Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ، چالش در صندوق‌های بیمه‌ای زندگی بازنشستگان و سالمندان را به مخاطره می‌اندازد.

به گزارش ایسنا، حسین امیری‌گنجه که در حاشیه نشست شورای اداری این اداره کل سخن می‌گفت، با ذکر مطلب بالا افزود: تامین منابع، حفظ و پایداری صندوق‌های بیمه‌ای امری اجتناب‌ناپذیر است و با هر ابزاری باید متغیرهای شوک‌آور اقتصادی را از صندوق‌های بیمه‌ای دور کرد و چالش‌ها را به حداقل رساند؛ چرا که معتقدیم بحران در صندوق‌های بیمه‌ای؛ سلامت جسمی، روحی و روانی مستمری‌بگیران، بازنشستگان و سالمندان را به مخاطره می‌اندازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ با اشاره به جمعیت ۸ میلیون نفری سالمندان در ایران گفت: خوشبختانه با فراهم شدن شرایط اقتصادی اجتماعی و بهداشتی و افزایش سطح فرهنگ در ایران، امید به زندگی افزایش یافته و رشد چشمگیری داشته است، اما چند سال آینده جمعیت سالمندان از مرز ۱۰ میلیون نفر خواهد گذشت.


وی تاکید کرد: بیش از یک میلیون نفر سالمند تحت پوشش حمایت‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت سازمان تامین اجتماعی قرار دارند.

امیری‌گنجه با اشاره به نقش حیاتی صندوق‌های بیمه‌ای در پرداخت مستمری به بازنشستگان و سالمندان در سطح کشور گفت: در کنار سازمان تامین اجتماعی، صندوق بازنشستگی کشوری و نیروهای مسلح ۱۵ صندوق بازنشستگی دیگر وجود دارد و بیش از ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از افراد بالای ۶۰ سال از خدمات بیمه‌ای، اجتماعی، حمایتی، درمانی و امدادی بهره می‌برند و متاسفانه بیش از ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از سالمندان در سطح کشور از خدمات بازنشستگی به دور هستند.


مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ با اشاره به شعار سال در روز جهانی سالمند که در "کرونا، فرصتی برای تغییر نگاه به سالمندان است" گفت: توجه به سالمندان در دین مبین اسلام و آیات قرآن و فرهنگ اصیل ایرانی بسیار مورد تاکید قرار گرفته است و یکی از مهمترین مبنای اخلاق خانوادگی و اجتماعی از آن یاد می‌شود.


وی تاکید کرد: توجه به سالمندان با گسترش ویروس منحوس کرونا در معرض آسیب قرار داشتن این قشر عزیز از دو منظر قابل بررسی است، یکی از نظر شرایط پیشگیری، قرنطینه، نگهداری، بهداشت، تغذیه، غربالگری، درمان از سالمندان است و دیگری انتقال امید، پرهیز از ناامیدی و توجه به برطرف کردن دغدغه‌های اقتصادی آنها و پرداخت به‌موقع مستمری‌ها است.

امیری‌گنجه با اشاره به بحران‌های ویروس کرونا در سطح جامعه گفت: ویروس کرونا فرصتی بود که که در کنار شرایط خاص اقتصادی، بحران‌های ظالمانه، شوک‌های مالی و متغیرهای شوک‌آور به صندوق‌های بازنشستگی که از حساسیت‌های خاصی برخوردار هستند، در دوران پساکرونا مورد توجه مسئولان قرار گیرد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل غرب تهران بزرگ؛ وی با اشاره به اقدام مهم سازمان تامین اجتماعی در متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان، سالمندان و مستمری‌بگیران گفت: با همت دکتر سالاری، مسئولان و کارشناسان پس از ۱۲ سال، طرح متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در شرایط سخت و بحران اقتصادی به اجرا درآمد که موجبات رضایتمندی عده کثیری از این عزیزان را در پی داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سالمندان بازنشسته سازمان تامین اجتماعی صندوق های بیمه ای غرب تهران بزرگ تامین اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۰۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، حاتم شکری گفت: در این طرح مادران خانه‌دار ساکن در مناطق روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر که تاریخ تولد فرزند سوم آنها فروردین ماه ۱۳۹۶ به بعد باشد به شکل رایگان و کمک ۱۰۰ درصدی دولت بیمه می‌شوند و از مزایای بیمه و بازنشستگی آن برخوردار خواهند شد.

او تأکید کرد: از ابتدای طرح تاکنون ۱۰هزار نفر از مادران خانه‌دار داری سه فرزند و بیشتر روستایی و عشایری پیش ثبت نام نزد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر انجام داده‌اند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان افزود: همه مادران واجد شرایط طرح می‌توانند با مراجعه به ۵۲ موسسه کارگزاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر استان همدان اقدام به پیش ثبت‌نام کنند.

دیگر خبرها

  • تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری
  • وقتی دولت و بذرپاش ابلاغیه رهبری را دور می‎زنند
  • بهره‌مندی بیماران خاص از حمایت‌های دارویی خاص
  • بهره‌مندی بیماران خاص از حمایت‌های دارویی ویژه
  • ۳۳ هزار نفر در بوشهر عضو صندوق بیمه روستائیان و عشایر هستند
  • بهره‌مندی بیماران خاص و صعب‌العلاج از حمایت‌های دارویی ویژه
  • ۱۱۶هزار روستایی و کشاورز در لرستان بیمه شدند
  • ۳۳ هزار نفر در استان بوشهر عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان هستند
  • مزایای بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر اطلاع رسانی شود
  • ۵۰۰۰ دانشجوی دستیاری و دکترای تخصصی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند