادی از خبرگزاری‌ها بدون هرگونه کسب اطلاعی از این ستاد، آمده است: مجدداً به اطلاع مردم عزیز مسلمان و قانونمدار کشورمان می رساند دولت عراق در ملاقات ها و تماس متعددی که قبل از ماه صفر با مسئولین کشور داشته بر عدم پذیرش هرگونه زائر خارجی تاًکید کرده است.

در این اطلاعیه تاکید شده است که کلیه مرزهای زمینی مسدود و فعلا تمامی پروازهای بین دو کشور نیز متوقف است.

 

 

 

عراق مردم را به زیارت از راه دور اربعین دعوت کرد

 

 

وزارت بهداشت عراق چندی پیش در اطلاعیه ای جداگانه با اعلام نگرانی شدید از احتمال شیوع گسترده ویروس کرونا در میان زائران اربعین، از مردم این کشور خواست که به زیارت از راه دور کربلای معلای اکتفا کنند.

 

در این اطلاعیه که روز جمعه 11 مهر ماه منتشر شد، وزارت بهداشت عراق از رسانه های محلی خواست که مردم را  به زیارت از راه دور تشویق کنند.

وزارت بهداشت عراق همچنین از موکب داران خواست که غذاها را در ظرف های یک بار مصرف آماده کنند و آنها را با رعایت کامل پروتکل ها و دستورهای بهداشتی در اختیار زائران قرار دهند.

وزارت بهداشت عراق این اقدام ها را برای حفاظت از سلامت و جان مردم بسیار ضروری دانسته است. عراق اکنون با ثبت حدود ۵ هزار مورد ابتلا به کرونا در میان کشورهای عربی در جایگاه نخست مبتلایان روزانه به کووید-۱۹ قرار دارد.

 

 

 

 

 

معاون سازمان حج و زیارت

مرزهای زمینی و هوایی عراق برای تردد زائران اربعین بسته است

 

معاون عتبات سازمان حج و زیارت با تاکید بر اینکه مردم به شایعات بازگشایی مرزها برای عبور زائران اربعین توجه نکنند، گفت: به منظور جلوگیری از گسترش ویروس کرونا و حفظ سلامتی مردم، همه مرزهای زمینی و هوایی عراق برای تردد زائران اربعین و غیره تا اطلاع ثانوی بسته است.

حجت الاسلام والمسلمین صحبت الله رحمانی 12 مهر ماه در گفت وگوی افزود: براساس اعلام دولت عراق هیچگونه پذیرشی از سوی این کشور برای زائران ایرانی در هیچ مرزی برای ورود به خاک این کشور به انجام نخواهد رسید.

 

وی با تاکید بر اینکه از سوی ستاد مرکزی اربعین هیچگونه تصمیمی برای اعزام زائران ایرانی به عراق گرفته نشده و مرزهای زمینی و هوایی همچنان بسته است، اظهار داشت: دشمنان نظام برای ایجاد تشنج در مرزهای ایران و عراق به بهانه حضور در آیین اربعین با نشر اخبار کذب به دنبال روانه کردن زائران به سوی مرزهای زمینی هستند.

رحمانی تصریح کرد: همانطور که بارها از سوی ستاد مرکزی اربعین و نیروی انتظامی اطلاع رسانی شده است، هیچ مرز زمینی و هوایی برای تردد زائران به عتبات عالیات باز نیست و مردم سعی کنند با هوشیاری کامل فریب افراد فرصت طلب و سودجو را نخورند.

 

اجرای طرح پویش مهر اربعین در نقاط مختلف کشور

 

معاون عتبات سازمان حج و زیارت با تاکید بر اینکه مقام عظمای ولایت با توجه به شرایط کنونی در خصوص شیوع ویروس کرونا در کشورهای مختلف، زیارت از راه دور را برای زائران سید الشهداء(ع) توصیه فرمودند، گفت: امسال برای نخستین بار با توجه به شیوع ویروس کووید ۱۹ که باعث ایجاد مشکلات خاصی شده، بجای راهپیمایی اربعین طرح «پویش مهر اربعین» در قالب موکب ها در نقاط مختلف کشور اجرا و نسبت به جمع آوری و توزیع سبد کالایی به نیازمندان اقدام خواهد شد.

 

رحمانی مجددا با تاکید بر اینکه عراق تاکنون به صورت رسمی هیچگونه اظهار نظری در خصوص بازگشایی مرزها اعلام نکرده  است، تصریح کرد: اگر دولت عراق نیز تصمیمی برای بازگشایی مرزها اتخاذ کند ستاد مرکزی اربعین با هدف جلوگیری از گسترش ویروس کرونا و حفظ سلامتی مردم اجازه تردد به هیچ زائری را به عتبات عالیات نخواهد داد.

 

 

معاون عتبات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه ما هم دلتنگ حضور در آیین اربعین هستیم، اظهار داشت: زائران اربعین سعی کنند بجای حضور در مرزهای بسته، در تهیه و توزیع سبد کالا و کمک به نیازمندان در قالب کمک های مومنانه در موکب ها و زیارت از راه دور سیدالشهداء(ع) اقدام کنند.

 

 

 

هیچ مجوزی برای تردد زائران اربعین از خوزستان صادر نمی‌شود

 

 

استاندار خوزستان گفت: تا این لحظه هیچگونه مجوزی برای تردد زائران اربعین حسینی از سوی کشور عراق صادر نشده است. اگر کشور عراق بخواهد مجوز هم بدهد کشور ایران برای سلامت مسلمانان چنین مجوزی را نخواهد داد.

