Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس اظهارات فعالان صنفی، مرغ وارد دور جدیدی از گرانی شده و با افزایش 1500 تومانی طی روز جاری و عبور از مرز 20 هزار تومانی، تازه نفس گرفته و حالا حالاها قصد توقف ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کامران هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص تازه‌ترین اخبار از بازار مرغ و تخم‌مرغ می‌گوید: قیمت هر شانه تخم مرغ همچنان بدون تغییر نسبت به هفته گذشته مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: قیمت این کالا در بازارهای مازندران، بین 30 تا 31 هزار تومان است و بنظر می‌رسد با توجه به توزیع تخم مرغ با قیمت مصوب در کشور و همچنین کاهش صادرات، شاهد روند نزولی قیمت باشیم.

رئیس اتحادیه صنف مرغ و تخم مرغ مرکز مازندران از افزایش 1500 تومانی هر کیلو مرغ در بازار امروز خبر داد و گفت: قیمت هر کیلو مرغ در بازارهای مازندران به 20 هزار و 500 تومان طی روز جاری رسید.

هاشمی ادامه داد: با توجه به وضعیت موجود بازار، این افزایش قیمت تازه ابتدای روند صعودی قیمت این کالا است و بنظر می‌رسد این روند طی هفته‌های آینده نیز ادامه داشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا افزایش تقاضا علت این گرانی است، اعلام کرد: خیر، این افزایش قیمت، هیچ ارتباطی با افزایش تقاضا ندارد، چرا که در فصلی هستیم که نه مراسمی برگزار می‌شود و نه مسافرتی انجام می‌شود و تقاضا یک روند ثابتی را طی می‌کند.

رئیس اتحادیه صنف مرغ و تخم مرغ مرکز مازندران تاکید کرد: علت اصلی گرانی مرغ، کمبود و گرانی قیمت نهاده‌های دامی است و تا این موضوع از سوی مسئولان امر که ماه‌ها است مورد مطالبه جدی مرغداران است، مرتفع نشود، نوسانات بازار مرغ، دور از انتظار نیست.

گفتنی است این روزها گرانی دیگر یک خبر تازه نیست، به هر کجای بازار که سری بزنید، گرانی پای ثابت بحث محافل است و حالا با این روند پر شتاب و همه‌گیر گرانی در بازار، این سفره مردم و اقشار آسیب‌پذیر است که کوچک و کوچک‌تر می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۰۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مهمترین چالش بازار طلا و سکه در ۱۴۰۲

محمد کشتی آرای نایب رییس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا در خصوص عوامل موثر بر بازار طلا در سال ۱۴۰۲ گفت: در این سال قیمت ارز در کشور دچار تغییرات زیادی بود و همانطور که می‌دانیم یکی از عوامل موثر بر قیمت طلا، نرخ ارز در بازار است.

فعال صنعت طلا ادامه داد: البته در سال جاری علاوه بر تغییرات قیمت ارز، شاهد جهش و تغییرات عجیب قیمت جهانی انس طلا بوده ایم. شایان ذکر است که قیمت جهانی در سال‌های گذشته این چنین نوسانی در این برحه زمانی نداشت؛ اما در سال ۱۴۰۲ به واسطه جو خاص سیاسی در منطقه و همچنین شرایط اقتصادی حاکم بر جهان شاهد افزایش شدید قیمت انس طلا بودیم.

تاثیر حراج گسترده سکه و حراج شمش طلا

نایب رییس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران اظهار کرد: تغییرات قیمت ارز به صورت مستقیم بر روی قیمت طلا اثر می‌گذارد، از این رو با توجه به افزایش قیمت ارز در این سال شاهد افزایش قیمت طلا و سکه نیز بودیم. همچنین با توجه به حراج گسترده سکه و حراج شمش طلا، بازار از این جهت نیز تحت تاثیر قرار گرفت.

وی ادامه داد: حراج سکه و شمش طلا از سوی بانک مرکزی موجب کاهش حباب سکه شد و همچنین به طور مقطعی از شیب افزایش قیمت طلا کاست. همچنین با توجه به راه اندازی اتاق ارز و طلای بانک مرکزی که در آن همه هفته حجم زیادی طلا به حراج گذاشته می‌شود، حباب طلا نیز از بین رفت.

چه زمانی مناسب سرمایه گذاری در بازار طلا است

کشتی آرای تاکید کرد‌: مجموع اقدامات و تحولات صورت گرفته در بازار طلا و ارز موجب شد که داد و ستد در بازار طلا رونق بگیرد، اما در خصوص سرمایه گذاری در بازار طلا باید گفت که نمی‌توان زمان خاصی را برای این کار در نظر گرفت.

فعال صنعت طلا ادامه داد: بازار هیچ نقطه مشخصی برای سرمایه گذاری ندارد که بگوییم در این نقطه باید سرمایه گذاری کرد یا نکرد. طلا متغییر‌های بسیار زیادی دارد و به همین جهت نیز هر فرد باید با توجه خط فکری و داده‌های اقتصادی خودش در این موضوع تصمیم بگیرد.

مدیریت بانک مرکزی در بازار طلا

نایب رییس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران تصریح کرد: بازار در ابتدای سال ۱۴۰۲ روند آرامی و کم نوسانی را داشت و بخصوص در ۶ ماه ابتدایی سال این روند قابل توجه بود. نکته جالب این بود که به مدت ۳ ماه قیمت‌ها ثابت بود و این موضوعی است که کمتر سابقه دارد. در این مدت قیمت طلا و سکه و ارز در یک منطقه محدودی نوسان می‌کرد و بانک مرکزی نیز مدیریت خوبی داشت. این روند از ماه اکتبر با شروع جنگ خاورمیانه رو به فزونی نهاد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • بررسی مهم‌ترین چالش بازار طلا و سکه در ۱۴۰۲
  • بررسی مهمترین چالش بازار طلا و سکه در ۱۴۰۲
  • افزایش قیمت سکه امروز پنجشنبه ۹ فروردین
  • روند افزایشی دما در مازندران تا یکشنبه هفته آینده
  • تصمیم ناگهانی برای موزه ها/واکنش وزارت میراث به انتقاد از گرانی!
  • بازار شکلات تلخ شد
  • افزایش قیمت خودرو در سال ۱۴۰۳
  • تحلیل روند بازار سرمایه ۶ فروردین
  • استارت اوسمار و شاگردانش برای قهرمانی/ پرسپولیس به دنبال تکرار خاطرات شیرین