Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@04:37:01 GMT

فروش ۲ واحد مسکونی تحت تملک بانک مسکن در همدان

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۲۰۴۰۱

فروش ۲ واحد مسکونی تحت تملک بانک مسکن در همدان

ایسنا/همدان مدیر شعب بانک مسکن استان همدان با اشاره به اینکه پنج واحد مسکونی در تملک بانک مسکن استان همدان قرار داشته است، اعلام کرد: از این تعداد، دو واحد مسکونی از طریق مزایده به فروش رسیده است.

رسول مالمیر یکشنبه ۱۳ مهر در جمع خبرنگاران، با اشاره به پرداخت ۳۲۷ میلیارد تومان تسهیلات در شش ماهه ابتدای امسال گفت: در شش ماهه ابتدای امسال در استان همدان ۶۳۰۱ فقره تسهیلات به مبلغ ۳۲۷ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به افزاییش ۲۰ درصدی تسهیلات پرداختی بانک مسکن در سال جاری، اظهار کرد: در استان همدان ۱۰۲۴ نفر از متقاضیان مسکن در قالب طرح اقدام ملی مسکن در بانک مسکن افتتاح حساب داشته و ۲۹ میلیارد تومان پول واریز کردند.

مالمیر با بیان اینکه هنوز متقاضیان تسهیلات ودیعه مسکن از سوی مسکن و شهرسازی به بانک مسکن معرفی نشده اند، تصریح کرد: در بخش مسکن مهر در شش ماهه ابتدای سال به ۷۴۸ واحد مسکونی ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است همچنین در این مدت ۸۶ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه کمیته امداد به مبلغ چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان توسط بانک مسکن استان همدان پرداخت شده است.

مدیر شعب بانک مسکن استان همدان با اشاره به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج توسط بانک مسکن، یادآور شد: در شش ماهه ابتدای امسال ۶۴۶ فقره به مبلغ ۳۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات ازدواج پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه ۵۸ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه بهزیستی به مبلغ دو میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است، تصریح کرد: ۳۹ فقره تسهیلات بنیاد شهید به مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در شش ماهه ابتدای امسال پرداخت شده است.

مالمیر از پرداخت بیش از شش میلیارد تومان تسهیلات روستایی در شش ماهه ابتدای امسال خبر داد و گفت: ۱۷۰ فقره تسهیلات روستایی به مبلغ شش میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان توسط بانک مسکن استان همدان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه هشت میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات بافت فرسوده در قالب ۱۷۴ فقره پرداخت شده است، افزود: ۷۳ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه حوادث غیرمترقبه به مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه مسکن جزء ۱۰ صنعت برتر کشور است، ادامه داد: بخش مسکن یکی از پررونق ترین حوزه‌های اقتصادی به شمار می‌رود به‌طوریکه این بخش در اشتغالزایی و خروج از رکود حرفی برای گفتن دارد.

مطالبات ۲۸۰ میلیارد تومانی بانک مسکن 

مالمیر با بیان اینکه اقتصاددانان بر این باورند که میزان اشتغالزایی و اثرگذاری بخش مسکن بیشتر از بخش های کشاورزی و صنعت، معدن، نفت و گاز است، اظهار کرد: به ازای هر مترمربع مسکن پنج نفر و به ازای هر ۱۲۰ میلیون تومان یک نفر اشتغالزایی پایدار ایجاد می‌شود.

مدیر شعب بانک مسکن استان همدان با اشاره به اینکه بخش مسکن یکی از پربازده ترین بخش های اقتصادی است، خاطرنشان کرد: مسکن قدرت خروج از رکود را دارد مشروط بر اینکه برنامه ریزی درستی در این بخش صورت بگیرد.

وی میزان مطالبات بانک مسکن استان همدان را ۲۸۰ میلیارد تومان دانست و افزود: بیشترین مطالبات بانک مسکن در بخش روستایی است.

مالمیر با اشاره به اینکه پنج واحد در تملک بانک مسکن استان همدان قرار داشته است، یادآور شد: سه واحد مسکونی کوچک که به سه بدهکار این بانک تعلق داشته، در حال احاله و بازگشت به صاحبانشان بوده و دو واحد دیگر از طریق مزایده به فروش رسیده است.

وی با اشاره به طرح میثاق این بانک، ادامه داد: براساس این طرح شش درصد جرائمی که به افراد تعلق گرفته است، در صورت پرداخت شامل بخشودگی می‌شود.

مدیر شعب بانک مسکن استان همدان گفت: از ابتدای امسال تا پایان شهریور ۱۳۳۵ واحد با بیش از ۴۷ میلیارد تومان تسهیلات در صنایع مرتبط با مسکن پرداخت شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: طرح اقدام ملی مسکن اوراق تسهيلات مسكن وام ودیعه مسکن استانی اقتصادی مسكن بانک مسکن مزایده میلیارد تومان تسهیلات تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده فقره تسهیلات میلیون تومان واحد مسکونی بخش مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۰۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات و شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣

بانک مرکزی بند‌های مرتبط با قانون بودجه سال ۱۴۰۳ در خصوص پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را به شبکه بانکی ابلاغ کرد. بر این اساس تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۰۱‌/۰۱‌/۱۳۹۹ بوده است مبلغ سه میلیارد (۳،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ده ساله است؛ همچنین تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر بیست و پنج سال و زوجه‌های زیر بیست و سه سال مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون (۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال خواهد بود.

گفتنی است، مسئولیت حسن اجرای این بند بر عهده بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مؤسسات اعتباری و تمامی مدیران و کارکنان ذی‌ربط است. عدم اجرای هریک از بند‌های این تبصره (مشتمل بر تأخیر در پرداخت این تسهیلات یا دریافت ضمانت فراتر از حدود این قانون) تخلف محسوب شده و در مراجع ذی‌صلاح قابل پیگیری است.

پرداخت وام ازدواج با یک ضامن​

پیش از این هم محمدرضا جمشیدی دبیر کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی کشور گفته بود: بانک مرکزی به شکل رسمی و در دستورالعمل خود اعلام کرده که بانک‌ها موظف هستند برای اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج یک ضامن را قبول کنند، اما گاهی ممکن است متقاضیان فردی را به عنوان ضامن معرفی کنند که بر اساس ارزشیابی بانک، فرد صلاحیت کافی برای ضامن شدن را نداشته باشد بر این اساس بانک اعلام می‌کند که فرد ضامن دیگری را هم معرفی کند.

او افزود: این که بانک مطرح می‌کند دو ضامن برای تسهیلات قرض‌الحسنه نیاز است موارد استثنایی است که توجیهاتی مانند این دارد که گاهی ضامن اول که فرد معرفی می‌کند توان بازپرداخت ضعیفی دارد که در اینجا ممکن است بانک‌ها برخلاف مصوبه بانک مرکزی اعلام کنند که متقاضی یک نفر دیگر را هم معرفی کند تا دو نفر ضامن شوند.

در همین راستا و با توجه به قانون بودجه ۱۴۰۳ هم روز گذشته اعلام شد: در رابطه با تسهیلات ازدواج پس از اعتبارسنجی متقاضیان و در صورت عدم تکافوی اعتبار آنها، به منظور تأمین رکن ضامن، مؤسسات اعتباری موظفند با توثیق حساب یارانه یا سهام عدالت متقاضیان یا بستگان درجه اول از طبقه اول آنها یا سایر دارایی‌های مالی وی یا تنها دریافت یک فقره سفته و یک نفر ضامن نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام نمایند.

امکان گزارش دهی تخلفات حوزه تسهیلات ازدواج فراهم است

بانک مرکزی هم اعلام کرده است: مردم می‌توانند هر گونه ناهماهنگی از سوی شبکه بانکی را به بانک مرکزی اطلاع دهند و چنانچه افراد به شعب مراجعه می‌کنند و شکایت و درخواستی دارند، می‌توانند با تماس با سامانه ارتباطات مردمی بانک مرکزی (شماره تلفن ۲۷۰۶) یا «سامانه رسیدگی به شکایات و ارتباط مردمی»، درخواست‌ها و شکایت‌های خود را ثبت کنند و حتماً بانک مرکزی این مهم را پیگیری می‌کند که از جمله مواردی که افراد حتما باید آن را گزارش کنند درخواست ضمانت‌های فراتر از قانون و بخشنامه‌ها است.

گفتنی است، تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به هیچ وجه دوبار پرداخت نمی‌شود و هر فرد تنها یکبار می‌تواند از تسهیلات ازدواج استفاده کند.

منبع: خبر آنلاین

tags # وام ازدواج سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • پرداخت بخشی از وام ودیعه مسکن به متقاضیان
  • رتبه نخست استان همدان در تحقق اشتغال به رزن رسید
  • ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در استان بوشهر
  • تامین مالی ساخت بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در لرستان
  • پرداخت بیش از یک هزار میلیارد ریال تسهیلات به فعالان مشاغل خانگی در همدان
  • ممنوعیت فروش امتیاز واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن
  • لزوم تعیین تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان
  • لزوم تعیین و تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان
  • جزئیات و شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣
  • انعقاد قرارداد تسهیلات ۴۵۰ هزار واحد مسکونی