 

غلامرضا شریعتی در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا در اداره کل مدیریت بحران خوزستان اظهار داشت: شدت شیوع کرونا در کشور عراق از وضعیت شیوع کرونا در ایران بیشتر و وضعیت آنها قرمز است لذا برای حفظ جان مردم موظف به رعایت پروتکل‌های ستاد ملی کرونا هستیم.

وی افزود: مرزهای کشور در خوزستان به سوی کشور عراق به طور کامل بسته است و هیچ زائری از مرزها تردد نمی‌کند، اخباری که در زمینه صدور مجوز از طرف کشور عراق و تردد زائران از مرزهای استان منتشر می شود شایعاتی بیش نیست.

 

 

پایان پیام/49

منبع: شبستان

کلیدواژه: پویش مهر اربعین اربعین حسینی اربعین پیاده روی اربعین برای تردد زائران اربعین مراسم اربعین امسال وزارت بهداشت عراق ستاد مرکزی اربعین سازمان حج و زیارت زیارت از راه دور ستاد ملی کرونا زمینی و هوایی اربعین حسینی مرزهای زمینی ویروس کرونا پذیرش ۱۵۰۰ دولت عراق امام حسین کشور عراق هیچ زائر حسین ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۹۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همراه داشتن کدام داروها در عربستان ممنوع است؟


به گزارش تابناک، سردار رضا بنی اسدی فر با اشاره به اعزام نخستین گروه زائران عمره از فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) اظهار داشت: این داروها شامل هیرومرفین، آمپول پتیدین، آمپول مرفین، شربت اکسپکترانت کدئین، قرص و آمپول ترامادون، قرص متیل فنیدات، آمپول و قرص بوپرنورفین، آمپول و قرص دیازپام، قرص استامینوفن کدئین، شربت و قرص متادون است.

وی گفت: اعزام زائران با امنیت کامل و در آرامش شروع شده و در ۱۱ ایستگاه پروازی ادامه خواهد یافت.

این مقام انتظامی ادامه داد: پلیس فرودگاه‌های فرماندهی یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا با آمادگی کامل تا ۱۳ اردیبهشت عملیات رفت را به پایان خواهد رساند.

وی افزود: امسال با هماهنگی صورت گرفته، همه پروازها توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران صورت می پذیرد و بیش از پنج هزار زائر عمره و خدمه از طریق فرودگاه های مشخص شده، اعزام خواهند شد.

فرمانده یگان های انتظامی و حفاظتی فراجا با تصریح بر اینکه پلیس فرودگاه‌های سراسر کشور عملیات حج عمره را به عنوان یک فرصت خدمت به زائران خانه خدا می‌دانند، خاطر نشان کرد: کارکنان پلیس فرودگاه‌ها پس از اعزام زائران عمره، آمادگی لازم را برای برگزاری عملیات حج تمتع کسب می‌کنند.

 
به گزارش ایرنا، پس از بیش از ۹ سال توقف، عملیات عمره و اعزام زائران خانه خدا و سرزمین از بامداد فردا - دوشنبه ۳ اردیبهشت - از ۱۱ فرودگاه کشور در سراسر کشور آغاز و تا ۱۳ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

قرار است زائران خانه خدا در قالب ۱۱ پرواز به ترتیب از فرودگاه‌های مشهد (۳ اردیبهشت)، زاهدان (۴ اردیبهشت)، اهواز (۵ اردیبهشت)، تبریز (۶ اردیبهشت)، یزد (۷ اردیبهشت)، کرمان (۸ اردیبهشت)، بندرعباس (۹ اردیبهشت)، ساری (۱۰ اردیبهشت)، اصفهان (۱۱ اردیبهشت)، شیراز (۱۲ اردیبهشت) و مشهد (۱۳ اردیبهشت) و و همچنین در قالب ۱۱ پرواز از فرودگاه امام خمینی (ره) عازم کشور عربستان خواهند شد.

در عملیات حج عمره امسال پنج هزار و ۷۲۰ زائر خانه خدا عازم سرزمین وحی می‌شوند، که دو هزار و ۸۶۰ زائر از فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و دو هزار و ۸۶۰ زائر از طریق فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) برای انجام این فریضه مقدس عازم عربستان می‌شوند.

تمامی پروازها توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود و آخرین پرواز برگشت زائران در تاریخ ۲۳ اردیبهشت خواهد بود.

دیگر خبرها

  • پویش کاشت ۱۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • همراه داشتن کدام داروها در عربستان ممنوع است؟
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی
  • هزینه ۸۰۰ میلیارد تومانی در حوزه زیرساخت های اربعین
  • ایمن سازی و رفع ۴۸۷ نقطه پرحادثه راه‌های کشور
  • ۹۰ هزار ایرانی در مراسم حج امسال شرکت خواهند کرد
  • اعزام سه هزار و ۷۰۰ زائر خوزستانی به سرزمین وحی در حج ۱۴۰۳
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • اعزام بیش از ۹ هزار زائر خراسان‌رضوی امسال به سرزمین وحی
  • حضور سفیر عربستان در مراسم اعزام اولین گروه زائران ایرانی به حج