Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@01:55:02 GMT

اوراق تبعی ابزار برد-برد بازار

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۲۰۳۵۵

اوراق تبعی ابزار برد-برد بازار

خبرگزاری آریا - روح‌الله حسینی‌مقدم: «اوراق تبعی و اوراق خزانه، ابزارهایی در اختیار سرمایه گذاران حقوقی هستند تا آنها بتوانند ریسک هیجان بازار را بر روی سهام خود پوشش دهند.»
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از سنا؛ مدیرعامل شرکت تامین سرمایه ملت، گفت: بسیاری از سهامداران عمده معتقدند برخی سهام با توجه به عایدی، وضعیت کسب و کار و میزان درآمد، ارزش بالاتری نسبت به سهم‌های دیگر دارند که باید در حفظ ارزش آنها به خصوص در شرایط هیجانی تلاش بیشتری داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از ابزارهای موجود برای کنترل هیجان و ریسک در بازار سهام، ابزار انتشار اوراق تبعی است. با استفاده از این اوراق می توان به سهامداران اطمینان داد که نگران کاهش قیمت ها در بازار سهام نباشند، تحلیل کنند و نسبت به سودآوری درک دقیق‌تری داشته باشند.
حسینی مقدم با اشاره به اینکه سهامداران عمده شرکت‌هایی که به ارزشمند بودن سهامشان اعتقاد دارند، می‎توانند از اوراق تبعی استفاده کنند، تصریح کرد: در گذشته هم این ابزار مهم به مدیریت بازار کمک کرده است. قطعا کسی که نسبت به بازار سرمایه متعهد است و نیز نسبت به شرکت و سهم خود اعتقاد اقتصادی دارد، با این دو شرط انتشار اوراق تبعی را در دستور کار قرار می‌دهد. از طرفی دیگر، سهامدار عمده بی‌تفاوت نسبت به اتفاقات بازار سرمایه یا سهامدار عمده‌ای که نسبت به ارزش ذاتی دارایی دقیق نیست، از این ابزار استفاده نمی‌کند.
وی تاکید کرد: در این میان باید دید که چه تعدادی از سهامداران عمده و حقوقی نسبت به این ابزار آشنایی دارند، اینکه بخشی از فرهنگ مدیریت بازار توسط سهامداران به درستی درک نشده است.
حسینی مقدم در پایان خاطرنشان کرد: در نظر داشته باشید که فراخوان‌های سازمان و شرکت بورس هم برای آشنایی بیشتر با این ابزار و در راستای حمایت از بازار ایجاد شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اوراق تبعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۰۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیات مدیره مشخص شد

سهامداران جدید باشگاه پرسپولیس درباره ترکیب هیات مدیره این باشگاه به توافق رسیدند.

طرفداری | 6 بانک شهر (30 درصد)، تجارت و ملت (هر کدام 20 درصد) و رفاه، اقتصاد نوین و صادرات (هر کدام 5 درصد) از سهام باشگاه پرسپولیس را به طور رسمی خریداری کردند تا واگذاری 85 درصدی مالکیت پرسپولیس به کنسرسیوم بانکی با موفقیت انجام شود.

بر اساس توافقی که بین بانک‌های خریدار باشگاه پرسپولیس انجام شده، سه بانک رفاه، اقتصاد نوین و صادرات که سهام 5 درصدی از این باشگاه دارند، سهم خود در انتخاب هیات مدیره را به بانک شهر واگذار کردند تا به این ترتیب بانک شهر 3 عضو و بانک‌های تجارت و ملت نیز هر کدام یک عضو در هیات مدیره 5 نفره پیش‌روی سرخپوشان داشته باشند.

پروسه انتقال سهام باشگاه پرسپولیس به بانک‌های مذکور امروز نهایی شد. طبق اعلام مدیرعامل بانک شهر هیات مدیره و مدیرعامل پرسپولیس تا پایان فصل جاری به کارشان ادامه می‌دهند. بدین ترتیب تغییرات به پایان فصل موکول شده است.

از دست ندهید ????????????????????????

افتضاح تاریخی و رکورد بی‌سابقه چلسی در لیگ برتر دل هوادار کودک چلسی شکست؛ قرار بود بجنگید! سرمربی پاری سن ژرمن قول چهارگانه داد! حمایت امیر جعفری از سیدحسین حسینی + عکس

دیگر خبرها

  • ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیات مدیره مشخص شد
  • ۱۶۱ میلیارد تومان نقدینگی به بازار سهام تزریق شد
  • پیش‌بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/ افت بازار سهام، سیگنال فرصت خرید است؟
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سقف معافیت مالی؛ داغ همیشگی بر پیشانی بورس!
  •  پیش‌بینی بورس فردا ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • پیش‌بینی بورس فردا سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • ورود ۴۲ میلیارد تومانی نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سهام در روز سبز شاخص کل بورس