Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گلستان رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: در حال حاضر ۶ شرکت دانش‌بنیان در مرکز رشد این دانشگاه مشغول به فعالیت هستند.

دکتر علی نجفی‌نژاد ظهر امروز در مراسم نکوداشت شصت و چهارمین سالگرد تأسیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان که با حضور جمعی از اساتید پیشکسوت این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: در مرکز رشد بسیاری از فارغ‌التحصیلان و اساتید، هسته‌های پژوهشی تشکیل دادند و در حال تولید فناورانه و تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی هستند و اقدامات خوبی نیز انجام داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بعد از شیوع کرونا در کشور، همکاران ما با کمک پایان‌نامه یکی از دانشجویان اقدام به تولید ماسک‌های نانو کردند. این محصول که نقش اساسی در کنترل شیوع ویروس کرونا دارد، امروز با کمک خود دانشجویان در دانشگاه تولید و به جامعه عرضه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان خاطرنشان کرد: این دانشگاه سال گذشته در بین دانشگاه‌های کشور از نظر پژوهش رتبه یازدهم، آموزش رتبه سیزدهم و مهارت‌آموزی رتبه ششم را کسب کرد.

نجفی در ادامه گفت: اگر از ظرفیت و داشته‌هایمان به‌درستی استفاده کنیم، می‌توانیم تغییرات بسیار ارزشمندی را رقم بزنیم و خدمات شایسته‌ای را به جامعه ارائه کنیم. امروز دیگر محیط دانشگاه ما صرفاً یک محیط برای آموزش نیست و به‌تدریج این محیط و این مرکز تبدیل به یک شهرک دانش‌بنیان خواهد شد.

وی در پایان ضمن تقدیر از زحمات پیشکسوتان این دانشگاه در سال‌های گذشته گفت که وظیفه داریم امانتی که دیگران به ما تحویل داده‌اند را به‌خوبی نگهداری و حفظ و آن را بهتر از گذشته به نسل‌های آینده تحویل دهیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان منابع طبیعی گرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۰۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارک علم و فناوری سلامت سمنان افتتاح شد

کامران قدس در گفت و گو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه با حضور وزیر بهداشت پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی سمنان افتتاح شد، ابراز داشت: هدف از این اقدام سامان دهی به شرکت‌های موجود برای رشد حوزه سلامت کشور است.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۰ شرکت فناور در این پارک مستقر شدند، افزود: از این تعداد سه شرکت در حوزه دانش بنیان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان ضمن بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور در حوزه تحت پوشش رو به افزایش است، ابراز داشت: از این رو نیاز بود تا فضایی مناسب برای استقرار آنها در نظر گرفته شود.

قدس ضمن بیان اینکه تعداد اختراعات حوزه پزشکی و دارو نیز در استان وضعیت خوبی دارد، تصریح کرد: امیدواریم این اختراعات و همراهی شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور بتواند به تأمین نیازهای داخلی هر چه بیشتر کمک کرده و در نهایت خدمتی به مردم انجام شود.

کد خبر 6081740

دیگر خبرها

  • وزارتخانه‌های اقتصادی جذب ایده فناورانه را در دستور کار قرار دهند
  • فردی که متهم به قطع درختان بود در گرگان دستگیر شد
  • ۶ محصول پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان رونمایی شد
  • کرمانشاه صاحب شهرک فناوری می‌شود
  • پارک علم و فناوری سلامت سمنان افتتاح شد
  • ساماندهی منابع و تسهیلات با هدف تقویت زیست بوم علم و فناوری
  • سابقه ۱۴ ساله تولید مکمل‌های غذایی و دارویی در کشور/ نتیجه دستاوردها یک نگاه استراتژیک است
  • فعالیت دو مرکز تحقیقاتی و فناوری در حوزه تولید واکسن
  • تالاب «میقان» در مسیر مرگ خاموش!/ شرکت دانش‌بنیان در حوزه ایزوگام راه‌اندازی می‌شود
  • افزایش مراکز دانش‌بنیان در استان ایلام به ۸ مرکز