Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار رفسنجان از دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان و معاونت غذا‌ و داروی این‌ نهاد درخواست کرد: در صدور مجوزهای تولید مواد ضدعفونی کننده و ماسک همکاری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان، مجید فصیحی هرندی (۱۳مهر) در جلسه ستاد کرونای شهرستان‌ با اشاره به اینکه بحران‌ کرونا جدّی است و باید جلوی تجمعات‌ جهت قطع زنجیره انتقال ویروس گرفته شود؛ بیان کرد: به فصل سرما ورود کردیم‌ که در این فصل هر ساله تعدادی به بیماری آنفلوآنزا‌ مبتلا می شوند با توجه‌ به اینکه بحران‌ کرونا هم وجود دارد باید تدابیر مناسب اندیشیده شود؛ شرایط عادی نیست اگر اتفاق نگران کننده در برخی نقاط رخ دهد شاید نتوان خدمات درمانی را ارائه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

فرماندار رفسنجان‌ افزود: انتقال بیماری به سرعت‌ افزایش یافته و با هر واحد کسبی که پروتکل‌ های بهداشتی را رعایت نکند برخورد خواهد شد؛ هر جایی که ۳ مورد استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده و فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود میزان ابتلا کاهش می یابد.

 

 

وی با اشاره‌ به اینکه ماسک بهترین شیوه پیشگیری و شیوع بیماری کرونا است؛‌ از دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان و معاونت غذا و داروی این دانشگاه درخواست کرد: برای تولید مواد ضدعفونی کننده و ماسک مورد نیاز شهرستان، مجوزهای تولید را صادر کند.

 


حسین‌ تقوی رشیدی‌ زاده،‌ رئیس آموزش و پرورش رفسنجان‌ هم در این جلسه با اشاره به وجود ۵۷ هزار‌ دانش آموز در ۵۱۵‌ مدرسه و مرکز پیش دبستانی‌ که توسط ۲۹۰۰ نیروی رسمی و ۲۷۰۰ نیروی عیردولتی تعلیم‌ و تربیت‌ می شوند؛ افزود: کمبود نیروی انسانی جهت ضدعفونی کردن مدارس و کمبود مواد ضدعفونی و ماسک از مسائل در رفسنجان است.

 

 

وی تصریح کرد: گرانی ماسک و مواد ضدعفونی کننده  از مشکلات دانش آموزان در مدارس شهرستان‌ است و تقاضا داریم نیروهایی از کارخانه‌ ها و شرکت ها جهت ضدعفونی‌ کردن‌ مدارس به آموزش‌ و پرورش معرفی شوند؛ همچنین برای تولید مواد ضدعفونی‌ کننده هم هنرستان کشاورزی در رفسنجان توانایی تولید را دارد که باید مجوز‌ برای این‌ واحد صادر شود تا ارزان به دست دانش‌ آموزان برسد.

 

 


علی اکبر عبدالکریمی، رئیس مرکز فنی و حرفه ای شهرستان‌ رفسنجان هم‌ در این جلسه گفت: از خرداد ماه آموزشگاه‌ های رفسنجان‌  از تعطیلی بیرون‌ آمدند که با توجه‌ به وجود ۱۱۰ آموزشگاه در رفسنجان‌ ۹۰‌ آموزشگاه فعال‌ هستند که این آموزشگاه‌ های فعال ۱۷۰ مرتبه گندزدایی و ضدعفونی‌ شدند.

 

 

وی در ادامه افزود: در طول سال برای بیش‌ از ۴ هزار نفر در مرکز فنی و حرفه ای  آزمون‌ های تئوری و عملی برگزار می شود و در بحران کرونا ضدعفونی ها به‌ صورت مداوم‌ انجام‌ می شود تا فردی دچار بیماری نشود.

پایان پیام/605

منبع: شبستان

کلیدواژه: کارگاه تولید ماسک ماسک و محلول ضد عفونی تولید ماسک پرونده های مجوز تولید ویروس کرونا ماسک کرونا مواد ضدعفونی کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۲۰۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۱۱ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد در البرز معدوم شد

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان البرز از کشف و معدوم‌سازی ۲۱۱ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد در استان البرز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، علیرضا رفیعی‌پور صبح امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به روند ذبح دام در مراکز زیر مجموعه استان، اظهار کرد: طی فعالیت‌های صورت گرفته و نظارت بر اماکن زیر مجموعه ۲۱۱ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد در سطح استان البرز جمع آوری شده است.

وی با اشاره به اینکه شیوه نگهداری از دام و سردخانه‌ها بسیار مهم است و می‌تواند عامل ایجاد یا برطرف کردن ویروس‌ها باشد، افزود: در سال ۱۴۰۲ بیش از هزار و ۴۵۴ پروانه برای صنایع وابسته به دام و طیور در استان صادر شده است.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان البرز ادامه داد: در ادامه روند بررسی نهادهای دامپزشکی مشخص شد که در ریزمغذی‌ها، سرم، دارو و خوراک حیوان با کمترین چالشی مواجه هستیم.

رفیعی‌پور با اشاره به اینکه مجموعه مراکزهای تک در استان به ۴۸ واحد رسیده است، اضافه کرد: هر یک از این واحدها در چندین بخش تولید دارند که موجب صدور ۴۰۴ فقره پروانه فعالیت شده است.

وی با بیان اینکه استان البرز در سطح ملی جزو نخستین استان‌ها است، تصریح کرد: البرز ۲۹ قلم فرآورده‌های دامی صادر می‌کند، ۳۰۸ هزار قطعه آبزیان زینتی، پنجه مرغ با قیمت بسیار مناسب صادر می‌کنیم و ۳۴۳ هزار کیلوگرم صادر شده است.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان البرز با بیان اینکه پودر گوشت ۳۰۰ هزار کیلوگرم تولید و صادر می‌شود، گفت: بخشی از این‌ها محصولاتی است که ضبط شده است، اما طی بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که بیماری‌زا نیست و خوراک دام و طیور می‌شود.

رفیعی‌پور با بیان اینکه ۷۲۶ کیلوگرم خاویار، ۹۰۵ هزار کیلوگرم ماهی خوراکی تازه، ۱۸۰ هزار کیلوگرم ماهی خوراکی منجمد، ۵۶۰ هزار کیلوگرم میگو و ۲۶۷ هزار کیلوگرم خوراک دام و طیور در استان البرز تولید می‌شود، ادامه داد: ۲۷۹ کیلوگرم گوشت تازه از طریق فرودگاه پیام وارد استان البرز شده است.

کد خبر 747404

دیگر خبرها

  • هواشناسی اصفهان هشدار سطح زرد صادر کرد
  • از کشف کود شیمیایی قاچاق در عجب‌شیر تا کشف تخم مرغ‌های فاقد مجوز در هشترود
  • مجوز استفاده از نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی صادر شد
  • رد ۱۶۰۰ درخواست مجوز صیادی بدون اعلام دلیل
  • ۲۱۱ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد در البرز معدوم شد
  • کرمان، سیرجان، رفسنجان و بم صنعتی‌ترین شهر‌های کرمان/ سال گذشته در بخش تولید ارائه تسهیلات نداشته‎ایم
  • بیش از ۱۵ هزار شناسه‌یکتا برای پروانه‌کسب کاغذی در آذریجان‌غربی صادر شد
  • صدور کالا‌های صادر کنندگان گلستانی با مجوز داخلی به ۱۱۰ کشور جهان
  • صدور شناسه یکتا از ۴۰۰ هزار فقره عبور کرد
  • سمیعی: کنسرت‌های موسیقی در بوشهر طبق مجوزهای قانونی برگزار می‌شود