Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اقتصادنیوز، برای بازار کشورمان، زامیاد نام جدیدی برای این خودرو برگزیده است؛ طبق تصاویر منتشر شده از کاتالوگ‌های زامیاد، قرار است این چینی با نام زامیاد تیوان (Tivan) در ایران فروخته شود. پس ماهم از این به بعد، آنرا تیوان می‌نامیم.

مشخصات فنی زامیاد تیوان

شروع تست‌های خیابانی تیوان از سال ۲۰۱۲ بود و نهایتا نسخه تولید نهایی‌اش در سال ۲۰۱۴ ولی به‌عنوان مدل ۲۰۱۵ به بازار چین آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیوان در کنار پیشرانه ۱.۹ لیتری توربو دیزلی‌اش، تنها دو پیشرانه بنزینی دارد که هردوی آن‌ها تحت لیسانس میتسوبیشی هستند. پیشرانه ضعیف‌تر، از نوع تنفس طبیعی بوده و با حجم ۲.۴ لیتر، توانایی تولید ۱۳۴ اسب‌بخار به همراه ۲۰۰ نیوتن‌متر را دارد.

اما پیشرانه قوی‌تر نیز، که آن به کشورمان می‌آید، از نوع ۲.۰ لیتری توربوست. سیستم محرک تیوان بصورت استاندارد، تک دیفرانسیل است اما خوشبختانه زامیاد می‌خواهد هم نسخه تک دیفرانسیل (۲WD) و هم نسخه تمام چرخ محرک (AWD) آنرا در ایران مونتاژ کند.

ارزان‌ترین‌ها و گران‌ترین‌های بازار خودرو | رشد ۴۴ میلیونی بعضی از محصولات پرتیراژ | پراید ۱۱۱ از تیبا صندوق‌دار جلو زد رکوردهای جهشی در بازار خودرو | روند صعودی قیمت خودرو در بازار ادامه دارد

در بازار چین، زامیاد تیوان هم در نسخه ۵ نفره و هم در نسخه ۷ نفره قابل سفارش است و جالب‌تر اینکه چه مدل تک‌دیفرانسیل (۲WD) و چه مدل تمام چرخ محرکش (AWD)، هردو به‌صورت استاندارد با جعبه‌دنده دستی تحویل مشتریانش می‌شود. پس از همین حالا می‌توان حدس زد که نسخه مونتاژی زامیاد نیز هم در مدل دنده ای و در مدل اتوماتیک، فروخته می‌شود.

از همین موضوع می‌توان  فهمید که زامیاد تیوان، علی رغم چهره جذابش، رقیب پرآپشنی برای برندهایی همچون چری، جک و بی‌وای‌دی نیست و حتی اگر به لیست تجهیزات گران‌ترین تیپش نگاه کنید، چیزهایی مانند فرمان برقی، تهویه اتومات و سنسورهای جلو را نخواهید دید.

سایر ویژگی‌های زامیاد تیوان عبارتند از:

سانروف برقی

فرمان هیدرولیک

چهار کیسه هوا

ترمزهای ABS با EBD

مه‌شکن‌های جلو و عقب

چراغ‌های هالوژنی جلو

آینه‌های تاشو برقی با گرمکن

رینگ ۱۷ اینچی با تایرهای ۲۴۵/۷۰

صندلی ۴ حالته دستی سرنشین جلو

صندلی ۶ حالته دستی راننده (برقی سفارشی)

دیفرانسیل لغزش محدود در عقب (سفارشی دو دیف)

سیستم صوتی با ۸ اسپیکر

سی‌دی پلیر / بلوتوث

نمایشگر ۸ اینچی لمسی

دوربین عقب / نویگیشن

کد خبر 554530 برچسب‌ها خودرو - ایرانی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خودرو ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۰۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید| شوخی معنادار معین الدین سعیدی با خودروهای شاسی بلند /پس چرا به ما نگفتند؟!

معین‌الدین سعیدی، نماینده مردم چابهار که چندی قبل مهمان «کافه خبر» خبرگزاری خبرآنلاین بود، با اشاره به ماجرای خودروهای شاسی بلند، به کنایه به آنها که این خودروها را دریافت کرده اند، گفت: تعجب می کنم چرا به ما نگفتند، شاید ما هم می گرفتیم(خنده)

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1885985

دیگر خبرها

  • ببینید| شوخی معنادار معین الدین سعیدی با خودروهای شاسی بلند /پس چرا به ما نگفتند؟!
  • مرسدس جی کلاس برقی رونمایی شد؛ شاسی‌بلند چهار موتوره با گشتاور شگفت‌انگیز (+عکس)
  • ◄ 6 ماشین هیبریدی در ایران؛ از سدان تا شاسی بلند
  • قیمت روز خودرو صفر داخلی در کارخانه و بازار آزاد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)+جدول
  • قیمت خودرو‌های سایپا امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت خودرو‌های سایپا امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تانسو 06 ؛ شاسی بلند جدید چری که قرار نیست زیاد گران باشد! (+تصاویر)
  • بلو مانتین؛ شاسی بلند جدید با یخچال و تلویزیون به بازار می‌آید
  • اظهارات علیرضابیگی درباره فساد چای دبش، خودرو‌های شاسی بلند، اعتراضات سال ۱۴۰۱ و ...
  • قیمت خودرو‌های سایپا امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